Nvidia lanserar nästa generation grafikprocessor på Webhallen i Stockholm

Permalänk
Medlem

Hoppas på en smaskig release rabatt! Det skulle kunna motivera ett köp nu och inte när det sjunkigt till 2000-2500kr

Har fortfarande inte kunnat släppa det spekulerade överpriset för det som är keplerversionen av 560ti. Som kostade 2500kr vid lansering om jag inte minns fel?

Så hur många har tänkt att köpa ett kort vid release?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Coolt att nVIDIA kommer till sverige

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Har inte råd nu tyvärr, men kanske blir ett köp tilll Diablo III releasen.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Men vad är det som händer kl 14 och vad är det som händer kl 20? Orkar inte åka dit kl 14 för att upptäcka att det inte finns några kort och det inte händer nånting.

Permalänk

jag känner för att ta ledigt på torsdag bara för att fira detta

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Misstänker att det kommer vara en hel drös av cosplayare där. Skulle vilja gå, va med i BF3-turneringen och vinna en Diablo III beta-nyckel men kan inte

Skrivet av bourne94:

jepp, det är lite trökigt att det kommer fram soppas sent.
Men man får väll sitta bänkad med en öl och en dator och bara titta på via nätet:D

Hehe, grab your hand 'n' doubleclick xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Jag kommer lätt dra dit med några polare! Vill ju inte säga nej till ett sådant här event, kanske kan man till och med få vinna ett tidigt exemplar av deras 680, man vet ju aldrig

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Är det kepler man får se?

Permalänk

Kommer inte publiktrycket bli för stort för de lokalerna?
Hoppas att någon har planerat och tänkt lite så det inte blir kaos...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Sverige är nog en av de länder som köper flest high-end graffikkort x)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag känner för att ta ledigt på torsdag bara för att fira detta

Precis, borde bli en nationell helgdag. "Kepler-dagen".

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Men Sveriges framsida

På tok för mkt "Kålle & Ada" i Göteborg haha
Samt att Stockholm är störst, och våran kungliga hufvudstad

Tråkigt att det ska vara så förbaskat långt avstånd till Stockholm, det hade varit så sjukt roligt att vara där!
Kul och imponerande att de har valt Sverige

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Trevligt med att Nvidia vet vi i Skandinavien tycker om våra datordelar...
Men jag kommer nog inte åka dit det kommer ju troligtvis vara för knök fullt för min smak... De skulle nog behöva en större lokal än lilla webbhallen....typ Stockholms mässan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

Kommer inte publiktrycket bli för stort för de lokalerna?
Hoppas att någon har planerat och tänkt lite så det inte blir kaos...

Det känns som det. Speciellt när BF3-tuneringen ska spelas vid 20.00 där det krävs 8 datorer på plats också

Permalänk

Bra sätt att smöra in ett helt land till att välja nVidia :- )
Undrar om man ska ta sig förbi där

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Coolt att nVIDIA kommer till sverige

Ja tänk, du kanske kan få en autograf!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Undrar även; anmälan till BF3-tuneringen, sker den vid 14.00 eller vid 20.00 som själva spelandet går av stapeln? Jag kan tänka mig att det blir snuskigt mycket folk vid 20.00 och rentav kaos att försöka komma fram i publikhavet. Då hade det ju rent teoretiskt sätt varit vettigare att köra anmälningarna tidigare så man har en plats till 20.00 och slippa allt kaos

Permalänk

Undrar som personen ovan ang. BF3-turneringen. I första hand då jag jobbar, och behöver veta om man skall ta ut ledighet för att vara där vid 14? Sker anmälan på plats? Upplägg? Osv osv.

Förjäkla ballt initiativ till lanseringsevent, men det vore bra med någon mer info så man kan planera

Permalänk
Medlem

Haha, lustigkurrar där, som lagt in ett porträtt av Johannes K i artikeln.

Edit: Oj, nu har ni visst censuererat porträttet

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk

Ganska hypat ^^

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av z2k:

Haha, lustigkurrar där, som lagt in ett porträtt av Johannes K i artikeln.

Edit: Oj, nu har ni visst censuererat porträttet

Ja, vi är bundna av avtal här att hålla det hemligt. Fysiker är känsliga saker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Ja, vi är bundna av avtal här att hålla det hemligt. Fysiker är känsliga saker.

But I don´t even..? Varför?

Edit: ooh, J. Kepler, se what you did there, Hello.jpg...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Ja, vi är bundna av avtal här att hålla det hemligt. Fysiker är känsliga saker.

Känns ju som den är så jävla derp att det är kelper som kommer

Permalänk
Medlem

Varför bor man inte i stockholm?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Önskar att jag bodde i stockholm

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av woicer:

Undrar även; anmälan till BF3-tuneringen, sker den vid 14.00 eller vid 20.00 som själva spelandet går av stapeln? Jag kan tänka mig att det blir snuskigt mycket folk vid 20.00 och rentav kaos att försöka komma fram i publikhavet. Då hade det ju rent teoretiskt sätt varit vettigare att köra anmälningarna tidigare så man har en plats till 20.00 och slippa allt kaos

Skrivet av alexpallex:

Undrar som personen ovan ang. BF3-turneringen. I första hand då jag jobbar, och behöver veta om man skall ta ut ledighet för att vara där vid 14? Sker anmälan på plats? Upplägg? Osv osv.

Förjäkla ballt initiativ till lanseringsevent, men det vore bra med någon mer info så man kan planera

Här kan ni läsa om hur tävlingen går till:
http://www.webhallen.com/blog/2012/03/battlefield-3-tavling-p...

Kortfattat, man får anmäla sig fram till 14:00 på torsdag. Vi lottar ut tre lag a 4 pers.
De lagen spelar någon gång runt 21:00 tiden (givetvis kommer vi säkerställa att de inte ska behöva köa eller försvinna i folkhavet).

Som min kollega också skriver i svar på kommentarerna i blogginlägget:
"BF3-turneringen är en del av ett större event och tanken är att det skall vara underhållande för såväl publik som spelare. Eftersom vi har ett begränsat antal demostationer, och de flesta kunder inte är intresserade av att bli kvar till arla morgonstund är vi tvugna att begränsa antalet lag."

Tanken är alltså inte att det ska vara den ultimata tävlingen i BF3 utan en kul tävling med chans på bra vinster som en del av ett större event.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk

Fan synd att man bor 1,5km bort!

haha, dit ska jag fan dra! Kepler, here i come!

OT: Varför blev Johannes Kepler helt pixlad? Stackarn!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Antagligen bilderna på benchmarks/graferna man kommer använda i recensionen som kommer den 23:e Mars.

Permalänk
Medlem

Stockholm eller Göteborg gör ju ingen skillnad, vi kan nog fylla upp Webhallen i gbg med folk om det hade varit så.

Även om det tar emot att erkänna så är nog Stockholm aningen mer känt än gbg ute i världen

Sen har ju Webhallen i Stockholm en ganska bra erfarenhet av lanseringar med.

Jag tycker att det är kul att Nvidia har valt SVERIGE!