Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Installera Nokias nätverkskonfigurator så ska det gå att lösa smidigt

Försökt men den dyker inte upp på Marketplace, om man går in på den på datorn via någon googlad länk finnas ingen knapp för att installera och om man går in på samma länk från mobilen så får man "Marketplace Fel" när man trycker Uppdatera.

Använder länken som finns i TS post här.

EDIT: Fanns tydligen redan på telefonen men startat och den säger "Telefonen har uppdaterats med inställningar för operatören nedan." Men ingenting står nedanför, den har valt operatör 3 Se vilket är korrekt det är det enda man ser. MMS funkar fortfarande inte.

EDIT2: Startade om telefonen får inget felmeddelande när jag skickar MMS nu, ska testa med någon när folk vaknat

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Försökt men den dyker inte upp på Marketplace, om man går in på den på datorn via någon googlad länk finnas ingen knapp för att installera och om man går in på samma länk från mobilen så får man "Marketplace Fel" när man trycker Uppdatera.

Använder länken som finns i TS post här.

EDIT: Fanns tydligen redan på telefonen men startat och den säger "Telefonen har uppdaterats med inställningar för operatören nedan." Men ingenting står nedanför, den har valt operatör 3 Se vilket är korrekt det är det enda man ser. MMS funkar fortfarande inte.

EDIT2: Startade om telefonen får inget felmeddelande när jag skickar MMS nu, ska testa med någon när folk vaknat

Har du igång mobildata? Måste vara aktiverat för att skicka och ta emot.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Skype för WP7? Finns en betaversion ute på marketplace:

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/c3f8e570-68b3-4d6a-bdb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Någon som har provat Skype för WP7? Finns en betaversion ute på marketplace:

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/c3f8e570-68b3-4d6a-bdb...

Provade och upplevde det som helt ok ljudkvalite. Dock började samtalet att hacka efter några minuter. Kan ha varit 3G-uppkopplingen som spökade...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Ni har kanske läst detta redan. Tyckte det var intressant.

http://pocketnow.com/windows-phone/nokias-complete-redesign-o...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kan då verkligen säga att 12070 utökade batteritiden i min Lumia 800. Tidigare höll den max 2 dagar men fick ladda oftast mellan 1-1½ dag. Nu laddar jag efter ca 2 dagar (nu senast efter 2 dagar och 15 timmar, och då var batteriet nere på 21%).
Till detta så har jag talat ca en timme i telefon (samtal slukar batteri, gick ner från 49% till 41% på ca 45 minuter), skickat en del SMS, surfat lite då och då och en del Wordfeud.
Wifi är igång dygnet runt, så jag är nöjd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Fick min Lumia 800 idag, mkt nöjd. Har dock ett problem, klara inte av att koppla upp mig på hemmanätverket genom wifi.... står bara att jag har angivit fel lösenord (trots skrivit in det rätt). Någon som har haft liknanade problem och har en lösning på det???

edit: man fick tydligen inte ha åäö i routerlösenorddt

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Kan då verkligen säga att 12070 utökade batteritiden i min Lumia 800. Tidigare höll den max 2 dagar men fick ladda oftast mellan 1-1½ dag. Nu laddar jag efter ca 2 dagar (nu senast efter 2 dagar och 15 timmar, och då var batteriet nere på 21%).
Till detta så har jag talat ca en timme i telefon (samtal slukar batteri, gick ner från 49% till 41% på ca 45 minuter), skickat en del SMS, surfat lite då och då och en del Wordfeud.
Wifi är igång dygnet runt, så jag är nöjd.

Hur fick du uppdateringen? Är den "officiellt släppt" till Lumian eller? Är rätt ny på WP:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Hur fick du uppdateringen? Är den "officiellt släppt" till Lumian eller? Är rätt ny på WP:

Tror inte den är släppt officiellt i hela världen ännu. Vill du komma runt det finns en guide 1-2 sidor bak i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Hur fick du uppdateringen? Är den "officiellt släppt" till Lumian eller? Är rätt ny på WP:

Här finns en guide för att få in den nya uppdateringen.
NokiaGadgets

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Vet inte om de andra konkurrerande systemen har någon sådan här möjlighet att påverka systemet. Men vill visa att man vill ha en funktion/förändring är det här det bästa sättet att visa utvecklarna på. Det har länkats tidigare i tråden/forumet men de nya användarna har nog missat det.
http://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-sugge...

Permalänk
Medlem

Jag är nybliven WP7-ägare (Omnia W), efter ett antal androidlurar, och har en fråga när det gäller uppringning. Då hörs inte om signalerna går fram till mottagaren utan det är helt tyst tills personen eventuellt svarar. Är detta någon inställning eller ett fel?

Permalänk
Medlem

Rösta på WP7. Nokia Lumia 900 den här gången.

http://blog.laptopmag.com/smartphone-madness-2012-game-9-huaw...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Nokia Lumia 900 94.52% (2,191 votes)

Undra vilken som vinner

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Shabushi:

Jag är nybliven WP7-ägare (Omnia W), efter ett antal androidlurar, och har en fråga när det gäller uppringning. Då hörs inte om signalerna går fram till mottagaren utan det är helt tyst tills personen eventuellt svarar. Är detta någon inställning eller ett fel?

Det är ett fel på din telefon/nätet i så fall.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shabushi:

Jag är nybliven WP7-ägare (Omnia W), efter ett antal androidlurar, och har en fråga när det gäller uppringning. Då hörs inte om signalerna går fram till mottagaren utan det är helt tyst tills personen eventuellt svarar. Är detta någon inställning eller ett fel?

Skumt. Du kanske är avlyssnad? Hoppas inte. Är du nöjd för övrigt med telefonen?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Omnia W, en betydligt större kvalitetskänsla än med de Androidtelefoner jag haft.
Lite trassel med att få till APN:en men nu verkar allt fungera.

Permalänk
Skrivet av maple:

Någon som har provat Skype för WP7? Finns en betaversion ute på marketplace:

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/c3f8e570-68b3-4d6a-bdb...

najs!!! Tack som f#@ för länken. Har längtat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick hem en Lumia 800 igår och såhär långt kan jag bara konstatera att det är en ruskigt bra telefon, flytet i menyer mm är långt mycket bättre än mina tidigare androidlurar. Men, jag har ett problem, kameran går inte igång. När jag startar kameran kommer mjukvaran igång men det blir ingen bild, bara svart. Fokuserar jag försöker den låsa men det går ju sådär mot en svart bakgrund. Har testat att nollställa telefonen, utan framgång.

Har kört in Zune nu, tänkte se om det gick att göra en ominstallation av oset, se om det kan lösa problemet. Hittat några som haft liknande problem men där har det inte ens gått att starta appen.. I värsta fall är modulen/sensorn kass. Någon som sett eller råkat ut för detta innan?

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Hej!

Fick hem en Lumia 800 igår och såhär långt kan jag bara konstatera att det är en ruskigt bra telefon, flytet i menyer mm är långt mycket bättre än mina tidigare androidlurar. Men, jag har ett problem, kameran går inte igång. När jag startar kameran kommer mjukvaran igång men det blir ingen bild, bara svart. Fokuserar jag försöker den låsa men det går ju sådär mot en svart bakgrund. Har testat att nollställa telefonen, utan framgång.

Har kört in Zune nu, tänkte se om det gick att göra en ominstallation av oset, se om det kan lösa problemet. Hittat några som haft liknande problem men där har det inte ens gått att starta appen.. I värsta fall är modulen/sensorn kass. Någon som sett eller råkat ut för detta innan?

låter som ett hårdvarufel tror inte du kan göra så mycket åt det
förutom få det lagat tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av brize:

Hej!

Fick hem en Lumia 800 igår och såhär långt kan jag bara konstatera att det är en ruskigt bra telefon, flytet i menyer mm är långt mycket bättre än mina tidigare androidlurar. Men, jag har ett problem, kameran går inte igång. När jag startar kameran kommer mjukvaran igång men det blir ingen bild, bara svart. Fokuserar jag försöker den låsa men det går ju sådär mot en svart bakgrund. Har testat att nollställa telefonen, utan framgång.

Har kört in Zune nu, tänkte se om det gick att göra en ominstallation av oset, se om det kan lösa problemet. Hittat några som haft liknande problem men där har det inte ens gått att starta appen.. I värsta fall är modulen/sensorn kass. Någon som sett eller råkat ut för detta innan?

låter likt min tjej. Hon hade iofs en samsung. Vi gick ut (solig sommardag) och då lyckades den fpkusera ur sig skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Hej!

Fick hem en Lumia 800 igår och såhär långt kan jag bara konstatera att det är en ruskigt bra telefon, flytet i menyer mm är långt mycket bättre än mina tidigare androidlurar. Men, jag har ett problem, kameran går inte igång. När jag startar kameran kommer mjukvaran igång men det blir ingen bild, bara svart. Fokuserar jag försöker den låsa men det går ju sådär mot en svart bakgrund. Har testat att nollställa telefonen, utan framgång.

Har kört in Zune nu, tänkte se om det gick att göra en ominstallation av oset, se om det kan lösa problemet. Hittat några som haft liknande problem men där har det inte ens gått att starta appen.. I värsta fall är modulen/sensorn kass. Någon som sett eller råkat ut för detta innan?

jag hade bett om att få en ny telefon. Inte reparera den eftersom då har du köpt en trasig telefon som om den vore ny.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

jag hade bett om att få en ny telefon. Inte reparera den eftersom då har du köpt en trasig telefon som om den vore ny.

Nokia har DOA-garanti, ny telefoner som är trasiga byts ut. Inga problem.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Linsskyddet.

...höh?

Lördagkväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snart så kommer Tethering till lumia 800 (förhoppningsvis).

http://wmpoweruser.com/wifi-tethering-coming-to-the-nokia-lum...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Snart så kommer Tethering till lumia 800 (förhoppningsvis).

http://wmpoweruser.com/wifi-tethering-coming-to-the-nokia-lum...

vore jätte skönt. Tycker det är vad man saknar mest just nu. Skype fungerar fin fint för att vara beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Snart så kommer Tethering till lumia 800 (förhoppningsvis).

http://wmpoweruser.com/wifi-tethering-coming-to-the-nokia-lum...

saknar denna funktionen så hoppas nu att den dyker upp.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Gud jag hoppas verkligen att Tethering kommer innan fredag då jag ska åka tåg i fem timmar. Köpte en Lumia 800 idag och tycker verkligen att det är en helt underbar mobil!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte uppdatera min Lumia 800 till 1600.2487.8107.12070. Har dock läst om några som har haft problem när dom sedan ska uppdatera via Zune, dom får något felmeddelande. Hur säkert är det att uppdatera manuellt? Någon som har uppdaterat sin som kan kika om problemet finns efter en manuell uppgradering?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Jag tänkte uppdatera min Lumia 800 till 1600.2487.8107.12070. Har dock läst om några som har haft problem när dom sedan ska uppdatera via Zune, dom får något felmeddelande. Hur säkert är det att uppdatera manuellt? Någon som har uppdaterat sin som kan kika om problemet finns efter en manuell uppgradering?

Gjorde denna http://www.wpcentral.com/force-updating-your-windows-phone-os... i helgen på min Mozart och det fungerade kanon. Så att slippa tangentbordet som försvinner hela tiden!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz