Kombinera iPhone hotspot med wifi iPad?

Permalänk
Medlem

Kombinera iPhone hotspot med wifi iPad?

Någon som testat att kombinera iPhone's hotspot-funktion med en wifi-only iPad? Fungerar det i praktiken? Är lite sugen på detta, särskilt nu när iPad 2 Wifi går att få tag på billigt, men är orolig över att batteritiden ska vara begränsande eller att fördröjningen ska vara störande.

Permalänk
Medlem

hotspoten fungera på allt som kan kopplas via wifi. dock suger detta batteriet rätt så saftigt i iphone. iaf för min del( har 4:an) men fungera annars utmärkt när man bara vill ladda ned en app eller liknade på paddan.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte köra wifi hotspot till ipaden, utan kan dela kopplingen via bluetooth. Kör själv med det och det fungerar super

Permalänk
Medlem
Skrivet av sponkan:

Du behöver inte köra wifi hotspot till ipaden, utan kan dela kopplingen via bluetooth. Kör själv med det och det fungerar super

Tack för svaren! Upplever du någon fördröjning i surfandet? Hur påverkar det batteriet? Jag har en 4S och batteritiden är inte direkt strålande.

Permalänk
Medlem

Surfningen funkar bra, kanske en mindre fördröjning. Inte helt säker dock, har inte jämfört de båda enheterna.

Batteritiden är lika usel som alltid. Skillnaden är väl att iphonen mestadels ligger i fickan när ipaden är med, och därför drar de inte mer än vanligtvis. Har också en 4s.

Ska faktiskt ta och testa skillnaderna lite under dagen!

Permalänk

Jag har faktiskt tänkt att göra exakt samma sak då jag vill slippa månadskostnaden med 3G på iPaden, räcker med min iPhones månadskostnad. x)

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag tycker man kan lägga till dom extra 1200 kr för 3G
Då får man riktigt GPS inbyggd samt man behöver inte tömma iphonens batteri.

Sen kan man tex köpa

Telia Årskort Surf & Spotify för 999 kr för 1 år
http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/lightwindows/ar...

Så har man både Surf till sin padda och spotify billigare än vad det brukar kosta.
Så gjorde jag iallfall.

Eller om man har tex Tele2, så kan man få ett dubbelt simkort och använda det
Eller om man bara surfar lite på 3G, så kan man beställa Telias refill kort gratis, sen regga det, och byta till halebop, så får man fri surf i 1 år, men max 500 mb / mån.

Fast egentligen så ska dessa ha 4G, men inga vettiga priser för dom än, samt tror inte ipadens mjukvara är klar för det än i sverige.

Permalänk
Medlem

Jag kör på tele2 versionen. Tvillingkort + maxi (10gb snabb-surf varje månad). 345 kr varje månad (oändlig sms och ringtid inkluderad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sponkan:

Surfningen funkar bra, kanske en mindre fördröjning. Inte helt säker dock, har inte jämfört de båda enheterna.

Batteritiden är lika usel som alltid. Skillnaden är väl att iphonen mestadels ligger i fickan när ipaden är med, och därför drar de inte mer än vanligtvis. Har också en 4s.

Ska faktiskt ta och testa skillnaderna lite under dagen!

Har du hunnit testa skillnaderna?

Permalänk
Medlem

Jag har iPhone 4 och Ipad 2 WiFi.

Ser ingen som helst anledning att ha iPad med 3G, telefonen har man ju alltid med sig, och jag har aldrig upplevt batteritiden som ett problem.

Jag har inte undersökt närmare hur mycket batteri det drar på iphonen, men jag har aldrig haft anledning, det säger ju något. Ofta har man ju tillgång till wifi, har man inte det så har man ofta tillgång till ström...! Jag kan tycka att det är få saker som i realtid ställer höga krav på bandbredd till iPaden, som du inte iställer kan fixa på förhand, som t.ex. spara film/musik lokalt på ipaden.

Utan att ha några "stats" så är jag väldigt nöjd med kombinationen och har aldrig saknat 3g på min ipad!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7