Nästa riktigt grafiktunga spelet?

Permalänk
Entusiast

Nästa riktigt grafiktunga spelet?

Vilken speltitel (om ens någon) kommer slå Battlefield 3 i att vara "det mest grafiktunga spelet" detta år?
Kan Battlefield 3 stå som nummer 1 detta år med?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Metro - Last Light.

Permalänk
Medlem

ARMA 3 eller Metro Last Light kanske? Beror väl på om de hinner komma ut i år, eller om utvecklaren fegar och drar ner kraven för att få fler att spela titlarna.

Permalänk
Medlem

fast dom ser inte lika bra ut jämfört med BF3

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 ?

Permalänk

vad jag har läst ang metro last night, så ska det inte vara så värst tungdrivet då det tydligen ska vara mycket mera optimerat än det förra metro.
nån som har lite info om det ligger någon sanning i det jag läst?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

BF3 etta? Missat Arkham City, Metro 2033 som inte ens GTX680 kan maxa över 60fps? Sen ska juh Doom 4 och Far Cry 3 komma ut i år.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Metro 2033 är inte speciellt tungt bara helt otroligt väderlöst optimerat..... och Arkham city är väll inte så tungt. Det flyter bättre än BF 3 i alla fall för mig.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem

Crysis 2 är väl det som är tyngst just nu? Men samtidigt är det sjukt dåligt optimerat.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av MrTall:

Metro 2033 är inte speciellt tungt bara helt otroligt väderlöst optimerat..... och Arkham city är väll inte så tungt. Det flyter bättre än BF 3 i alla fall för mig.

Det är mera AAn som får Arkham City att tugga sönder grafikkortet.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Max Payne 3? Far Cry 3 tycker jag inte ser så bra ut och förstår inte heller varför Metro är så tungt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Crysis 2 är väl det som är tyngst just nu? Men samtidigt är det sjukt dåligt optimerat.

Håller med.. BF3 var ju inte ens tyngst när det kom så varför skulle det bli det nu?-.-'

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Max Payne, Far Cry, GTA V. Kommer inte lämna huset på 5 år

Permalänk
Medlem

GTA IV med ICEhancer borde väl nästan vara det mest krävande? Visst är det en mod, men få spel som är så snygga som det.

Permalänk
Skrivet av Celcius:

GTA IV med ICEhancer borde väl nästan vara det mest krävande? Visst är det en mod, men få spel som är så snygga som det.

ICEhancer är främst en post process-injector vilket inte kräver något alls, fast ICEhancer nu kanske också innehåller högupplösta texturer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

fast dom ser inte lika bra ut jämfört med BF3

Battlefield 3 ser ju skit ut jämfört med Crysis 1, även utan moddar. Ljuset och skuggorna i Battlefield 3 ser hemska ut.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Coldfire2143:

Battlefield 3 ser ju skit ut jämfört med Crysis 1, även utan moddar. Ljuset och skuggorna i Battlefield 3 ser hemska ut.

Ljuset i Battlefield 3 är enligt mig det bästa ljuset i något spel hittils O_o

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ljuset i Battlefield 3 är enligt mig det bästa ljuset i något spel hittils O_o

Kolla mot solen i spelet. Gå ut och kolla i solen och upptäck att alla "runda ringar" inte finns i verkligheten, oavsett om du har mask eller inte på dig.

Permalänk
Medlem

BF3 är väl fortfarande tungdrivet? Inte många som fixar 1080p på Ultra och 4xAA (som brukar vara standard benchmarksettings) i 60+ fps?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Väderlöst...

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Kolla mot solen i spelet. Gå ut och kolla i solen och upptäck att alla "runda ringar" inte finns i spel, oavsett om du har mask eller inte på dig.

Om du menar reflexer så brukar dom visst kunna finnas i spel. Det är i verkligheten du tänker:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om du menar reflexer så brukar dom visst kunna finnas i spel. Det är i verkligheten du tänker:D

Självklart menar jag att dom inte finns i verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ljuset i Battlefield 3 är enligt mig det bästa ljuset i något spel hittils O_o

För mycket kontrast imo. Stå vid dörrarna mot A på Metro och kolla ut. Allting är kritvitt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

För mycket kontrast imo. Stå vid dörrarna mot A på Metro och kolla ut. Allting är kritvitt.

Håller med, så mycket enormt bländande sken överallt.
Flög en jet åt solens håll?
Forget about it.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Självklart menar jag att dom inte finns i verkligheten

De gör det genom en lins utan motljusskydd. Tanken i spel är ofta att det ska föreställa betraktat genom en kamera, för att det ska kännas som film. Personligen tycker jag det kan vara fruktansvärt snyggt också, om man gör det på rätt sätt.

Ett av de snyggaste spelen idag anser jag för övrigt vara Just Cause 2, som inte ens är det minsta tungdrivet.

Permalänk
Medlem

Witcher 2 är nog det mest krävande jag kommer på nu om du sätter allt max.. fast det är galet snyggt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Kolla mot solen i spelet. Gå ut och kolla i solen och upptäck att alla "runda ringar" inte finns i spel, oavsett om du har mask eller inte på dig.

Du sa det själv, det är ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Crysis 2 är väl det som är tyngst just nu? Men samtidigt är det sjukt dåligt optimerat.

Njae Crysis 2 gick perfekt på högsta inställningarna på 6870 CF. Det gör verkligen inte BF3 (AAn äter AMDs kort, samt i mitt fall endast 1GB minne)
Stämmer in i kören som inte gillar de till antalet och intensitetsmässigt överdrivna lensflares. Inga kameror från 80-talet och framåt producerar så många flares. Det är för att man ytbehandlar glasen med antireflex. Men visst lite flares kan vara snyggt.

Farcry 3 btw körs väl på en DX9 motor? Tycker det ser extremt rackigt ut av döma på de filmer och screenshots. Men vad gör man inte för konsolspelarna?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Farcry 3 btw körs väl på en DX9 motor? Tycker det ser extremt rackigt ut av döma på de filmer och screenshots. Men vad gör man inte för konsolspelarna?

De använder väl Dunia-motorn fortfarande, samma som i FC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ljuset i Battlefield 3 är enligt mig det bästa ljuset i något spel hittils O_o

Tycker bara att det är jobbigt att ha "solen" i ögonen hela tiden

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3