SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Medlem

Låter väldigt intressant och trevligt, så det får man försöka hinna med ikväll. Synd bara att jag har så svårt att spela på servrar som har "3d spotting on", men man får göra ett försök iaf

Permalänk
Medlem

Jag kommer vara redo kapten! Va ett tag sen man sa hej till alla i mumble nu Förut var man ju inne jämnt.. Men ska bli kul! Eftermiddag på jobbet imorn så valet av dag kunde ju inte bli bättre!

Permalänk

Ge mig spel på helgerna så ska jag och grabbarna från UROG in och smiska er!

Permalänk
Skrivet av Ahrkey:

Några undringar:

Vad är det för game mode?
Hur många slots?
Vilka kartor(specifika/random)?
Är det en aggresiv teambalance(dödar och flyttar spelare mitt under rundans gång) eller snällare variant(flyttar i slutet av rundan)?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...
där finns information om servern.
det kommer vara admins inne så dom löser nog tb på ett bra sätt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ahrkey:

Några undringar:

Vad är det för game mode?
Hur många slots?
Vilka kartor(specifika/random)?
Är det en aggresiv teambalance(dödar och flyttar spelare mitt under rundans gång) eller snällare variant(flyttar i slutet av rundan)?

  1. Conquest

  2. 64

  3. Samtliga (BtK också) utom tre - Damovand, Metro och Highway av spelbalans eller kartdesignskäl.

  4. Vi överväger att helt slå av teambalancer ikväll och göra det manuellt. I vanliga fall så flyttar den runt lonewolfs/hela squads eller i sista fall slår sönder vissa squads för att balansera i slutet på rundan.

Fler frågor?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Skit gött hoppas det blir fair ^^

Permalänk
Medlem

Ska försöka att joina tror dock att det kan bli svårt

Permalänk
Medlem

Låter riktigt fint, kanske dax att gräva upp stridsyxan igen.

Permalänk

Fixade mumble nu. Ska ta ett nap efter en tidig dag på jobbet så att jag inte är trött och grinig. Ses ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ta tillfället i akt att samla vänner och spela i en riktigt rolig omgivning

Är det endast SweC medlemmar som gäller eller kan t ex. plattons/claner också hänga på?

Permalänk

Kanske hoppar in om jag fortfarande inte är bannad.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Chricke46:

Är det endast SweC medlemmar som gäller eller kan t ex. plattons/claner också hänga på?

Fritt fram för alla som kan läsa lösenordet i denna tråden kl 19:00, dvs alla forumläsare.

Måste inte vara SweC tag, absolut inte.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

tycker personerna som ska streama ikväll kan länka sin stream så man slipper leta runt.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Hade vart bra kul om man lyckades komma in xD

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Tänkte panga lite med AEK:n innan den försämras i och med patchen. Blir trevligt, grabbar.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt roligt med bara SweC:are. Lite synd att det inte är hardcore:/ Kanske tittar in en sväng ändå:)
Om detta blir poppis så får ni gärna göra ett senare event med hardcore:)

/Padde

Permalänk

Satan! Jag som har whiskeykväll idag!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLeon:

Satan! Jag som har whiskeykväll idag!

Det är väl inget hinder? Men det är klart, efter föör många whiskey kanske det blir lite "sitting duck"

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

En intressant tanke vore kanske att slå av alla unlocks? Mer rättvist och framförallt mer spännande.

Nästa gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

En åldersgräns skulle sitta fint. 18+ eller 21+ eller nåt
Jag vet drygt förslag

Finns vi under 18 som också är mogna och krossar alla gamla gubbar.

Skrivet av Raizor1991:

Kommer även spela in lite klipp, tror ni att någon kommer ha något emot att jag spelar in rösterna på dom som man spelar med i mumble, eller ska jag stänga av det?

Spela in rösterna, halva grejen ju. Har man läst tråden ser man att många kommer att filma, det får man räkna med om man sitter i Mumble.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tjodd:

En intressant tanke vore kanske att slå av alla unlocks? Mer rättvist och framförallt mer spännande.

Nästa gång?

Noterat som förslag.

Skrivet av Or0s:

Finns vi under 18 som också är mogna och krossar alla gamla gubbar.

Spela in rösterna, halva grejen ju. Har man läst tråden ser man att många kommer att filma, det får man räkna med om man sitter i Mumble.

Artigt att varna kanalen först...;)

Men jo, det hör lite till just ikväll men vanligtvis så bör man vara övertydlig när man förevigar något.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Noterat som förslag.

Artigt att varna kanalen först...;)

Men jo, det hör lite till just ikväll men vanligtvis så bör man vara övertydlig när man förevigar något.

haha okej, jag får väl ge en heads up i kanalen först då

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Att spelet inte startar. Ea supporten vet självva inte vad problemet sitter. Dock så skulle det komma en fix inom 24 timmar

Vadå så det är inte bara jag som haft problem med att spelet inte startar? Trodde det hade något att göra med drivrutiner efter mitt grafikkortsbyte då det funkade perfekt före den 23/3

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Vågar inte sitta med mic och snacka med främlingar, är en blyg jävel. [blush]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M1NT:

Vågar inte sitta med mic och snacka med främlingar, är en blyg jävel. [blush]

Ingen vet ju vem du är! Du är välkommen in på Mumble även om du inte själv pratar, kan vara kul att höra teamsnacket.

Permalänk
Medlem

Kan ingen hoppa in på mumble? Sitter där och njuter av några kalla pilsner helt ensam!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Farner:

Kan ingen hoppa in på mumble? Sitter där och njuter av några kalla pilsner helt ensam!

Jag kommer om en timme. Ta det bara lugnt med pilsnern, om du blir jobbig kommer vi bli tvungna att kicka dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kommer om en timme. Ta det bara lugnt med pilsnern, om du blir jobbig kommer vi bli tvungna att kicka dig...

Jag har väl aldrig varit jobbig

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Låter kul, ses där!

Kan ni inte pilla bort alla tråkmaps inför det här?

Kör flight only och någon inf focused karta som typ Seine crossing, bort med resten om ni inte redan har det så!

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

tycker personerna som ska streama ikväll kan länka sin stream så man slipper leta runt.

Jaa de hade vart kul om eventuella streams hade blivit länkade på första sidan (om möjligt) för publiken! Eller vad säger du Lan om detta?
Hoppas någon har datorkraft och ork bara

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!