Permalänk
Medlem

Intressekoll Ducky Shine dk9008s

Hej !
Efter att ha kontaktat en svensk grossist är han nu villig att ta hem detta eminenta Gamingtangentbord till Sverige i svensk verision. Dock får han mängdrabatt från tillverkaren och därför tänkte jag genomföra en snabb intressekoll här på sweclockers om hur många som är intresserade.

Information om tangentbordet:
http://www.youtube.com/watch?v=AZxCJllb6hU
http://www.duckychannel.com.tw/en/DK9008S.html
Det är alltså ett ytterst högkvalitativt bakgrundsbelyst mekaniskt tangentbord, med ett flertal andra funktioner

Priset lär troligtvis landa runt tusenlappen, men då får ni också ett av de bästa tangentborden i världen, customat efter era önskemål

Maila mig om ni är intresserade och ange även vilken LED samt Brytare ni skulle vilja ha !
Desto fler vi är desto billigare blir det !

edvin_swenson_93@hotmail.com

Permalänk
Medlem

När du nämner svensk, är det bara tangenternas bokstäver eller syftar du även på layouten?

Edit: Syftar på att de flesta asiatiska layouter kör ANSI, när vi i norden kör ISO.

För min del är Röda leds på ett Cherry Brown som är intressant.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Blåa brytare för omväxlings skull hade varit nice. Har svarta atm

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hoppar väl in här och säger att detta verkar väldigt intressant.
Är intresserad av blåa LEDs, ska försöka prova blue, red, brown och black någon gång snart när jag är i Stockholm.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

intresserad av vit led, bruna switchar.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera tråden, jag kommer få ett mer utförligt svar ifrån killen på måndag/tisdag då han vet lite mera då han valt att kontakta företaget direkt för att eventuellt bli deras huvudsäljare i Sverige

Dock verkar det som om det hela kommer bli av då intresset hitills är stort

Permalänk
Medlem

Vad är det för butik?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Killen jag talat med jobbar på ett It/Support företag i Motala, de levererar huvudsakligen mekaniska tangentbord till olika typer av bankomater och liknande, men då jag gick och talade med deras chef personligen blev han eld och lågor över detta då han själv gamar mycket, jag väljer dock att utelämna namnet på butiken då jag inte vet om de vill att jag lämnar ut det tills allt verkligen är helt 100 % ( jag är som sagt ej anställd där, men vill verkligen ha detta tangentbord, och de är de enda som kunnat fixa det hitills )

Dock är som sagt intresset stort hitills och han verkar vara ytterst positiv till det hela, så jag skulle nog tro att jag kan återkomma med namn och mer info om företaget osv på måndag

Permalänk
Medlem

Är också väldigt intresserad! Hade varit nice med vit belysning och blåa brytare

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kul att så mycket folk är intresserade av detta
Kravet för att han skulle köpa in dem var minst 15 kunder, helst 20, för tilfället är vi 15 så att so far so good
Jag bifogar alla mailaldresser/profiler/osv samt vad ni är intresserade av i ett mail till honom så han kan kontakta er personligen då allt är klart

Permalänk

Är troligen intresserad Men kan någon förklara vad alla brytare har för funktionen m.m :S
Om jag har fattat det rätt så är ÅÄÖ med? Samt så kan man byta färger? xD

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Svarta brytare = Hård feedback / Kräver mest kraft att trycka ned, anses vara bra för gaming men osköna att skriva på, var de som kom ut först och anses pga att chansen för missclick är minimal vara de bästa för gaming tilsammans med de röda

Blåa = Anses vara bäst att skriva på, kräver mindre kraft än de svarta att trycka ned och ger lätt feedback vid nedtryckning

Bruna = Kräver mindre kraft än de blåa för att tryckas ned men ger fortfarande en lätt feedback, ett slags mellanting

Röda = Nästan ljudlösa, minimal feedback och kräver minst kraft av alla att trycka ned, beskrivs av många som att skriva på luft, passar oerhört bra till gaming och att skriva på men vissa ogillar det faktum att de är så oerhört känsliga och föredrar de snäppet "tyngre" switcharna dtvs svarta,blåa,bruna

Hoppas det förklarade lite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THEBADGUY:

Är också väldigt intresserad! Hade varit nice med vit belysning och blåa brytare

Samma här!
Vit belysning och blåa brytare <3

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Samma här!
Vit belysning och blåa brytare <3

Skall framföras

Permalänk
Hedersmedlem

Är faktiskt väldigt intresserad, men jag har ett par frågor som trådskaparen (eller någon annan) kanske kan svara på.

1. I videorecenssionen så ser man 4 st röda tangenter (W,S,A,D?) liggandes ovanför tangentbordet tillsammans med en keyremover. Ingår allt detta och är dessa röda tangenter identiska med dom svarta tangenterna, fast då i annan färg. Alltså, kommer dioden lysa igenom bokstaven.

2. Jag läste att man manuellt måste starta bakgrundsbelysningen varje gång du startar upp datorn. Stämmer detta verkligen och finns det något sätt att kringgå detta. Typ någon modifikation som är känd.

EDIT:

Hittade själv ett svar på fråga #1. http://www.duckychannel.com.tw/en/keyboards_specification.htm... - Dom röda tangenterna ingår alltså. Dock har jag inte hittat hurvida dom röda tangenterna är identiska med dom svarta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Är faktiskt väldigt intresserad, men jag har ett par frågor som trådskaparen (eller någon annan) kanske kan svara på.

1. I videorecenssionen så ser man 4 st röda tangenter (W,S,A,D?) liggandes ovanför tangentbordet tillsammans med en keyremover. Ingår allt detta och är dessa röda tangenter identiska med dom svarta tangenterna, fast då i annan färg. Alltså, kommer dioden lysa igenom bokstaven.

2. Jag läste att man manuellt måste starta bakgrundsbelysningen varje gång du startar upp datorn. Stämmer detta verkligen och finns det något sätt att kringgå detta. Typ någon modifikation som är känd.

EDIT:

Hittade själv ett svar på fråga #1. http://www.duckychannel.com.tw/en/keyboards_specification.htm... - Dom röda tangenterna ingår alltså. Dock har jag inte hittat hurvida dom röda tangenterna är identiska med dom svarta.

Bakgrundsbelysningen startar man med en knapp på tangentbordet och reglerar sedan via en annan knapp, skall fråga grossisten om han kan kolla upp om det gått undvika helt

Permalänk
Medlem

Om det blir en beställning så vill jag mer än gärna ha ett med vita LEDs och blåa brytare! Kan du höra av dig via PM om det blir något? Ska försöka komma ihåg att kolla tråden, men vore super om du PMar om det blir något som sagt!

Permalänk
Medlem

Det saknas Å,Ä och Ö på dessa va?

Jag är fortfarande intresserad, men var bara lite nyfiken

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av conkan:

Om det blir en beställning så vill jag mer än gärna ha ett med vita LEDs och blåa brytare! Kan du höra av dig via PM om det blir något? Ska försöka komma ihåg att kolla tråden, men vore super om du PMar om det blir något som sagt!

Kommer PMA/Maila alla som visat intresse

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Det saknas Å,Ä och Ö på dessa va?

Jag är fortfarande intresserad, men var bara lite nyfiken

Nepp, det är svenska verisionen vi bett om så det är den han kommer importera om det blir något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Than00b:

Nepp, det är svenska verisionen vi bett om så det är den han kommer importera om det blir något

Ah där ser man!!
Tack för svaret!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ducky Shine verkar inte finnas i Svensk layout (åäö). Den är iaf bara listad som EU ISO, och inte EU ISO Nordic.
Men Than00b kanske har frågat dem direkt.

Jag måste dock skriva av mig från listan då jag har börjat titta på andra tangentbord.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Ducky Shine verkar inte finnas i Svensk layout (åäö). Den är iaf bara listad som EU ISO, och inte EU ISO Nordic.
Men Than00b kanske har frågat dem direkt.

Jag måste dock skriva av mig från listan då jag har börjat titta på andra tangentbord.

Då jag tittat hos en annan grossistsida hade de nordic specifikt i svensk variant

Permalänk
Medlem

Här kan man ju köpa Ducky Shine Nordic redan:

http://www.jimms.fi/tuote/DK9008S-B

Ger också en bild av vad det kostar inom EU :/
Lite mer än 1000kr, är väl pg.a fraktkostnader + moms

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Är faktiskt väldigt intresserad, men jag har ett par frågor som trådskaparen (eller någon annan) kanske kan svara på.

1. I videorecenssionen så ser man 4 st röda tangenter (W,S,A,D?) liggandes ovanför tangentbordet tillsammans med en keyremover. Ingår allt detta och är dessa röda tangenter identiska med dom svarta tangenterna, fast då i annan färg. Alltså, kommer dioden lysa igenom bokstaven.

2. Jag läste att man manuellt måste starta bakgrundsbelysningen varje gång du startar upp datorn. Stämmer detta verkligen och finns det något sätt att kringgå detta. Typ någon modifikation som är känd.

EDIT:

Hittade själv ett svar på fråga #1. http://www.duckychannel.com.tw/en/keyboards_specification.htm... - Dom röda tangenterna ingår alltså. Dock har jag inte hittat hurvida dom röda tangenterna är identiska med dom svarta.

Fråga 2: Ja det stämmer, men vet inte ifall man kan faktiskt göra något åt det.
Själv tycker jag att det är skönt då jag endast skulle använda bakgrundsbelysningen när det är mörkt i rummet.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Är lite intresserad av ett med vita leds och bruna switchar, ifall priset skulle hamna under tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Är lite intresserad av ett med vita leds och bruna switchar, ifall priset skulle hamna under tusenlappen.

Återkommer med mer exakt info angående pris och liknande på måndag/tisdag, men det bör som sagt hamne RUNT tusenlappen

Permalänk

Känns intressant, då mitt gamla börjat ge upp...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Känns intressant, då mitt gamla börjat ge upp...

Pma mig om dina specifikationer så återkommer jag med mer detaljer om pris osv så fort jag fått info

Permalänk

Även jag är intresserad. Vit belysning verkar fint men jag har inte kunnat bestämma mig för om jag vill ha bruna eller röda brytare.

Jag trycker ner tangenterna i botten när jag skriver och tror inte det kommer ändra sig så jag vet inte riktigt om det är någon vits med bruna. Men eftersom jag idag bara har tangentbord med brytare som har inbyggd återkoppling så kanske bruna blir mest likt.

Det skall tilläggas att jag har i princip ingen erfarenhet av mekaniska tangentbord från 2000-talet.