Permalänk
Medlem

Schysst support ni har, gick in för att ställa en fråga om ett moderkort, och så stängde hon chatten innan jag ens hann ställa frågan </3
Får testa igen tror jag, återkommer med edit om det går bättre andra gången.

Edit: Det gick bättre denna gång, måste bara haft lite otur med person! Killen jag pratade med nu var väldigt hjälpsam och trevlig, så det ger gott förtroende! Way to go CDON!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

hmm, finns den som kom i mars kvar? och vad är det för kod isf

Nej, mars erbjudandet finns inte kvar. Kommer inte ihåg vilka produkter de hade 15% rabatt på men de va inga superprodukter direkt. Grafikkort i klass med GTX 560ti etc. Vilka produkter som får 15% visas på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/ när kampanjen väl har börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enic:

Haha, jadu. Jag fick gå in i windows update och installera drivrutinen till den. Hade för mig att den gjorde det automatiskt när jag kopplade in den, men nepp. Den fungerar hur bra som helst nu, jag har stäng av ECO mode och lagt den på game mode, tycker att det ser bäst ut så. Stängde även av DDC/CL vilket jag tror var dedär fade in och out grejen.

EDIT: För i helvete, trodde att den fixade sig för att det inte hände med youtubes HTML5 player. Det är inte alls fixat

Kontaktade CDONs kundservice, hoppas att det löser sig..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 990 PRO 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Väldigt dåligt skött, och det ber jag om ursäkt för. Kan du PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

En lite uppdatering i min senaste, och klart möjligtvis sista, kontakt med kundsupport på CDON! Igår fick jag sista paketet i min order jag gjorde för 4 veckor sedan. Det var en bluray-brännare som jag visste inte fanns på lager, men jag trodde inte det skulle ta 4 veckor för leverans! Skit samma, förra klyddet med fakturorna löste sig till slut, och jag kan ju ändå inte slutföra mitt bygge förrän jag köpt de nya Ivy Bridge grejerna ändå. Igår kom den alltså, packat i en jiffy-påse?!?!?! Det är väl inget sätt att skicka dyr och potentiellt ömtålig elektronik? När jag tittade närmare på enheten såg jag att den typiskt nog hade blivit skadad i frakten,det är 2 hörn på frontplåten som blivit skadade! Har som sagt inte börjat bygga än men det skulle förvåna mig om enheten ens passar i chassit längre! Inte nog med detta när jag tittar närmare på enheten ser jag att det inte ens är den modell som jag beställde! Tröttsamt tänker jag men jag tar väl en runda till med mailsupporten och tänker att det kanske går bättre denna gång! Efter att i saklig ton ha förklarat vad jag tycker är fel denna gång, svarar support att jag fått precis vad jag har beställt så det är inget fel där! Självklart beklagas det att enheten skadats i transporten och det undras om jag skulle vilja ha en ny enhet i utbyte? Öhhh, tänker jag ... skulle tro det va? Men innan jag tar detta beslut vill jag att någon verkligen kollar om de har levererat rätt modell till mig då jag är bombsäker på att jag trodde mig ha beställt något annat! Någon gör detta och återkommer efter 6 timmar med svaret att "Nu ser vi att vi har haft fel information i produkttexten men att jag naturligtvis skall få returnera enheten på CDON's bekostnad! Suck, jag har alltså väntat 4 veckor på något som CDON inte tänkte leverera till mig ens från början.

Men vänta nu, de erbjöd mig faktiskt kompensation för allt som inträffat i detta ärende! En rabattkod värd 29 svenska riksdaler vid nästa beställning! Jag vet inte ens hur jag ska kunna bedöma detta sakligt då jag är så jävla förbannad just nu! En sak är iallafall helt klar, min uppfattning av bra kundsupport och den som CDON tycks prenumerera på via sin mailsupport skiljer sig markant! För att jag skall utnyttja min kompensation i framtiden kommer det nog att krävas ett mindre mirakel, men jag skall inte döma för hårt nu utan ger Edin en chans att titta på även mitt ärende! Förhoppningsvis är jag inte helt ensam om att tycka att man kanske förtjänar bättre som kund ...

Mvh
Ice

Edit: Kollade nu ikväll och det står fortfarande fel information om brännaren, kan kanske vara läge att ändra detta så fort som möjligt så att inte fler potentiella kunder beställer "fel" vara ... eller?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Handlade nyligen från cdon. Förpackningen till grafikkort och hårddisk saknade försegling. Känns inte så bra. Vet dock inte om jag orkar skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hörlurar

Tja!
Lade en beställning på 3 st Jabra Active Black den 13 februari plus lite annat. Fick allt det andra men inte hörlurarna. Ni sa att ni skulle skicka dom så fort ni fick in dom men känns som att det drar ut på det lite. Är dom på G eller?

Tackar på förhand!
Anton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffa:

Handlade nyligen från cdon. Förpackningen till grafikkort och hårddisk saknade försegling. Känns inte så bra. Vet dock inte om jag orkar skicka tillbaka.

Oftast inga förseglingar idag när man köper grafikkort eller HD.

Permalänk
Medlem

Igår stod det 10/4 när jag kollade på HTC one X. Men idag står det kommande. Betyder det att ni inte vet leveransdatum? Eller är det på gång in idag?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

När kommer sidan upp för förhandsbokning av Guild Wars 2? Det ska ju vara idag, men hur kommer det vara för er?

Permalänk
Medlem

Ska de behöva ta en månad när man skickar in en defekt hårddisk innan man får en ny? dåligt tycker jag..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersT:

Ska de behöva ta en månad när man skickar in en defekt hårddisk innan man får en ny? dåligt tycker jag..

Du hade ju kunnat beställa en ny hårddisk och istället ta pengar för den gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Igår stod det 10/4 när jag kollade på HTC one X. Men idag står det kommande. Betyder det att ni inte vet leveransdatum? Eller är det på gång in idag?

HTC har problem och telefonerna kommer eventuellt i slutet av veckan enligt kundtjänst...

Till CDON:
Riktigt, riktigt, jävla dåligt att ni byter över abonnemanget vid en portering innan ni skickar mobilen. Nu när jag väl kommer få telefonen så kommer jag ha "använt" mitt Maxi abb i en halvmånad utan telefonen den var till för. Det är inte så jäkla kul när man knappt har nån sändning på sin gamla mobil och inte finns plats att installera mer än 2 appar typ så att man inte ens kan använda sitt Internet som man betalar för...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Vill kommendera CDON efter en mycket väl utförd reklamation av defekt vara (moderkort). Det är en sak att erbjuda låga priser och snabba leveranser, men utmärkt support hade jag faktiskt inte förväntat mig av ett så diversifierat bolag.

Skulle säga att de är minst lika bra som Inet, Komplett och Dustin Home. Fortsätter de med låga priser och trevliga SweC-erbjudanden så har de en lojal kund i mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Vill kommendera CDON efter en mycket väl utförd reklamation av defekt vara (moderkort). Det är en sak att erbjuda låga priser och snabba leveranser, men utmärkt support hade jag faktiskt inte förväntat mig av ett så diversifierat bolag.

Skulle säga att de är minst lika bra som Inet, Komplett och Dustin Home. Fortsätter de med låga priser och trevliga SweC-erbjudanden så har de en lojal kund i mig.

Måste säga att jag tycker CDON är helt SKITKASSA på kundservice/reklamationer jämfört med t.ex. DustinHome..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Måste säga att jag tycker CDON är helt SKITKASSA på kundservice/reklamationer jämfört med t.ex. DustinHome..

Det var det jag hade förväntat mig men de skötte mitt ärende mycket väl Får se om det fortsätter på det viset, dock kommer det förhoppningsvis att dröja ett tag innan jag behöver reklamera igen.

Permalänk
Medlem

"Du pratar nu med T***
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Du skrev: som sagt. När kommer One x? Beställde i måndags och då stod det 10/4
T***: Ett ögonblick så ska vi kontrollera detta.
Du skrev: tack
T***: Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."

Hoppas man iaf slipper vänta 4-6 veckor som Tele2 har.... Undrar om CDON har Brightpoint och då lär det vara kört...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Varning för CDON, riktigt skumraskbolag. Beställde två varor och fick en annan persons varor levererade med denna persons faktura. Fanns ingen kundservice via telefon utan fick sitta i 40 minuters kö i deras livechatt (var hela tiden nummer 2 i kö). Väl framme sa jag att de får avbeställa min order och ge mig en fraktsedel så återlämnar jag de felaktiga varorna. Då hävdar de att jag måste använda deras kontaktformulär för att "lösa problemet". Så de kräver alltså att jag lägger yterrligare tid på att returnera varorna de felaktigen skickade till mig. Var skickar jag fakturan för min nedlagda tid på att lösa deras misstag på ett sådant sjukt komplicerat sätt?

Jag tycker att fel kan alla göra, men då får de ju åtminstone försöka att rätta till det. Sista gången jag köper någonting av CDON. Om detta är bemötandet man får när man försöker hjälpa CDON rätta till sitt misstag undrar jag hur lite hjälp man får om någonting går sönder.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersT:

Skulle vilja påstå att det är tvärt om. CDON va bra att ha att göra med för mig medan just dustin är det värsta jag varit med om.

Permalänk
Medlem

När ska ni lägga in funktionen att kunna kombinera rabattkoder som du Edin sa skulle vara färdigt i höstas?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Skulle vilja påstå att det är tvärt om. CDON va bra att ha att göra med för mig medan just dustin är det värsta jag varit med om.

Skulle vilja påstå att det är tvärtom igen då Mina 2 returer har dock gått ok på cdon, dock långsamt jämfört med vissa andra.

20+ Returer genom åren på dustin, alltid varit snabbt och bra kontakt, dom betalar returfrakt för återköp (Ingen annan som gör detta), alltid skickat ut en ny produkt direkt om man fått något som varit trasigt eller ej fungerat så man slipper vänta osv.

Alla returer har tagit MAX 1 vecka från man skickat, pengarna på kontot inom 3 dagar alltid osv.

Dustin har alltid varit bäst på returer genom alla mina köp genom åren hos många återförsäljare.

Ontopic
Undrar också när funktionen för mer än 1 rabbatkod kommer, något som skulle kommit för ett bra tag sen nu enligt er.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

När ska ni lägga in funktionen att kunna kombinera rabattkoder som du Edin sa skulle vara färdigt i höstas?

Personligen tror jag att vi aldrig kommer få tillbaka den funktionen.

Funktionen fanns förr men då tog cdon bort den för att man enekelt kunde köpa varor för den fasila summan av 0kr och när edin säger att man skall "utveckla" fram den funktionen tror jag att det egentligen inte behövs mer än en inställning i programvaran.

Givetvis kommer inte cdon erkänna det och som sagt tror jag inte den funktionen kommer tillbaka, någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skulle vilja påstå att det är tvärtom igen då Mina 2 returer har dock gått ok på cdon, dock långsamt jämfört med vissa andra.

20+ Returer genom åren på dustin, alltid varit snabbt och bra kontakt, dom betalar returfrakt för återköp (Ingen annan som gör detta), alltid skickat ut en ny produkt direkt om man fått något som varit trasigt eller ej fungerat så man slipper vänta osv.

Alla returer har tagit MAX 1 vecka från man skickat, pengarna på kontot inom 3 dagar alltid osv.

Dustin har alltid varit bäst på returer genom alla mina köp genom åren hos många återförsäljare.

Ontopic
Undrar också när funktionen för mer än 1 rabbatkod kommer, något som skulle kommit för ett bra tag sen nu enligt er.

Exakt.. DustinHome har jag alltid fått en ny vara direkt efter den defekta är inskickad.. inga jävla väntetider som jag har nu på CDON.. fick returnera en defekt hårddisk och jag har fortfarande inte fått nån ny efter 1 månads väntan utan måste vänta på att "WD" skickar tillbaka den till CDON.. FYFAN va usel policy på CDON.. kommer krävas mycket för att jag ska beställa av dom igen..

CDON borde ta en kurs i kundservice från DustinHome!!

Visa signatur

Permalänk

Har beställt en hel del hos CDON den senaste tiden. Nu är jag tvungen att reklamera mitt chassi som har böjda PCI slots. Supporten är jag nöjd med så långt. Skrev till CDON idag och fick svar rätt snabbt. De ska nu skicka mig en fraktsedel. "När du har lämnat paketet till närmsta postombud ber vi dig att återkomma, vi kommer då att skicka ut en ny produkt till dig."

Hoppas det inte blir något strul eller att jag får ett chassi med defekter

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli skrattretande, har nu lagt ned 2 timmar på att lösa CDONs misstag. Nu säger supporten att de inte kan riva fakturan förens 16 dar efter leverans skett, så nu måste jag återkomma om 2 veckor för att bli av med en faktura jag aldrig fått för produkter CDON inte kunde leverera.

Det är på gränsen till en blufffaktura kan jag säga, fakturera för produkter som inte levererats.

Så varningen kvarstår för CDON, de föraöker tydligen fakturera folk utan att leverera produkterna. Undrar vad de säger om 2 veckor då fakturan löper ut och jag kontaktar dem, då lär de försöka lura av mig förseningsavgifter.

*Uppdatering* Efter ett hetskt svar till deras support om att de inte har laglig rätt att fakturera mig för produkter som inte levererats så gick det tydligen att annullera fakturan. Så hela soppan fick ju ett bra slut till sist verkar det som, krävdes bara några timmar av min fritid samt att man fick vara lite otrevlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Beställde 3 grejer från CDON, stod att de har grejerna på lageret.
beställde den 2012-04-07,den 2012-04-10 står det på min sida på CDON, varorna packas, idag den 2012-04-14 står det samma sak varorna packas, konstigt enligt dem.
"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och bör att skickas inom en arbetsdag."

Gått 4 dagar och än varorna packas, skickade supporten mail och fråga om det är någon strul med min order. Skall det ta så långt tid?
De svara med " Tack för att du kontaktade oss. Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."

Hoppas man får kompensation för dröjningen...

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Audia8snubben:

Beställde 3 grejer från CDON, stod att de har grejerna på lageret.
beställde den 2012-04-07,den 2012-04-10 står det på min sida på CDON, varorna packas, idag den 2012-04-14 står det samma sak varorna packas, konstigt enligt dem.
"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och bör att skickas inom en arbetsdag."

Gått 4 dagar och än varorna packas, skickade supporten mail och fråga om det är någon strul med min order. Skall det ta så långt tid?
De svara med " Tack för att du kontaktade oss. Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."

Hoppas man får kompensation för dröjningen...

Ja, herregud du borde få flera miljoner i kompensation för att du har fått vänta

Permalänk
Medlem

Måste säga att mina erfarenheter med cdon är helt OK. Beställde bl.a. ett fractal design newton 650w som visade sig vara defekt. Tyvärr upptäcktes detta mitt i påskhelgen så jag tänkte att det är bara att maila kundservice och vänta. Men jag fick svar samma dag och efter några mail fram och tillbaka så skulle de skicka fraktsedlar så jag kunde returnera min trasiga produkt. Dessa kom två dagar efter helgen och mitt nya nätaggregat kom till mig två dagar senare Kanske inte Inet standard men måste säga att det var rätt snabbt.

Permalänk
Medlem

Har beställt endel från CDON och tycker dem har skött sig riktigt bra. Alltid fått produkterna snabbt (3 dagar) och inte vart några fel på dem, dock har jag bara skickat efter och betalat, inget mer med det. Får se sen när man börjar annullera ordrar och skicka tebax grejer, känns som att det är då väldigt mycket brister i deras system. Men så är det väll mer eller mindre hos alla företag...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Ja, herregud du borde få flera miljoner i kompensation för att du har fått vänta https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif

Tänkte precis samma sak...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Samistar:

Ja, herregud du borde få flera miljoner i kompensation för att du har fått vänta https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif

Yepp, särskild när man beställde en skärm och ens egen gick sönder, att behöva vänta mer än 1 vecka för en ny, och man blir tvungen att köra på laptopen tills dess, visste jag att det skulle ta längre än 1 vecka hade jag, köpte hos konkurrenterna, bor i stockholm skulle ta vad 1 timme att få tag på grejerna, hmm mitt eget fel att jag prövade nytt hmm "butik" än Inet eller webhallen.

Saken är jag beställde grejer de hade hemma dvs det stod på deras sida de har de på lagret, och att varorna packas när de har de på lagret ska väl jag ej behöva vänta 1 vecka o än ej fått dem och ej hört något om det utan att själv tagit kontakt med dem...

Håller med om att de miljoner som väntar borde få kompensation, du kanske har tid och vänta på dina saker, men ej jag och flera delar nog samma tänkesätt.
Tid är PENGAR.

Nu handlar det ej om att få "kompensation", på deras sida CDON står det att om varorna packas borde det ta ca 1 dag att skicka dem, sen kan jo det hända saker på posten som fördröjer det, men här är det att de ej ens skickat varorna utan, de tagit betalt för varor de har inne på lagret och låter kunden vänta tills de "känner" för att sända dem? Kommer nog ej handla från CDON igen...

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"