Permalänk
Skrivet av BesteN:

Nee han ville väl bara ha fodralet.

Haha har jobbat sedan 05:00 imorse. hjärnan funkar ej

Permalänk
Medlem

någon som köpt från webhallen som har fått sin beta nyckel ännu?

Permalänk
Medlem

Hade gärna sluppit att ha en skiva men givetvis kostar den digitala versionen 33% mer -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

någon som köpt från webhallen som har fått sin beta nyckel ännu?

Hur snabb leveranstid tror du dom har, lol? Dom skickar ju ett fodral med nyckel. Om man inte plockat i butik dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hur snabb leveranstid tror du dom har, lol? Dom skickar ju ett fodral med nyckel. Om man inte plockat i butik dvs.

Ah I see, trodde dom gjorde som med när man bokade SWTOR och mailade nyckeln i förväg

Permalänk

Beställde från komplett nu, 418kr för leverans med brev. Rätt ok pris ändå.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

cdon 399kr (med rabbat)

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

"This is a unique account identifier, consisting of a name and a randomly generated four-digit code. You'll use it during the Guild Wars 2 Beta Event, on the Beta Forums, and in Guild Wars 2 after launch. The name and four-digit code will be your handle on the Beta Forums. The four-digit code does not appear in the game itself unless another player chooses the same name, in which case both your name and the four-digit code will appear. "
....

Så i princip kan folk trolla en genom att göra karaktärer med samma namn så man får fula siffror efter sitt nick, eller har jag missförstått detta? (mailet som Anet skickar efter registrering)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Jag köpte på webhallen imorse direkt över disken. Så jag har min kod och fodral.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haha tror vi får starta en dedikerad tråd för köp av spelet

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Så beställt mitt på komplett, 418:- inkl frakt, bra pris jämfört med alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

"This is a unique account identifier, consisting of a name and a randomly generated four-digit code. You'll use it during the Guild Wars 2 Beta Event, on the Beta Forums, and in Guild Wars 2 after launch. The name and four-digit code will be your handle on the Beta Forums. The four-digit code does not appear in the game itself unless another player chooses the same name, in which case both your name and the four-digit code will appear. "
....

Så i princip kan folk trolla en genom att göra karaktärer med samma namn så man får fula siffror efter sitt nick, eller har jag missförstått detta? (mailet som Anet skickar efter registrering)

Det där låter faktiskt jävligt illa :/ Får hoppas att det inte kommer vara så

/Spefaktiv!1234

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Det där låter faktiskt jävligt illa :/ Får hoppas att det inte kommer vara så

/Spefaktiv!1234

Siffror syns ju bara om du är på samma plats som någon med exakt samma namn som dig. Välj något unikt bara. Kommer säkert finnas en name checker också. Och att det kommer folk med samma namn som dig men med siffor efter kan ju hända i vilket spel som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Siffror syns ju bara om du är på samma plats som någon med exakt samma namn som dig. Välj något unikt bara. Kommer säkert finnas en name checker också. Och att det kommer folk med samma namn som dig men med siffor efter kan ju hända i vilket spel som helst.

Frågan är hur stor "samma plats" är.
Föredrar systemet som wow har. Namn-Server

Edit: Fast om dom iaf begränsar det till att vara unikt på servern och bara får siffror i pvp osv. så är det ju ingen fara...och det låter givetvis väldigt troligt. Hoppas på det

Permalänk
Skrivet av Spefaktiv!:

"This is a unique account identifier, consisting of a name and a randomly generated four-digit code. You'll use it during the Guild Wars 2 Beta Event, on the Beta Forums, and in Guild Wars 2 after launch. The name and four-digit code will be your handle on the Beta Forums. The four-digit code does not appear in the game itself unless another player chooses the same name, in which case both your name and the four-digit code will appear. "
....

Så i princip kan folk trolla en genom att göra karaktärer med samma namn så man får fula siffror efter sitt nick, eller har jag missförstått detta? (mailet som Anet skickar efter registrering)

Är nog mer tänkt för att folk ska kunna ha samma namn utan att behöva ha massa siffror efter. Siffrorna kommer ju synas endast då två personer med exakt samma namn är på exakt samma plats.

Permalänk
Medlem

.

Kan man registrera sin acount med samma email som jag hade för beta signup?

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Är nog mer tänkt för att folk ska kunna ha samma namn utan att behöva ha massa siffror efter. Siffrorna kommer ju synas endast då två personer med exakt samma namn är på exakt samma plats.

Skrivet av chrisragnar:

Siffror syns ju bara om du är på samma plats som någon med exakt samma namn som dig. Välj något unikt bara. Kommer säkert finnas en name checker också. Och att det kommer folk med samma namn som dig men med siffor efter kan ju hända i vilket spel som helst.

Okej, då är det ju lugnt. Sen kan det inte alls hända i vilket spel som helst så som det är formulerat i mailet, eftersom mailet implicerar att jag påverkas direkt av att någon väljer ett likadant nick genom att mitt nick får siffror efter sig (i ditt exempel får inte ditt nick siffror, utan snubben lägger till på sitt eget).
Men om folk måste vara i samma område etc för att det ska aktiveras är det ju lungan, fan ganska smart lösning ändå isf

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Skrivet av Spefaktiv!:

Okej, då är det ju lugnt. Sen kan det inte alls hända i vilket spel som helst så som det är formulerat i mailet, eftersom mailet implicerar att jag påverkas direkt av att någon väljer ett likadant nick genom att mitt nick får siffror efter sig (i ditt exempel får inte ditt nick siffror, utan snubben lägger till på sitt eget).
Men om folk måste vara i samma område etc för att det ska aktiveras är det ju lungan, fan ganska smart lösning ändå isf

Jo men jag menar att person två kan också få chansen att ha ett normalt namn utan massa siffror trots att någon annan redan tagit warmaidens beerfest luppen (;

Permalänk
Medlem

är det meningen att man ska kunna ladda ner idag också? köpte från cdon (digital) och det står nerladdningsbar men länken funkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

någon som köpt från webhallen som har fått sin beta nyckel ännu?

jag förbokade mitt collector's edition i aug 2011, fick min collector's edition pre purchase box redan den 5/4 hem i brevlådan

Permalänk
Medlem

Jag hämtade mitt pre-purchase idag på Webhallen.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag hämtade mitt pre-purchase idag på Webhallen.

Jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Okej, då är det ju lugnt. Sen kan det inte alls hända i vilket spel som helst så som det är formulerat i mailet, eftersom mailet implicerar att jag påverkas direkt av att någon väljer ett likadant nick genom att mitt nick får siffror efter sig (i ditt exempel får inte ditt nick siffror, utan snubben lägger till på sitt eget).
Men om folk måste vara i samma område etc för att det ska aktiveras är det ju lungan, fan ganska smart lösning ändå isf

Identifiern har inget med din karaktärs namn att göra överhuvudtaget. Den är till för till att dina vänner etc ska kunna hitta dig in-game och på forum lätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av try1t:

Identifiern har inget med din karaktärs namn att göra överhuvudtaget. Den är till för till att dina vänner etc ska kunna hitta dig in-game och på forum lätt.

Precis, man kan väl kalla det för ett account-nick

Permalänk
Medlem

Blir att hämta ut pre-purchase imorgon på Webhallen, fasen vad man har längtat efter detta i många år!

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt pre-purchase edition. Tror ni vi får betan i kommande helgen (14 april)?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ni som har köpt pre-purchase edition. Tror ni vi får betan i kommande helgen (14 april)?

Senaste svaret (från 11:e april)
https://twitter.com/#!/GuildWars2/status/189888072241000448

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Ni som har köpt pre-purchase edition. Tror ni vi får betan i kommande helgen (14 april)?

De sa slutet av april, så oddsen ser bättre ut för 21-22 eller 28-29 april.

Permalänk
Skrivet av Belgaar:

http://cloudfront.guildwars2.com/pVRS48PNCNhr0nlw
fSIGf2jVkt4AhkjAVCp0IUp3ptvHlENECYbMWlJ49hwCn1J/G
w2.zip

GW2 finns att tanka här. Ifall ni vill ha det installerat i förväg till betan.

<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Access Denied</Message>

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korreWorre:

<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Access Denied</Message>

Klienten finns inte tillgänglig än, de som har beta access kommer få ett mail med nedladdingslänk när den finns tillgänglig. Den där länken spärrades illa kvickt när den började cirkulera, det är inte meningen att vi ska ha klienten än.