Permalänk
Medlem

Är nog samma klient som användes till förra beta eventet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Är nog samma klient som användes till förra beta eventet.

Jag antog samma sak, men versionsnumret är annorlunda från de screenshots som många tog av login-skärmen under den sista betan.

Däremot utesluter jag inte att det här är ett otroligt utvecklat phising-försök där folk ska trycka in sina pre-purchase konton som sedan skickas iväg.

Permalänk
Medlem

Testade länken http://cloudfront.guildwars2.com/pVRS48PNCNhr0nlwfSIGf2jVkt4A...
Tog hem hela klienten under natten.

Har ni skapat konto här: https://support.guildwars2.com/

Jag läste att man någonstans kan länka ihop sitt Guildwars konto med Guildwars 2 kontot?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Testade länken http://cloudfront.guildwars2.com/pVRS48PNCNhr0nlwfSIGf2jVkt4A...
Tog hem hela klienten under natten.

Har ni skapat konto här: https://support.guildwars2.com/

Jag läste att man någonstans kan länka ihop sitt Guildwars konto med Guildwars 2 kontot?

När du registrerar din kod, kan du länka ditt konto nedanför.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

När du registrerar din kod, kan du länka ditt konto nedanför.

Okej då får jag testa det när jag kommer hem. De får allt lägga på en kol och se till att vi som ligger ute med 1290 SEK får komma in i betan snart
Eller vad säger ni?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag måste bara fråga. Känns om att allt mitt kommer gå åt helvete. Jag köpte standard edition från guildwars 2s sida. fick 2 mail sedan gjorde jag mitt account. allt funkar perfekt, men varför sitter alla och köper från webhallen osv osv? skickar dom även ut skivan eller? jag har ju fått cd key och allt på min mail

Tror inte det är en skiva i utan bara en kod, det är mer bekvämlighet i mitt fall iaf för är det något fel kan jag vända mig till webhallen som följer svenska lagar och inte ArenaNet som jag gissar har sitt säte i tyskland eller england, ArenaNet har självklart ändå ansvaret för tjänsten men själva köpet m.m. är då helt under svenska lagar.
Sedan har det även att göra med att jag gillar webhallen och gärna hellre stödjer dem + ArenaNet istället för bara ArenaNet samt de är faktiskt lite billigare än att köpa direkt ifrån ArenaNet.

Angående beta så min gissning är inte helgen som kommer men kanske den efter, de delade ut beta keys på PAX så det borde inte vara så långt mellan samtidigt måste de vara 100% att alla som köpte första dagarna fått sina koder m.m. för att slippa massa whine och samtidigt inte lägga det så långt fram i framtiden att folk blir för irriterade på att det aldrig kommer.
Därav min gissning (bara en gissning) ligger på ~20/4

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Tror inte det är en skiva i utan bara en kod, det är mer bekvämlighet i mitt fall iaf för är det något fel kan jag vända mig till webhallen som följer svenska lagar och inte ArenaNet som jag gissar har sitt säte i tyskland eller england, ArenaNet har självklart ändå ansvaret för tjänsten men själva köpet m.m. är då helt under svenska lagar.

ArenaNet har sitt högkvarter i Seattle

Permalänk
Medlem

Så, fixat det från Webhallen och registrerat.. nu är det bara och vänta tills nästa beta weekend!

Permalänk
Medlem

Ni som har tankat den klienten som finns ute nu, måste nog ändå tanka den nya som kommer innan beta helgen. Verkar vara en ny som ska komma.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

ArenaNet har sitt högkvarter i Seattle

Jag vet det men de har troligen något säte i EU med m.m. för att underlätta med just handel och regler m.m. annars t.ex. skulle det lätt bli strul med att köpa en produkt från dem där du sedan måste skatta eller att de måste fixa skatten i varje individuellt land osv det skulle inte påverka de digtala versionerna så mycket för de räknas som tjänster men t.ex. collectors edition skulle vara en vara och därmed skulle alla som köpte den från ArenaNet direkt bli tvugna att betala skatt och tull om de inte redan betalade skatt inom EU och varan såldes från ett EU land till ett annat.

Föredelen t.ex. mot Sverige är även att tjänsterna kan bli billigare iom att de inte måste ta ut svensk moms utan kan ta tysk/engelsk eller vart de nu sitter.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Jag vet det men de har troligen något säte i EU med m.m. för att underlätta med just handel och regler m.m. annars t.ex. skulle det lätt bli strul med att köpa en produkt från dem där du sedan måste skatta eller att de måste fixa skatten i varje individuellt land osv det skulle inte påverka de digtala versionerna så mycket för de räknas som tjänster men t.ex. collectors edition skulle vara en vara och därmed skulle alla som köpte den från ArenaNet direkt bli tvugna att betala skatt och tull om de inte redan betalade skatt inom EU och varan såldes från ett EU land till ett annat.

Föredelen t.ex. mot Sverige är även att tjänsterna kan bli billigare iom att de inte måste ta ut svensk moms utan kan ta tysk/engelsk eller vart de nu sitter.

Du menar så, då är det inte ens ArenaNet som sköter det, utan NCSoft. Tror de har sin europa-filial i storbritannien.

Permalänk
Medlem

AH jo sant det är nog NCsoft men jo det var det jag menade, sedan är ju en del av NCsoft så same same

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om det här?

31 juli relase?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Vad tror ni om det här?

31 juli relase? http://i.imgur.com/PrlhR.jpg

Vart står det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vart står det?

Kolla du på bilden?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Kolla du på bilden?

Ja, men missade övre vänstra hörnet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte på det, ArenaNet har sagt att de själva inte vet vad det blir för releasedatum eftersom det beror på betorna.

Permalänk
Medlem

happ då har man bokat då eller köpt via webhallen

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Ni som har tankat den klienten som finns ute nu, måste nog ändå tanka den nya som kommer innan beta helgen. Verkar vara en ny som ska komma.

Har du info om det eller hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binucki:

Det har vart en ny klient för varje beta hittills iaf,

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binucki:

http://twitter.com/#!/GuildWars2/status/189863602373660672

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binucki:

Har har du det, https://twitter.com/#!/GuildWars2/status/189863602373660672

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så har man köpt "Pre-Purchaed" och registrerat den, vet någon hur långt tid det tar innan man får länken till nerladdningen? har dem börjat skicka ut länken?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Vad tror ni om det här?

31 juli relase? http://i.imgur.com/PrlhR.jpg

Fake.

Citat:

No, we won't. It's not like we have a secret release date and we're not telling you. We meant what we said: we'll release the game when it's ready. And beta testing is where we find out if it's ready.

http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/rx4yo/prepurchasi...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ahh där ser man! Ty!

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att 31 juli inte är relase då dom inte ens har gått ut med det. Men hur f*n kan spelbutiken gå ut och säga att releasen är 31 juli?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fortfarande från ArenaNet är:
TBA, N/A, When it's done!

Inget annat så spelbutiken har felaktig information.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jo jag vet att 31 juli inte är relase då dom inte ens har gått ut med det. Men hur f*n kan spelbutiken gå ut och säga att releasen är 31 juli?

Så brukar det vara, Spelbutiken har vart experter på detta, iaf förr, kom ihåg att jag kollade där för expansioner till wow för att "veta" när de kom ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

så har man köpt "Pre-Purchaed" och registrerat den, vet någon hur långt tid det tar innan man får länken till nerladdningen? har dem börjat skicka ut länken?

Registrerat den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Registrerat den?

https://register.guildwars2.com/

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)