Lågbudgets gaming-laptop, invänta kepler/ivy bridge?

Permalänk

Lågbudgets gaming-laptop, invänta kepler/ivy bridge?

Hej!
Är tyvärr inte överdrivet insatt men förstår som så att inom kort kommer Intel Ivy Bridge släppas vilket kommer att påverka effektiviteten eller något (ursäkta okunskapen), problemet är att alla som får rådet att vänta på det letar efter datorer i lite högre prisklass än jag, så jag undrar om det även kommer påverka prestandan nämnvärt i en laptop som ligger på kanske max 8/9k? (om det ens kommer göras några i den prisklassen)
Är väl medveten om att en dator på det beloppet inte kommer att kunna maxa de nyaste spelen osv, men spelar själv bara i princip Heroes of Newerth vilket inte är överdrivet krävande, när jag helt slutat spela är det väl tänkt att använda datorn till skolarbete/surf/film.
Har kollat på lite olika, men undrar väl om det är helt onödigt att köpa en laptop i huvudtaget innan släppet?

En annan fundering är om 15.6'' duger åt spel eller om man ska försöka satsa på 17+''?
Några jag kollat på:

http://www.webhallen.com/hardvara/149897-msi_ge620dx-806ne-co... (kommer det till exempel komma ut någon i den här prisklassen, och är den i så fall värd att vänta på?)
Kanske också skulle kunna få tag på en sån här:
http://www.webhallen.com/hardvara/151789-toshiba_qosmio_x770-... (17.3'')
Vikt osv bryr jag mig inte så mycket om, mest prestanda för pengarna söks^^
Jätte tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Den andra du länkade till har ju ett bättre graffikkort, vilket brukar vara det mest kritiska.

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|

Permalänk

Jag skulle vänta några veckor tills nya MSI GT60/70 eller Asus G55/75 kommer ut om du vill ha bra nya gaminglaptops.

Men vill du inte lägga mer en 8k så är MSI:n du länkade till bästa valet för den summan.

Personligen tycker jag 17"+ är behagligare att spela på eller om du väljer att köpa mindre och kopplar den till tvn då.

Permalänk
Medlem

Jag lägger också en röst på 17" .. 15" brukar i regel inte vara så mycket mindre.. bara en större ram runt skärmen.. (Iaf när det gäller gaminglaptops)

Bäst är ju ändå om du hittar någon fysisk butik där du kan kolla på datorn

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!