Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Har gjort om min lista och tänkte dela den:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=106939...

La till en Samsung 60gb SSD. Räknade ut att med Intel Core i7 3770K kommer det bli runt 11.5k totalt.
Valde ett GTX 570 1GB istället för 560ti 2GB.
Är inte 100% om du kommer kunna köra på ULTRA men på HIGH så ska det funka.

Okay tack men jag är ute efter att kunna köra ultra och då känns dom andra bättre

Tack ändå! MVH // TazZaP

Permalänk
Skrivet av TazZaP:

Okay låter bra men har hört att gigabyte är inte så bra grejer mest overprice, men jag kan ju ta en ASUS eller nåt på den.
Det gör jag inte heller så det låter bra, det är ju klart man får det men kan man inte öka ramen till typ 12 eller något och ändå få lite mer flyt också istället för 16 och uppgradera till en I7:a? Vet inte hur det blir med pengarna än för jag har inte fyllt år än men tror nog jag kommer få ca 12 eller nåt så det blir troligtvis inte en uppgradering då men får väll hoppas att det räcker.

Jag kan väll byta ut chassin till en lite snyggare för har hört att ju bättre cirkulation det är i datorn ju tystare blir den och jag har hört att det inte är så bra cirkulation i dom modellerna.

MVH // TazZaP

Först och främst vill jag bara säga att de som säger att Gigabyte bara är overpriced inte har någon koll alls. Det är inte sant. Men om du känner att du vill köra på asus så gör det. Sedan har Antec chassit väldigt bra luftcirkulation om det placerar fläktarna på rätt sätt. Självklart så får du bättre luftflöde med ett chassi som har hål överallt men då är det ju inte heller tyst. En modell som är tyst och som dessutom är väldigt snygg enligt mig är Corsairs 550D. Kolla in:
http://www.webhallen.com/hardvara/147497-corsair_obsidian_550...

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Först och främst vill jag bara säga att de som säger att Gigabyte bara är overpriced inte har någon koll alls. Det är inte sant. Men om du känner att du vill köra på asus så gör det. Sedan har Antec chassit väldigt bra luftcirkulation om det placerar fläktarna på rätt sätt. Självklart så får du bättre luftflöde med ett chassi som har hål överallt men då är det ju inte heller tyst. En modell som är tyst och som dessutom är väldigt snygg enligt mig är Corsairs 550D. Kolla in:
http://www.webhallen.com/hardvara/147497-corsair_obsidian_550...

Okay, jag ska nog lyssna på dig för det känns som om du kan mer än dom. Okay det låter ju bra gillar designen på dom så det är ju bra (gillar det där stil rena).
Den var också väldigt stil ren men om du säger att Antec är bra och så, så får det bli en sådan då

Tack så jätte mycket för hjälpen du har verkligen hjälpt mig på vägen!

MVH // TazZaP

Permalänk
Skrivet av TazZaP:

Okay, jag ska nog lyssna på dig för det känns som om du kan mer än dom. Okay det låter ju bra gillar designen på dom så det är ju bra (gillar det där stil rena).
Den var också väldigt stil ren men om du säger att Antec är bra och så, så får det bli en sådan då

Tack så jätte mycket för hjälpen du har verkligen hjälpt mig på vägen!

MVH // TazZaP

Inga problem jag gillar att hjälpa till och jag önskar dig lycka till med byggandet
MVH // The_PC_Gamer

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Inga problem jag gillar att hjälpa till och jag önskar dig lycka till med byggandet
MVH // The_PC_Gamer

Tackar! blir bara att hoppas att pengarna räcker

MVH // TazZaP