Permalänk
Inaktiv

.NU domäner för 10kr / st

Hej,

tänkte bara tipsa om att http://www.citynetwork.se/ har .NU domäner för 10kr / st nu.
Ca 2800 kvar just nu.

Havsmonstret

Permalänk
Medlem

Tack för detta.

Permalänk
Medlem

det går att koppla en sådan domän till en server va?:P

Och kan man beställa även fast man inte är 18 än?:)

Uppfylls båda så är det ett köp direkt för mig:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Ooh, bara 2800 kvar, och två veckor till löning... (ja, det är så illa just nu). Får nog fråga polaren om en tia när man kommer hem!

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

det går att koppla en sådan domän till en server va?:P

Och kan man beställa även fast man inte är 18 än?:)

Uppfylls båda så är det ett köp direkt för mig:)

Ja, det går att koppla till server behöver du hjälp med det så är det bara att fråga sen!

Tyvvär kan du inte köpa om du är under 18, (om du endast har "maestro" kort).
Det finns ett presentkort man kan köpa hos pressbyrån "SPEND ON" detta är som ett helt vanligt kort och går att shoppa över hela nätet med, fungerar riktigt bra och jag har använt detta flera gånger utan problem

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Kan man använda dessa DNSer för att skapa sin FTP-server på t.ex? Istället för att köra med Dyn-DNS eller liknande menar jag.

Får man något program som uppdaterar min dynamiska IP till DNSen så att den alltid pekar mot min dator?

Kan ifs köpa en och testa, kommer ju inte att gråta mig till sömns för 10 sek precis

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Kan man använda dessa DNSer för att skapa sin FTP-server på t.ex? Istället för att köra med Dyn-DNS eller liknande menar jag.

Får man något program som uppdaterar min dynamiska IP till DNSen så att den alltid pekar mot min dator?

Kan ifs köpa en och testa, kommer ju inte att gråta mig till sömns för 10 sek precis

detta undrar jag oxo, vore intressant och se om det går.

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Kan man använda dessa DNSer för att skapa sin FTP-server på t.ex? Istället för att köra med Dyn-DNS eller liknande menar jag.

Får man något program som uppdaterar min dynamiska IP till DNSen så att den alltid pekar mot min dator?

Kan ifs köpa en och testa, kommer ju inte att gråta mig till sömns för 10 sek precis

Du kan peka domänen mot vilken adress du vill, du behöver inte ens äga eller ha tillgång till adressen du länkar domänen till. Du får ett admin-verktyg där du kan ställa in vilken adress du vill peka på (exempelvis IP'n till din egna dator).

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk

Tack för den! Tänkt köpa en domän länge nu och nu blev det gjort. Synd att det "bara" håller i ett år dock

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Kan man använda dessa DNSer för att skapa sin FTP-server på t.ex? Istället för att köra med Dyn-DNS eller liknande menar jag.

Får man något program som uppdaterar min dynamiska IP till DNSen så att den alltid pekar mot min dator?

Kan ifs köpa en och testa, kommer ju inte att gråta mig till sömns för 10 sek precis

Du måste fortfarande ha dynDNS ifall du har dynamiskt IP. Isf så länkar du addressen till din dynDNS. Annars länkar du addressen till din IP.
Alltså: Du behöver ha dynDNS men du kan fortfarande använda addressen.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Ja, det går att koppla till server behöver du hjälp med det så är det bara att fråga sen!

Tyvvär kan du inte köpa om du är under 18, (om du endast har "maestro" kort).
Det finns ett presentkort man kan köpa hos pressbyrån "SPEND ON" detta är som ett helt vanligt kort och går att shoppa över hela nätet med, fungerar riktigt bra och jag har använt detta flera gånger utan problem

Tjena, och tack för svar!:)
Jag vet lite om hur man kopplar med dns (?) till servern, men kan det inte jätte bra:)

Jag kör med visa kort-nordea och brukar ha problem med att föra över pengar, anar att det är samma med kortköp.

Får kolla in "speed on" eller om jag väntar tills jag kommer hem, och ser om någon vill hjälpa mig där:)

Tack för ditt svar, och jag kanske kontaktar dig om jag får tag i en bra adress:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Sötast

Jaha, då har man reggat omgwtfbbq.nu iaf

Permalänk
Inaktiv

Blev två, mest för att hålla copycats borta

Permalänk

Funderar på att tigga till sig 500 spänn från polare ikväll, den sidan var ju rejält billig på de flesta domäner... Den adress jag tänker på är ledig som alla ändelser, så jag vill ju gärna regga .nu, .se, .com, .org och .net för att få in alla besökare!

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Tjena, och tack för svar!:)
Jag vet lite om hur man kopplar med dns (?) till servern, men kan det inte jätte bra:)

Jag kör med visa kort-nordea och brukar ha problem med att föra över pengar, anar att det är samma med kortköp.

Får kolla in "speed on" eller om jag väntar tills jag kommer hem, och ser om någon vill hjälpa mig där:)

Tack för ditt svar, och jag kanske kontaktar dig om jag får tag i en bra adress:)

Har du Nordea ska det inte vara några problem. Har själv haft deras visa elektron sen jag var tretton och aldrig haft problem med att handla på internet.

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar, blev några spontan-köp nu.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hjälpsam

Tack för tipset

sedan.nu

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Hur gör man för att peka den till sin IP adress? Har aktiverat den som DNS och går in på DNS-hanteraren, men hittar inte riktigt inställningen för IP..

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderchr:

Har du Nordea ska det inte vara några problem. Har själv haft deras visa elektron sen jag var tretton och aldrig haft problem med att handla på internet.

Okej då får jag testa och se om det blir några domäner:)

EDIT: om jag fattar allt rätt så får man 1 domän för 10 kr/st i ett helt år och sen försvinner den bara?
Är lite nybörjare på detta så det är kanske en dum fråga:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Okej då får jag testa och se om det blir några domäner:)

EDIT: om jag fattar allt rätt så får man 1 domän för 10 kr/st i ett helt år och sen försvinner den bara?
Är lite nybörjare på detta så det är kanske en dum fråga:)

Du startar en "prenumeration" på domänen, som du genast betalar första årsavgiften på. Om du inte betalar nästa årsavgift i tid, så kommer den att tas bort och åter stå som tillgänglig.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphman86:

Du startar en "prenumeration" på domänen, som du genast betalar första årsavgiften på. Om du inte betalar nästa årsavgift i tid, så kommer den att tas bort och åter stå som tillgänglig.

Okej, då hänger till och med jag med på detta:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jaha, då har man reggat omgwtfbbq.nu iaf

Ahahhah, nice! Varför inte liksom?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av _vanilla:

Ja, det går att koppla till server behöver du hjälp med det så är det bara att fråga sen!

Tyvvär kan du inte köpa om du är under 18, (om du endast har "maestro" kort).
Det finns ett presentkort man kan köpa hos pressbyrån "SPEND ON" detta är som ett helt vanligt kort och går att shoppa över hela nätet med, fungerar riktigt bra och jag har använt detta flera gånger utan problem

de är även bra att använda när man köper saker på nätet som varken föräldrar eller polisen behöver veta:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Hur gör man för att peka den till sin IP adress? Har aktiverat den som DNS och går in på DNS-hanteraren, men hittar inte riktigt inställningen för IP..

Detta undrar jag nu också Beställde en för projektarbete som bara ska vara uppe ett kort tag, ska peka på min dator som står hemma, alltså min ip.

Permalänk
Skrivet av combatzone:

de är även bra att använda när man köper saker på nätet som varken föräldrar eller polisen behöver veta:p

Det gäller att passa på, om regeringens helt otekniska bestämmare får välja. Enligt beslutet om DataLagringsDirektivet skall all trafik på nätet bevakas och sparas i 6 månader, med info om bl.a. adresser om två veckor. (Sen att detta är omöjligt med den korta tid ISP'erna fick på sig att fixa system som fixar det är ju en annan sak)

Skrivet av SayZk:

Detta undrar jag nu också Beställde en för projektarbete som bara ska vara uppe ett kort tag, ska peka på min dator som står hemma, alltså min ip.

Första steget är ju att öppna din dator utåt. För det behöver du en server på datorn. Mer om detta på Google

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderchr:

Har du Nordea ska det inte vara några problem. Har själv haft deras visa elektron sen jag var tretton och aldrig haft problem med att handla på internet.

då har dina föräldrar aktiverat det det finns som val när kortet registrerades (kan också göras efteråt), att du ska kunna använda det för att handla online mm även om du är under 18.

annars är det låst tills dagen du fyllt 18

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphman86:

Det gäller att passa på, om regeringens helt otekniska bestämmare får välja. Enligt beslutet om DataLagringsDirektivet skall all trafik på nätet bevakas och sparas i 6 månader, med info om bl.a. adresser om två veckor. (Sen att detta är omöjligt med den korta tid ISP'erna fick på sig att fixa system som fixar det är ju en annan sak)

Första steget är ju att öppna din dator utåt. För det behöver du en server på datorn. Mer om detta på Google

Jag har wamp installerat och kan komma åt hemsidan igenom att skriva min ip adress
85.xxx.xx.xxx/blabla/index.php
Men hur får jag detta att stå som köpt domännamn/index.php?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deevil:

då har dina föräldrar aktiverat det det finns som val när kortet registrerades (kan också göras efteråt), att du ska kunna använda det för att handla online mm även om du är under 18.

annars är det låst tills dagen du fyllt 18

okej, då blir det till att krusa föräldrarna då till att detta är en ruskigt bra deal:)

Men nu sitter man här och bara funderar ut en bra domän till:
1. servern
2. mail

Tips på nått namn?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Jag har wamp installerat och kan komma åt hemsidan igenom att skriva min ip adress
85.xxx.xx.xxx/blabla/index.php
Men hur får jag detta att stå som köpt domännamn/index.php?

Du ställer in domännamnet på att peka på 85.xxx.xx.xxx/blabla
Info om hur du gör detta bör finnas på City Networks hemsida, där du loggar in efter att ha köpt domännamnet.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha ett sådant till? Ni som spontanköpt, liksom vad gör ni med dom? ^.^

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB