Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreb:

Älskar verkligen denna tank Batignolles-Châtillon 25t, den är elitad med 100% crew. En skönhet bara.

Fortfarande bra trotts nerfsen? Stannade av min resa upp i det franska light tanksen efter patchen, värt att fortsätta efter 13 75?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Fortfarande bra trotts nerfsen? Stannade av min resa upp i det franska light tanksen efter patchen, värt att fortsätta efter 13 75?

Jag hade Lorrainen när dom nerfa fransoserna och efter nerfen blev den bara jobbig, hemsk. Har inte kört AMX 13 90 efter nerfen så kan inte uttala mig om hur den är efter nerfen men innan var den guld värd. Om du har någorlunda mycket free exp så tycker jag att du ska fortsätta. BatChatten däremot är wunderbar kan vända nästintill vända varje match som inte går bra

Permalänk
Medlem

Äntligen fått credits till IS-3! Hoppas den är rolig, lång väg till IS-4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Fortfarande bra trotts nerfsen? Stannade av min resa upp i det franska light tanksen efter patchen, värt att fortsätta efter 13 75?

Dom är ok även efter nerfsen.

Skrivet av Dreb:

Jag hade Lorrainen när dom nerfa fransoserna och efter nerfen blev den bara jobbig, hemsk. Har inte kört AMX 13 90 efter nerfen så kan inte uttala mig om hur den är efter nerfen men innan var den guld värd. Om du har någorlunda mycket free exp så tycker jag att du ska fortsätta. BatChatten däremot är wunderbar kan vända nästintill vända varje match som inte går bra

Lorrainen har lite lång tid mellan skotten men den funkar fortfarande bra.
Blev ca 0.25 sec längre mellan skotten och 2 sec längre lång reload 49 - 51.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tycker 13 90 är helt ok efter nerfen också, du dominerar inte lika totalt längre bara eftersom du har 6 skott och sen 50 sekunder tills du kan skjuta igen.

Passar iof mig bra eftersom jag då automatiskt måste chilla, tänka över situationen och karta samt bestämma mig för rätt omgruppering. Man är fortfarande snabb och liten nog att komma iväg oftast.

Tid mellan skotten tänker jag inte på, jag anfaller inte någon som siktar mot mig ändå och helst inte alls om den jag anfaller inte är upptagen med någon annan.

Tycker reloaden bidrar till en jäkligt kul taktisk utmaning; när, var och hur skall du slå med ett bad-ass vapen?

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Tycker 13 90 är helt ok efter nerfen också, du dominerar inte lika totalt längre bara eftersom du har 6 skott och sen 50 sekunder tills du kan skjuta igen.

Passar iof mig bra eftersom jag då automatiskt måste chilla, tänka över situationen och karta samt bestämma mig för rätt omgruppering. Man är fortfarande snabb och liten nog att komma iväg oftast.

Tid mellan skotten tänker jag inte på, jag anfaller inte någon som siktar mot mig ändå och helst inte alls om den jag anfaller inte är upptagen med någon annan.

Tycker reloaden bidrar till en jäkligt kul taktisk utmaning; när, var och hur skall du slå med ett bad-ass vapen?

men samtidigt grinar man lite när man tänker på att skotten till Lorangan och batchaten kostar 1000creds styck

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Tycker 13 90 är helt ok efter nerfen också, du dominerar inte lika totalt längre bara eftersom du har 6 skott och sen 50 sekunder tills du kan skjuta igen.

Passar iof mig bra eftersom jag då automatiskt måste chilla, tänka över situationen och karta samt bestämma mig för rätt omgruppering. Man är fortfarande snabb och liten nog att komma iväg oftast.

Tid mellan skotten tänker jag inte på, jag anfaller inte någon som siktar mot mig ändå och helst inte alls om den jag anfaller inte är upptagen med någon annan.

Tycker reloaden bidrar till en jäkligt kul taktisk utmaning; när, var och hur skall du slå med ett bad-ass vapen?

13 90 har 40 sek reload, lorraine har 50.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Tycker 13 90 är helt ok efter nerfen också, du dominerar inte lika totalt längre bara eftersom du har 6 skott och sen 50 sekunder tills du kan skjuta igen.

Passar iof mig bra eftersom jag då automatiskt måste chilla, tänka över situationen och karta samt bestämma mig för rätt omgruppering. Man är fortfarande snabb och liten nog att komma iväg oftast.

Tid mellan skotten tänker jag inte på, jag anfaller inte någon som siktar mot mig ändå och helst inte alls om den jag anfaller inte är upptagen med någon annan.

Tycker reloaden bidrar till en jäkligt kul taktisk utmaning; när, var och hur skall du slå med ett bad-ass vapen?

Taktiskt och taktiskt man letar rätt på någon som står med en oskyddad bak sen går man sacrebleu på deras rumpa och försvinner sen skrattandes.

Skrivet av ksw:

men samtidigt grinar man lite när man tänker på att skotten till Lorangan och batchaten kostar 1000creds styck

Vilken T8 heavy kostar inte skotten 1000 creds på?
Och lorraine har en t8 heavy kanon.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Hur är MM för AMX 12t, 75 och 90?
Jag är inne på M4 1945 i heavyträdet.
Jag vet inte om det är jag som inte lägger märke till franska tanksen lika mycket men jag inbillar mig att franska medium är vanligare än heavys?
Ta sig till en 12t gör man ju rätt fort, jag provade den och 75 under test och det var lite ovant men skoj. Kanske borde gå upp franska medium med?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Lol, kollar du i store eller?

Välj tanken i raden över fordon, klicka service (nedanför modellen) och klicka repair. PzIV kostar väl typ 2K eller nåt att reparera.

Tips: Boka alltid i auto allting i service tabben. Auto repair, auto reammo, auto equipment.

Skrivet av Saber:

Finns kvar, Och gissar på att du sålt den av misstag eller något?

2 -3v som mest tror jag.
Lite optimistiskt tänkande är ju dock att test slutar 25te och då kan man ju hoppas att dem trycker ut patchen innan månadens slut.

Normalisationen har funnits sen början av spelet och blev nyligen nerfad.
Jo men allting över 120mm kanoner är Is-2 och is-3 (och tds ofc...) som du möter med den som oftast har du otur och hamnar i t9 / t10 fight så blir det ju lite ouch!
Men tänk på det du är en medium du ska använda din fart inte din armor.
Tänk på bat chaten allt den möter overmatchar den hela tiden.

Is-4an har en liten weakspot i fronten om man jämför med andra t9 /t10 tanks. :3

Sa ju det. ;P

Det blev fel när jag uppdaterade spelet och inga stridsvagnan vissades förutom pzkwIII men sen installerade jag om allting och IV.an fanns på sin plats när jag loggade in igen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Hur är MM för AMX 12t, 75 och 90?
Jag är inne på M4 1945 i heavyträdet.
Jag vet inte om det är jag som inte lägger märke till franska tanksen lika mycket men jag inbillar mig att franska medium är vanligare än heavys?
Ta sig till en 12t gör man ju rätt fort, jag provade den och 75 under test och det var lite ovant men skoj. Kanske borde gå upp franska medium med?

M4 1945 är som en handikappad tiger 1.... Imo en hemsk sak att köra.

12t brukar hamna i t6~ strider.
13 75 är en t7 med.
13 90 är en t8 med men hamnar ofta i 9 / 10.
Så funkar light mm i franska trädet.

Skrivet av Tomas_88:

Det blev fel när jag uppdaterade spelet och inga stridsvagnan vissades förutom pzkwIII men sen installerade jag om allting och IV.an fanns på sin plats när jag loggade in igen

Aha fint att allt fixades. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Alltså det är helt sjukt, jag ska aldrig spela på mitt på dagen igen. Folk är så DÅLIGA.

Till exempel!

Vi vann, men tror ni att artyt gjorde mycket eller? Och att de blev slaktade som små myror under ett förstoringsglas en solig dag är en underdrift....

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Alltså det är helt sjukt, jag ska aldrig spela på mitt på dagen igen. Folk är så DÅLIGA.

Till exempel!

http://i44.tinypic.com/eklw0h.jpg

Vi vann, men tror ni att artyt gjorde mycket eller? Och att de blev slaktade som små myror under ett förstoringsglas en solig dag är en underdrift....

Hahahaha....det var verkligen en kass stridsställning för tre arty. En kan i o f s gömma sig där om man har full camo på besättningen och camonät, men TRE.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Saber:

M4 1945 är som en handikappad tiger 1.... Imo en hemsk sak att köra.

12t brukar hamna i t6~ strider.
13 75 är en t7 med.
13 90 är en t8 med men hamnar ofta i 9 / 10.
Så funkar light mm i franska trädet.

Aha fint att allt fixades. :3

Såååå kass är inte M4 1945. Den är faktiskt ganska rörlig av sig för en heavy, men man bör inte ställa sig statiskt mot IS3/4 med den. Det är lätt opraktiskt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Alltså det är helt sjukt, jag ska aldrig spela på mitt på dagen igen. Folk är så DÅLIGA.

Till exempel!

http://i44.tinypic.com/eklw0h.jpg

Vi vann, men tror ni att artyt gjorde mycket eller? Och att de blev slaktade som små myror under ett förstoringsglas en solig dag är en underdrift....

Ett skott! Ett fint skott från m40/43 i fiendelaget...

Skrivet av Surgubben:

Såååå kass är inte M4 1945. Den är faktiskt ganska rörlig av sig för en heavy, men man bör inte ställa sig statiskt mot IS3/4 med den. Det är lätt opraktiskt.

Sätt den i en slug fest mot T29 eller IS-2. ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ett skott! Ett fint skott från m40/43 i fiendelaget...

Hade också hoppats på det men så blev det inte...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Hade också hoppats på det men så blev det inte...

Du skulle skrivit åt han att skjuta i busken!
Skulle bli ett fint skott...

Btw vad heter win ratio modden du använder?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Du skulle skrivit åt han att skjuta i busken!
Skulle bli ett fint skott...

Btw vad heter win ratio modden du använder?

http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/detail?name=xvm-fu...

Säg till om du behöver hjälp att installera den mannen!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/detail?name=xvm-fu...

Säg till om du behöver hjälp att installera den mannen!

Skulle va fint med lite directions. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Du skulle skrivit åt han att skjuta i busken!
Skulle bli ett fint skott...

Och han hade blivit bannad om nån rapportera det... (jo det står i reglerna)

Citat:

Vilken T8 heavy kostar inte skotten 1000 creds på?

Tiger II/4502A med långa 88:an (fullt duglig i tier 8).

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Och han hade blivit bannad om nån rapportera det... (jo det står i reglerna)

Tiger II/4502A med långa 88:an (fullt duglig i tier 8).

Jo jag vet jag sa det på skämt...
Jo 88an funkar men 105an är effektivare.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Skulle va fint med lite directions. ;p

Skickade ett PM med manualen...

Basically så följ den och om du vill ha stats i spelet utöver OTM så lägger du in en configfil enligt beskrivningen från xvm-doc mappen som du hittar i installmappen på din dator för wot när du har extractat den rar-filen jag länkade till

Du måste starta spelet med wot xvm proxy för att statsen ska visas i spelet!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

M4 1945 är som en handikappad tiger 1.... Imo en hemsk sak att köra.

12t brukar hamna i t6~ strider.
13 75 är en t7 med.
13 90 är en t8 med men hamnar ofta i 9 / 10.
Så funkar light mm i franska trädet.

Aha fint att allt fixades. :3

M4 1945 är ju inte stenhård direkt Men nu när jag äntligen kan sätta på långa 90mm kanonen så känns den genast bättre. Bara greja sista motorn så blir det nog lite fart i den med och den blir fin träning inför Tigrarna. Jag ska ha båda men Tiger P kommer först.

Jag är grymt sugen på att bränna 40k fri xp för Ferdis 12.8cm, känner mig så vek med 105an. Får se hur länge jag kan hålla mig.

-Edit. Förresten, skulle inte en Premium JagdTiger komma i 7.3 patchen? Eller var det ännu senare?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

M4 1945 är ju inte stenhård direkt Men nu när jag äntligen kan sätta på långa 90mm kanonen så känns den genast bättre. Bara greja sista motorn så blir det nog lite fart i den med och den blir fin träning inför Tigrarna. Jag ska ha båda men Tiger P kommer först.

Jag är grymt sugen på att bränna 40k fri xp för Ferdis 12.8cm, känner mig så vek med 105an. Får se hur länge jag kan hålla mig.

-Edit. Förresten, skulle inte en Premium JagdTiger komma i 7.3 patchen? Eller var det ännu senare?

Nej blir nästa bara "super testare" kan använda den i live.

Annars angående M4 1945 fick den ju en liten "buff" nyligen.
Men den är fortfarande vått papper med en "ok" kanon på.
Den är inte "snabb" den är ganska seg med tanke på hur lite armor den har,
Kan inte vända på platsen. Kanonen har ganska seg Rate of fire.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Nej blir nästa bara "super testare" kan använda den i live.

Annars angående M4 1945 fick den ju en liten "buff" nyligen.
Men den är fortfarande vått papper med en "ok" kanon på.
Den är inte "snabb" den är ganska seg med tanke på hur lite armor den har,
Kan inte vända på platsen. Kanonen har ganska seg Rate of fire.

Ah, iofs så finns redan T34 som mer är en TD än heavy med långsamt torn och hull traverse.

När jag provade M4 1945 på test har jag för mig att den var ganska smidig med sista motorn.
Snabb var dåligt ordval av mig, det är en heavy lindad i papper som du säger.
Långa 90mm laddar på 7.5sek ungefär, jag vet inte hur L/88an ligger i jämförelse på Tigrarna.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Hade skoj i hard core mode senaste matcherna. Skönt att slippa chatten, kartan.. allt, och bara köra rakt fram och skjuta på allt man inte ser.
http://www.youtube.com/watch?v=BTH5XsW0wxo

För att testa själva så är reglerna följande: V, direkt när man börjar och så får man bara använda sig av sniper mode och max inzoomat arcade mode (för att någolunda simulera commandern som står upp genom tornet). Serversikte är ok, då det simulerar vanligt sikte utan dispersion circle.
Får mig nästan att vilja spela Operation Flashpoint igen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

M103 är tusan den bästa tank som jag har kört här nu. ligger på ett snitt av ca 1000 exp/match och 24000 cred/ match (har kört 185 matcher med M103 nu så det är ett ca värde över de matcherna) och just nu så har jag bara 170.000 exp kvar till T110. ska ta och köpa lite guld ammo till M103 och se hur pas mycket skada man gör då

Permalänk
Medlem

Hur ser du hur mkt credits du snittar per tank?

Permalänk
Skrivet av Pope:

M4 1945 är ju inte stenhård direkt Men nu när jag äntligen kan sätta på långa 90mm kanonen så känns den genast bättre. Bara greja sista motorn så blir det nog lite fart i den med och den blir fin träning inför Tigrarna. Jag ska ha båda men Tiger P kommer först.

Jag är grymt sugen på att bränna 40k fri xp för Ferdis 12.8cm, känner mig så vek med 105an. Får se hur länge jag kan hålla mig.

-Edit. Förresten, skulle inte en Premium JagdTiger komma i 7.3 patchen? Eller var det ännu senare?

Avseende 128mm kanonen till Ferdi så är det den som "gör det" med vagnen. Det var först när jag låste upp den en gång i tiden som jag blev förälskad i Ferdi.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Hur ser du hur mkt credits du snittar per tank?

bara skriv ner hur mycket creds du får i slutet på varje match och sen är det enkel matte och räkna ut