Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Är det där pinkiepies (ev. beronde på när han ändrade nick.... pantythief) track mod?

Rainbow tracks av Panty Thief / PinkiePie ja, mycket riktigt.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/35497-friendshi...

Får det inte att fungera till alla tanks. Premium och franska tanks använder möjligtvis inte samma tracks som övriga tanks. T95 har sina egna tracks, osäker på vilka tracks man ska kopiera in. Vissa underlag i vissa hastigheter och vinklar ger vita spår, vet inte om det är pga sättet tracks läggs ut eller om det är en grafisk bugg.
Väntar på att få ned complete pack via torrent, så man kan enkelt börja pussla med skins till tanksen. T-50-2 med Ranbow Dash-skin och rainbow tracks, so awesome /)^3^(\

EDIT: Slarv med usa-tracksen. De har fyra kategorier, inte två som för alla andra. Franska tanksen fungerar, på vissa maps, oavsett underlag. Underligt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Rainbow tracks av Panty Thief / PinkiePie ja, mycket riktigt.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/35497-friendshi...

Får det inte att fungera till alla tanks. Premium och franska tanks använder möjligtvis inte samma tracks som övriga tanks. T95 har sina egna tracks, osäker på vilka tracks man ska kopiera in. Vissa underlag i vissa hastigheter och vinklar ger vita spår, vet inte om det är pga sättet tracks läggs ut eller om det är en grafisk bugg.
Väntar på att få ned complete pack via torrent, så man kan enkelt börja pussla med skins till tanksen. T-50-2 med Ranbow Dash-skin och rainbow tracks, so awesome /)^3^(\

EDIT: Slarv med usa-tracksen. De har fyra kategorier, inte två som för alla andra. Franska tanksen fungerar, på vissa maps, oavsett underlag. Underligt.

Vad jag kommer ihåg var det enda han ville att tracksen skulle funka till leoparden.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Äntligen lite tur med VK3001P:
Victory!
Battle: Westfield den 28 april 2012 18:45:58
Vehicle: VK 3001 (P)
Experience received: 4 950 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 34 158
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Boelter's Medal, Top Gun

Ligger på 37k xp nu, snart är Tiger P min. Bara dra in lite snabba cash med T34.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vad jag kommer ihåg var det enda han ville att tracksen skulle funka till leoparden.

Vilket de gör, plus lite extra. Byter man bara namn på filerna till övriga nationer och olika typer av tracks så funkar de lika bra till vilken tank som helst. Har inte hunnit kolla in T95 ännu dock, så vet inte hur den ser ut med sina specialtracks. Något buggigt, men vet inte om det beror på modden eller på knasiga grafikinställningar, då tracks verkar försvinna slumpmässigt under en match.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Börjar tröttna på detta spel.
Inte spelet i sig. Utan dess trätands community.
I alla andra online spel kan jag spela på nordiska servrar eller åtminstonde englesk talande servrar.
Där folk har ett TEAM tänk. Där man försöker hjälpa varandra. Där man inte är helt jävla clueless efter tusentals matcher.

I detta spel där 90% av spelarbasen INTE kan engelska, inte vet att det finns en minimap.
Medelnivån är så låååg så låg. Det slutar ofta med att efter bara några minuter så har hela ditt lag dött av och du tänker wtf?
Själv har man kanske plockat 3-4 stycken i det läget. Försökt ofta fylla luckorna i leden som ALLTID finns där i public matcher.
Kanske bytt flank för att hjälpa en annan om man har snabb nog tank.
Ändå! Det är som att trycka på en knapp där de dumma fanskapen till medspelare går och självdör.

Jag fattar inte hur man kan grinda hela vägen upp till en Tier 10 och inte ens veta grunder som att stå arty safe.
Det är helt jävla otroligt.

Är det pga av det är ett f2p? Eller att 90% av spelarbasen är polacker och serber? Vad vet jag?

För övrigt, jag spelar i en bra klan, äger många top tier tanks. Har 58% win rate. (trots alla trätänder)
Så jag talar inte i nattmössan.
Spela public i detta spel är inte kul.

Så alla som inte känner någon att lira plutoon med, undvik detta "skitspel".

mvh

Edit. Sorry men jag har aldrig blivit i närheten så förbannad på ett spel som detta. Var tvungen att ventilera mig lite.

Edit2. Jag och några klanpolare har helt tröttnat att spela high tier. (förutom dubblar) Och kör ist tier 3 plutoon (T82 TD).
Helt underbart att åka omkring och one shota massa nötter med derp kannonen, har 89% win rate på den lilla rackaren.

Permalänk
Medlem

Mm ibland är frustrationen stor

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Börjar tröttna på detta spel.
Inte spelet i sig. Utan dess trädtands community.
I alla andra online spel kan jag spela på nordiska servrar eller åtminstonde englesk talande servrar.
Där folk har ett TEAM tänk. Där man försöker hjälpa varandra. Där man inte är helt jävla clueless efter tusentals matcher.

I detta spel där 90% av spelarbasen INTE kan engelska, inte vet att det finns en minimap.
Medelnivån är så låååg så låg. Det slutar ofta med att efter bara några minuter så har hela ditt lag dött av och du tänker wtf?
Själv har man kanske plockat 3-4 stycken i det läget. Försökt ofta fylla luckorna i leden som ALLTID finns där i public matcher.
Kanske bytt flank för att hjälpa en annan om man har snabb nog tank.
Ändå! Det är som att trycka på en knapp där de dumma fanskapen till medspelare går och självdör.

Jag fattar inte hur man kan grinda hela vägen upp till en Tier 10 och inte ens veta grunder som att stå arty safe.
Det är helt jävla otroligt.

Är det pga av det är ett f2p? Jag börjar tro så.

För övrigt, jag spelar i en bra klan, äger många top tier tanks.
Så jag talar inte i nattmössan.
Spela public i detta spel är inte kul.

Så alla som inte känner någon att lira plutoon med, undvik detta "skitspel".

mvh

Pluton hjälper halvvägs. Tre spelare utgör en femtedel avlaget och detsamma gäller andra sidan.
f2p kommer alltid med casual gamers, to late to hate.
Oavsett hur man presterar så kommer man förr eller senare upp i tier 10.
Spelet lägger tung vikt vid tight teamplay och om så endast tre tanks inte kan samspela på en av flankerna så är det i stort avgjort. Tillhör spelets natur. blir svårt i Random att hinna skrapa ihop sig, ens bra spelare emellan, på den korta minut man har att gå igenom vem som tar hän var någonstans.
Angående att stå på safe spots så är det helt enkelt som så att vissa personer har noll spatial intelligens och kompenserar det med att utnyttja sin lingvistiska intelligens till att lära sig svärord på fem olika språk. Samt att ett fåtal testar ny tanktyp de inte är vana vid, lagar mat eller kollar på serier på sekundära skärmen, känner sig osäkra på medspelarna eller helt enkelt inte bryr sig ett skvatt om hur pass de presterar huvudsaken är att de avslutar matchen med en smäll.
Efter några minuter så ska ett antal tanks ha gått åt. Matchen är 15 min lång och det är inte alla som håller på längre än 10 min. Har det gått fem och 15 tanks återstår så är det perfekt, då är det inte långt kvar till nästa match och därmed en högre xp/min.

Det är bra att du ger ditt bästa. Tänk om du inte gjorde det, hur många matcher du hade förlorat då och hur mycket exp du hade gått miste om!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Japp håller helt med. Vi kör mkt company battles med T82 only... det är underbart!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

"Victory!
Battle: El Halluf den 28 april 2012 23:24:01
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 491
Credits received: 17 394
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Kolobanov's Medal, Top Gun"

Inte för att skryta utan mest för att dokumentera det för min egen skull, 11 kills allt som allt. Nu blev det helt plötslig svårt att uppgradera Marder II:an mot en Stug III.

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ärtgrön:

"Victory!
Battle: El Halluf den 28 april 2012 23:24:01
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 491
Credits received: 17 394
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Kolobanov's Medal, Top Gun"

Inte för att skryta utan mest för att dokumentera det för min egen skull, 11 kills allt som allt. Nu blev det helt plötslig svårt att uppgradera Marder II:an mot en Stug III.

Det är lugnt, du får skryta!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ärtgrön:

"Victory!
Battle: El Halluf den 28 april 2012 23:24:01
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 491
Credits received: 17 394
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Kolobanov's Medal, Top Gun"

Inte för att skryta utan mest för att dokumentera det för min egen skull, 11 kills allt som allt. Nu blev det helt plötslig svårt att uppgradera Marder II:an mot en Stug III.

Saknar min Marder II när jag ser sånt här, underbar liten sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Saknar min Marder II när jag ser sånt här, underbar liten sak!

Jag har kvar min, med 100% camo är den min lilla osynliga LOL-tank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ärtgrön:

"Victory!
Battle: El Halluf den 28 april 2012 23:24:01
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 491
Credits received: 17 394
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Kolobanov's Medal, Top Gun"

Inte för att skryta utan mest för att dokumentera det för min egen skull, 11 kills allt som allt. Nu blev det helt plötslig svårt att uppgradera Marder II:an mot en Stug III.

Yes Marder är awesome, bra viewrange, camo och kanon. Efter Mardern går det ju bara utför tills man kommer till JagdPanther och Ferdi.
Längtar tills 2a tyska TD linjen, mer som TDs ska vara bräckliga med feta kanoner.
Defeat
Battle: Province den 29 april 2012 11:44:59
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 054
Credits received: 19 897
Battle Achievements: Halonen's Medal, Top Gun

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med de som har turkosfärgat namn och prick på kartan? Spelade nyss en match och då var det någon som hette något med nitro som hade det. Kan inte vara att han är proffs eller något för det var han absolut inte

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

teamkiller eller teamdamage tror jag

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för speciellt med de som har turkosfärgat namn och prick på kartan? Spelade nyss en match och då var det någon som hette något med nitro som hade det. Kan inte vara att han är proffs eller något för det var han absolut inte

Ljusblå?
Teamkiller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för speciellt med de som har turkosfärgat namn och prick på kartan? Spelade nyss en match och då var det någon som hette något med nitro som hade det. Kan inte vara att han är proffs eller något för det var han absolut inte

Det är en teamkiller som du kan döda utan att få något straff för det.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Det är en teamkiller som du kan döda utan att få något straff för det.

Skitbra i så fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Beror lite på situationen...
Om det är en som aktivt skjuter bort dina teammedlemmar så är det läge för en avlivning.
Men om det är någon som råkat skjuta bort en teammedlem av misstag (har själv lyckats med det när en körde in i min skottfält precis när jag sköt - jag blev blå) så får ni ett eldrör mindre till ingen nytta om du skjuter bort "teamkillern"...

Permalänk
Medlem

Yay! Äntligen klar med Vk3001P, den och 105mm T34 är dom 2 absolut värsta tanksen jag kört än så länge.
Fint att ha Tiger P nu, långa 88:an monterad och alla motorer. 9k xp till 2a tornet sen mot Tiger H.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Victory!
Battle: Ensk den 30 april 2012 02:18:03
Vehicle: M103
Experience received: 4 080 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 38 607
Battle Achievements: Sniper

en rätt så bra runda detta

Permalänk
Medlem

jag håller på att jaga Ace badges, resettar dem xp mätningen för varje tank en gång i veckan eller gör dem aldrig det?
Har problem att dra in Ace på vissa tanks än fast jag tycker att man har dragit in fin xp (1963xp med M103).
Är detta pga det är så många som kör den tanken och tydligen presterar bättre än vad jag gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

jag håller på att jaga Ace badges, resettar dem xp mätningen för varje tank en gång i veckan eller gör dem aldrig det?
Har problem att dra in Ace på vissa tanks än fast jag tycker att man har dragit in fin xp (1963xp med M103).
Är detta pga det är så många som kör den tanken och tydligen presterar bättre än vad jag gör?

Det räknas utan bonus för premium och första matchen för dagen mm, antar att du har premium? Sedan så resettas det inte, ditt resultat jämförs med resultat som andra haft för upp till 7 dagar sedan. För att få ace så måste du alltså få bättre resultat än 99% av vad övriga spelare fått som mest under de senaste 7 dagarna. Inte helt lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

jag håller på att jaga Ace badges, resettar dem xp mätningen för varje tank en gång i veckan eller gör dem aldrig det?
Har problem att dra in Ace på vissa tanks än fast jag tycker att man har dragit in fin xp (1963xp med M103).
Är detta pga det är så många som kör den tanken och tydligen presterar bättre än vad jag gör?

Enligt beskrivningarna jag läst så jämför den med andra spelares högsta XP de senaste 7 dagarna.

För att få "Ace" så måste du då få mer xp på en match än vad 99% av de övriga spelarna lyckats med.

Som jag förstår det är det varje spelares högsta xp från en enskild match under de senaste 7 dagarna som din jämförs med. Ifall en annan spelare bara har kört en match så är den ju hans högsta men ifall han har kört 100 matcher under de senaste 7 dagarna så är det bara den bästa som räknas.

Permalänk
Medlem

Nej det är det inte, har bara lyckats skrapa ihop 4 st än så länge...
Jajja bara att fortsätta nöta

Permalänk
Medlem

Stug e-100.
Ser ut som en till rolig sak som kommer ta eld från front skott.
Ser också ut som att den har 12.8 lång monterad och den dåliga rysk - engelska översättningen säger att detta är "top equipment".

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

http://wot-news.com/uploads/img/042012/stug2.jpg

Stug e-100.
Ser ut som en till rolig sak som kommer ta eld från front skott.
Ser också ut som att den har 12.8 lång monterad och den dåliga rysk - engelska översättningen säger att detta är "top equipment".

ny tysk elefant med andra ord hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

http://wot-news.com/uploads/img/042012/stug2.jpg

Stug e-100.
Ser ut som en till rolig sak som kommer ta eld från front skott.
Ser också ut som att den har 12.8 lång monterad och den dåliga rysk - engelska översättningen säger att detta är "top equipment".

Synd att WG är så lata, ser hellre att dom kört med Krokodil modellen som är mycket snyggare imho. En förvuxen T9 Jpanther är grymt mycket snyggare än denna best.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Synd att WG är så lata, ser hellre att dom kört med Krokodil modellen som är mycket snyggare imho. En förvuxen T9 Jpanther är grymt mycket snyggare än denna best.
http://a248.e.akamai.net/origin-cdn.volusion.com/qh9e9.jdqv9/...

Den där är enligt wg ett fantasifoster som inte funkar! Det finns ritningar på den där vilket modellen är skapad ifrån.
Enligt samma grupp "forskare" en tank över 100ton skulle inte kunna röra sig mausen motbevisade det.

170mm anti tank kanon skulle vart fint... :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saber:

http://wot-news.com/uploads/img/042012/stug2.jpg

Stug e-100.
Ser ut som en till rolig sak som kommer ta eld från front skott.
Ser också ut som att den har 12.8 lång monterad och den dåliga rysk - engelska översättningen säger att detta är "top equipment".

Så där design funkar nog IRL där man kan gömma den i en lada 3km från slagfältet.
Men i wot? 0 camo och jag gissar på att den kommer att vara väldigt långsam. Hur ska den kunna ta sig runt ett hörn eller runt en sten? fail design är fail.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG