Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo fin epic runda där va?
*host test host*

hehehe:) Fick såna matcher på förlust. Men gillade rundan med T34 595k i pengar:) och det var inte ens vinst (köpte den för guldet man får), tyckte den var rätt ok (dock var den lite slö). Är väll van vid ryska tanks.

Nu när du skrev att man behöver den fetaste kanonen på is-4 blir det bråda dagar (få ihop ca 80 k xp blir inte lätt):) Märkte att den är inte så snabb och lite väl klent pansar (mot vad den möter).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo fin epic runda där va?
*host test host*

Nu förstår jag inte vad du menar alls här.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontraz:

Håller helt med. Det är inte mycket som studsar längre!

Jag såg nästan bara IS4, IS8 och andra t10or igår, spelade inte en enda runda där IS8 var högsta tank så det är väl inte så konstigt att is8 kändes lite vek, själv tycker jag att det är en bra tradeoff med lite mindre pansar mot en bättre kanon. snabbare tank och snabbare kanon, den blir nog väldigt bra när den är top tank

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag såg nästan bara IS4, IS8 och andra t10or igår, spelade inte en enda runda där IS8 var högsta tank så det är väl inte så konstigt att is8 kändes lite vek, själv tycker jag att det är en bra tradeoff med lite mindre pansar mot en bättre kanon. snabbare tank och snabbare kanon, den blir nog väldigt bra när den är top tank

Jo men kv-4 med d-25t går igenom fronten på Is-8 utan problem på långt avstånd.
Den ska vara steget mellan is-3 och is-7 men känns som du fortfarande kör is-3 imo.
Lite som franska trädet där du går från AMX 50 120 till AMX 50B så känns det som du fortfarande kör en AMX 50 120 med sämre mm.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

IS8 kan inte vara bra för sin tier eller? Har flera gånger slagit ut sådana med min t-34-85 (dock med Guldammo eftersom det är "gratis") utan någon större assistans och då är den ändå IX och min VI :P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

IS8 kan inte vara bra för sin tier eller? Har flera gånger slagit ut sådana med min t-34-85 (dock med Guldammo eftersom det är "gratis") utan någon större assistans och då är den ändå IX och min VI :P.

Med 100mm diot kan du ta den utan guld ammo.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

M103 är inte så dum den när man väl har fått på den första 120mms kanonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

M103 är inte så dum den när man väl har fått på den första 120mms kanonen

Den blir en best med den andra 120mm kanonen sen t110 är ett monster. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Håller helt med. Det är inte mycket som studsar längre!

önskar de tog bort shell normalisationen som de introducerade i 7.0 patchen. den gjrode det ju helt värelöst att ha sloped armor, se på vk3002db tex. papperspansar.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

önskar de tog bort shell normalisationen som de introducerade i 7.0 patchen. den gjrode det ju helt värelöst att ha sloped armor, se på vk3002db tex. papperspansar.

- Slightly reduced normalization for AP and ACPR shells.
Det var vad 7.0 gjorde med normalization, Så vitt jag vet så har normalization alltid funnits men blev nerfad i 7.0.
Sen efter det så har det blivit pratat om mycket och blivit mer uppmärksammat av spelarna.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

IS8 kan inte vara bra för sin tier eller? Har flera gånger slagit ut sådana med min t-34-85 (dock med Guldammo eftersom det är "gratis") utan någon större assistans och då är den ändå IX och min VI :P.

Med guld ammo så kan du ju plocka maus ^^ Sen har du ju slagit ut den pga att den varit upptagen med något annat.

Har inte testat armor så mycket, själv har jag bara kört IS8 och IS4 på testservern och det är ju så pass många som använder guld ammo så det är svårt att säga hur den kommer att vara i vanliga random matcher.
Men jag är riktigt nöjd med IS8, jag håller mig en liten bit bakom fronten, typ 100 meter eller så och det har funkat riktigt bra, även ur dåliga vinklar så blir det en pen. Men visst det är ju ingen IS4 så jag undviker att vara först runt ett hörn

Sen är väl IS8 tänkt att vara en snabb tank med mindre armor, vill man ha mycket armor så välje man ST-1 men den har jag inte haft möjlighet att testa.
Nån som testat ST-1?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Med guld ammo så kan du ju plocka maus ^^ Sen har du ju slagit ut den pga att den varit upptagen med något annat.

Har inte testat armor så mycket, själv har jag bara kört IS8 och IS4 på testservern och det är ju så pass många som använder guld ammo så det är svårt att säga hur den kommer att vara i vanliga random matcher.
Men jag är riktigt nöjd med IS8, jag håller mig en liten bit bakom fronten, typ 100 meter eller så och det har funkat riktigt bra, även ur dåliga vinklar så blir det en pen. Men visst det är ju ingen IS4 så jag undviker att vara först runt ett hörn

Sen är väl IS8 tänkt att vara en snabb tank med mindre armor, vill man ha mycket armor så välje man ST-1 men den har jag inte haft möjlighet att testa.
Nån som testat ST-1?

Han plockar inte maus med lätthet med guld på diot kanonen...
Men Is-8 är extremt vek armor vise och den känns inte som ett steg upp utan mer som att du står och trampar på samma mark.
Som jag tidigare sa med AMX delen. Känns som du går från AMX 50 120 till AMX 50B samma tank sämre mm.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Den blir en best med den andra 120mm kanonen sen t110 är ett monster. ;p

det kan jag tänka mig att den blir. jag hade 2 E-75 mot mig inatt och dem kunde jag lätt mota och sen skjuta så fort som jag hade laddat om. förlorade dock 50% av mitt "liv" och otroligt många av deras skott studsade på en. tror att de tillsist blev så frustrerade så de gjorde självmords attacker hahaha

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni kontrar fiendens artilleri? Jag kör med den franska guld SPG och kontrar skjuter både HE och AP strax bakom där de vita linjerna (efter deras skott) börjar men tycker det är väldigt sällan jag lyckas träffa dom. (dom har 100% när dom väl blir scoutade) däremot träffar jag rätt enkelt när dom är scoutade. Är det heltenkelt fel att skjuta där jag siktar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur gör ni när ni kontrar fiendens artilleri? Jag kör med den franska guld SPG och kontrar skjuter både HE och AP strax bakom där de vita linjerna (efter deras skott) börjar men tycker det är väldigt sällan jag lyckas träffa dom. (dom har 100% när dom väl blir scoutade) däremot träffar jag rätt enkelt när dom är scoutade. Är det heltenkelt fel att skjuta där jag siktar?

sikta där det vita börjar så får du nästan garanterat en träff

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur gör ni när ni kontrar fiendens artilleri? Jag kör med den franska guld SPG och kontrar skjuter både HE och AP strax bakom där de vita linjerna (efter deras skott) börjar men tycker det är väldigt sällan jag lyckas träffa dom. (dom har 100% när dom väl blir scoutade) däremot träffar jag rätt enkelt när dom är scoutade. Är det heltenkelt fel att skjuta där jag siktar?

Jag brukar alltid flytta på mig efter att jag skjuter, Obj.212 är inte jättesnabb så ibland blir jag dödad.
Jag antar alltid att fienden flyttat sig med. Så jag skjuter lite bakom eller framför beroende på terrängen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med T-54an? har haft stora problem med den tanken, svårt att ha ihjäl den, tom min bl-10 bouncade ofta skott! Men nu när jag äntligen fått den själv, så gör allt skada på den, fan helt askass!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Vad har hänt med T-54an? har haft stora problem med den tanken, svårt att ha ihjäl den, tom min bl-10 bouncade ofta skott! Men nu när jag äntligen fått den själv, så gör allt skada på den, fan helt askass!

Den har alltid varit klen i pansaret bara det att folk träffar tornet ofta på den, Och det är där den har som mest armor.
Man kan vinkla plåten frampå och leka lite men är man inte försiktig så kommer folk att ta ut dig utan problem genom att skjuta på sidan.
I betan var t-54an ett monster men nu har folk lärt sig skjuta på den och den är inte som förr tycker man. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Vad kör ni med för equipment?

Gun rammer, Camoflage-nät och Binocular Telescope.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur gör ni när ni kontrar fiendens artilleri? Jag kör med den franska guld SPG och kontrar skjuter både HE och AP strax bakom där de vita linjerna (efter deras skott) börjar men tycker det är väldigt sällan jag lyckas träffa dom. (dom har 100% när dom väl blir scoutade) däremot träffar jag rätt enkelt när dom är scoutade. Är det heltenkelt fel att skjuta där jag siktar?

Jag rör mig på en gång efter skottet och svänger alltid lite åt något håll så att jag inte ska bli kontrad av fientliga artyn.
Men ap ska du inte skjuta för att kontra om du inte har extremt fint och litet sikte även då är det chans att du bara trackar artyt. Vilket händer extremt ofta när man skjuter ap som arty tycker jag...
Men du ska som pope sa skjuta lite framför eller bakom men ibland är fiendens arty inte så pass smarta och står still och bara matar då är dem ganska lätta att ta ut.
Fast du ska inte överkoncentrera dig på bara att kontra se till att lägga skott på fiende tanks som står öppet eller liknande och kolla efter fiende artyn medan du inte har något mål eller laddar om.
Och kom ihåg att alltid röra på dig efter skotten så du själv inte blir kontrad. Oftast blir folk som sitter och ser sina kulor träffa dem som blir kontrade. ;p
Jag ser 1 eller 2 skott träffa per match som mest och det är scouts som laget släppt igenom som man måste ta hand om själv.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Okej tack för det. Vilket SPG träd tycker du jag ska satsa på sen när testet är slut? Körde lite på USSR men tröttnade på su 26 för den var så klen kanonmässigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Någon mer än jag som vill se mer av http://www.gametrailers.com/video/debut-teaser-world-of/61916 ? World of Tanks låter fasen mäktigt

ser mer ut som Battle of immortals eller Lol . ett ord orealistiskt

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Vad kör ni med för equipment?

Beror på tank.
Jag kör oftast vent och rammer då båda ger mig snabbare reload och vent ger mig +5% på alla andra saker.
Annars beror det på vilken tank jag kör:
Mediums brukar det vara fint med vert stab då man oftast tvingas skjuta on the move.
Tyngre och slöare saker (maus, e-100) kör jag med spall liner då arty kommer älska dig och mindre saker kommer att mata he om dem inte går igenom med ap även lite större saker bruka lobba he om deras ap får problem.
På is-7an och t110 kör jag vert stab av samma anledning som meds.
Arty kör jag rammer gun laying drive och camo-net fram tills crewn har 100% skill i camo.
Lights kör jag ofta ett camo-net vent och binos eller coated optics (camo för att det hjälper även efter att skillen nått 100% tex utan net 75m minimum detection range med 50m~).

Skrivet av Llhweiir:

Gun rammer, Camoflage-nät och Binocular Telescope.

Kör du det på allt?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej tack för det. Vilket SPG träd tycker du jag ska satsa på sen när testet är slut? Körde lite på USSR men tröttnade på su 26 för den var så klen kanonmässigt.

Su-26an med stock kanonen suger men med 122an blir den ett litet monster på sin tier skjuter fort siktar snabbt och gör ganska ont.
Den har dock lite små problem med kvs och liknande.

Beror på vad du är ute efter.
Ryska trädet slutar med bästa siktet atm men minst skada. (kort aim time och reload)
Tyska trädet slutar med mellan sikte och mellan skada. (mellan lång aim time och reload)
Amerikanska trädet slutar med sämst sikte men mest skada och störst splash. (lång aim time och reload)

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Ha! Satt just och dinga 48skott i T34an, nytt personbästa innan en T32 smög runt i någon buske och sköt mig. En Type59 körde runt på en kant med 200hp kvar, första skottet studsa på honom och jag tänkte att nu är jag torsk för han kunde satt ett skott i sidan på mig. Istället skjuter han tornet en gång till och jag hinner ladda om och döda honom.

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Ha! Satt just och dinga 48skott i T34an, nytt personbästa innan en T32 smög runt i någon buske och sköt mig. En Type59 körde runt på en kant med 200hp kvar, första skottet studsa på honom och jag tänkte att nu är jag torsk för han kunde satt ett skott i sidan på mig. Istället skjuter han tornet en gång till och jag hinner ladda om och döda honom.
http://img825.imageshack.us/img825/5581/shot034cs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Men du "dingade" ju inte 48 om du tog skada. ;p
Men nice att med en glas tank ta 48 skott.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Men du "dingade" ju inte 48 om du tog skada. ;p
Men nice att med en glas tank ta 48 skott.

Sant, skadan kom från T32an. Och så var det en match utan artilleri, så lite fusk var det
Kunde stå helt ohotad i hull down på komarin och kika mot lag 2s flagga. Hade jag haft binocs så hade jag nog dödat 4-5st till i deras lag, men jag såg bara ungefär vart skotten kom från.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Kör du det på allt?

Det tror jag inte han kör, fråga jag ställde gällde M36 Slugger. Annars kör jag ungefär samma upplägg som du gick igenom.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om AMX light tanksen? Måste säga att jag tycker att det är mycket roligare att köra de än heavy tanks, kanonerna på de är så jävla bra jämfört med att de är light + 6 skott på minimal reload. Flankar ju som satan

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Vad tycker ni om AMX light tanksen? Måste säga att jag tycker att det är mycket roligare att köra de än heavy tanks, kanonerna på de är så jävla bra jämfört med att de är light + 6 skott på minimal reload. Flankar ju som satan

Har inte spelat så mkt med dom sedan nerfen i 7.2, men AMX 13 75 var riktigt kul innan dess iaf.

Permalänk
Skrivet av AbeS:

Vad tycker ni om AMX light tanksen? Måste säga att jag tycker att det är mycket roligare att köra de än heavy tanks, kanonerna på de är så jävla bra jämfört med att de är light + 6 skott på minimal reload. Flankar ju som satan

Laddningstiden/omladdningstiden är inte kul på AMX 13 90.

Förstår i o f s att de nerfade den. Kommer ihåg innan när man mötte en 13 90 i en heavy...det var INTE kul.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"