[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk

Ser själv nog att de löser batteritiden på ett bra sätt. Känns som något utav det viktigaste.
Att SGIII kommer att bli en bra mobil i övrigt finns det ingen tvekan om.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det skulle jag inte tro eftersom ex alla windows phone telefoner har en kameraknapp. Och det kanske inte är något man saknar men det är väldigt bra att ha ändå

Det är ju bara en extra knapp, skadar ju inte att ha en kan man tycka

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Gissningsvis kommer GS3 att innehålla Exynos 5250 med Dual core A15 (och således Mali t604, som med säkerhet är snabbare än t ex SGX543MP4 i Ipad 3), som vid samma klockfrekvens som en A9 är 30-50 % snabbare. http://androidandme.com/2012/04/smartphones-2/meizu-mx-quad-c...
Mina farhågor om Mali 400 i Samsungs nya flaggskepp tycks inte besannas. Istället får vi en GPU som är ~4 ggr snabbare än denna och således bäst på marknaden.

Permalänk
Medlem

Förmodligen sitter det en "low-power quad-core Cortex-A15" i SGS3 ?
http://www.gsmarena.com/arm_reveals_a_lowpower_quadcore_varia...

Permalänk

Iom. att Meizu presenterat sin MX Quad med en 4 kärnig cortex A9 soc på samsungs 32nm HKMG teknik(det kan ju inte va nåt annat än Exynos 4412)

Så känns det inte sannolikt att S3'an får samma soc, och då lutar det väl åt Cortex A15 dualcore(håller tummarna för det iaf)

Permalänk
Medlem

Enligt en kompis som jobbar/samarbetar med samsung sverige så har de gått ut information om att S3an ska släppas i Maj.

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToPPe:

Enligt en kompis som jobbar/samarbetar med samsung sverige så har de gått ut information om att S3an ska släppas i Maj.

Japp, 3e Maj (se första posten) enligt detta eller detta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Samsung postade precis denna bilden på sin officiella Facebook:

Översättning på videon:
"Hej kära tittare
Jag har I handen en enhet från Samsung. En Hemlig enhet utan något namn.
Detta är en prototyp från samsung och inte den verkliga produkten.
Enligt informationen inne i telefonen så visar det mot en Samsung S3.
Notera att modellen ENDAST är en prototyp. Det är ganska säkert att mycket kommer ändras till den verkliga modellen.
(0:30)Då är detta Samsung S3. Som ni ser är det en skärm längst fram. Vi har inte mät storleken på skärmen. Men vi uppskattar den till 4.6”. Vilket är lite mindre än Galaxy Nexus.
(0:38) Den använder sig utav Amoled teknik som Galaxy Nexus.
Vi vet inte om detta är den slutgiltiga designen.
(0:45) Nu ska vi sätta igång 2 ”Saker” (osäker om order här hörs dåligt) så ni ska kunna se
(0:53) Nu ska vi titta på CPU:n och där kan ni se att det är 4 kärnor på 1.4 ghz vilket betyder att denna prototyp använder Samsung quadcore
(1:05) Nu går vi över till skärmen: och upplösningen är 720x1184. Vi tror detta är 1280 ”Men visa pixel används för knapparna” (Osäker om denna biten) Sen ser vi att det är på 320 Dpi. Om vi räknar på denna DPI så är det på ca 4.6” och det som kör detta är Mali-400Mp vilket också är från Samsung
(1:37) Här har vi en Samsung galaxy Nexus. Denna är från Google och den första som kör 4.0 Och ni kan se att dom är väldigt lika. (Sen snack om skärmstorlek)
(1:50) Som ni ser har båda….. (Klippen bryts och hoppar till nästa del)
(1:53) Nu ska vi in på kameran för att se specifikationerna.
(2:03) Här ser ni att det är 3264x2448 vilket är ca 8mp. Inte någon ändring med SGSII
(2:15) Här ser ni att LED ligger. Den till höger trodde måga att det var en extra flash med är tydligen högtalaren"

Permalänk
Medlem

Den nya läckan lär högst troligen visa en samsung GS3. Ser ut att det blir som en Meizu MX quad med Exynos 4412 och Mali-400 i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Samsung postade precis denna bilden på sin officiella Facebook: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559413_3718891...

Översättning på videon:
"Hej kära tittare
Jag har I handen en enhet från Samsung. En Hemlig enhet utan något namn.
Detta är en prototyp från samsung och inte den verkliga produkten.
Enligt informationen inne i telefonen så visar det mot en Samsung S3.
Notera att modellen ENDAST är en prototyp. Det är ganska säkert att mycket kommer ändras till den verkliga modellen.
(0:30)Då är detta Samsung S3. Som ni ser är det en skärm längst fram. Vi har inte mät storleken på skärmen. Men vi uppskattar den till 4.6”. Vilket är lite mindre än Galaxy Nexus.
(0:38) Den använder sig utav Amoled teknik som Galaxy Nexus.
Vi vet inte om detta är den slutgiltiga designen.
(0:45) Nu ska vi sätta igång 2 ”Saker” (osäker om order här hörs dåligt) så ni ska kunna se
(0:53) Nu ska vi titta på CPU:n och där kan ni se att det är 4 kärnor på 1.4 ghz vilket betyder att denna prototyp använder Samsung quadcore
(1:05) Nu går vi över till skärmen: och upplösningen är 720x1184. Vi tror detta är 1280 ”Men visa pixel används för knapparna” (Osäker om denna biten) Sen ser vi att det är på 320 Dpi. Om vi räknar på denna DPI så är det på ca 4.6” och det som kör detta är Mali-400Mp vilket också är från Samsung
(1:37) Här har vi en Samsung galaxy Nexus. Denna är från Google och den första som kör 4.0 Och ni kan se att dom är väldigt lika. (Sen snack om skärmstorlek)
(1:50) Som ni ser har båda….. (Klippen bryts och hoppar till nästa del)
(1:53) Nu ska vi in på kameran för att se specifikationerna.
(2:03) Här ser ni att det är 3264x2448 vilket är ca 8mp. Inte någon ändring med SGSII
(2:15) Här ser ni att LED ligger. Den till höger trodde måga att det var en extra flash med är tydligen högtalaren"

Skrivet av T-Unit:

Den nya läckan lär högst troligen visa en samsung GS3. Ser ut att det blir som en Meizu MX quad med Exynos 4412 och Mali-400 i den.

Det där är inte SGS3, titta på Samsungs nya omslags bild, som garanterat väl är SGS3 och den har mer rundade hörn än det som visas upp på video klippet som vietnamesen håller i. Sen är det där Galaxy M och inte SGS3. GT-I9300 är modell nr på Galaxy M och inte SGS3.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

är det nån som vet om S3an skickar ljud när man får SMS?
S2an har slutat med det iom Ice Cream Shit 4.0

gör den det dår blir det ett köp garanterat!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det där är inte SGS3, titta på Samsungs nya omslags bild, som garanterat väl är SGS3 och den har mer rundade hörn än det som visas upp på video klippet som vietnamesen håller i. Sen är det där Galaxy M och inte SGS3. GT-I9300 är modell nr på Galaxy M och inte SGS3.

"There's an iffy plastic rim surrounding to the whole device that has apparently been added not to ruin the surprise of how the device looks ahead of its official launch."

Permalänk
Medlem

Sett från vissa att det är SGS III som visas upp eller om den kommer heta så, vet vi inte ännu förens 3 maj.
Sen även om spec är slutgiltiga, för det är en prototyp. Sägs att den ska ha mer RAM och bättre GPU i den final versioner.
Om det stämmer vet jag inte 100%. Men annars ser det trevligt ut, bara att det är samma GPU som SGS II är lite dåligt kan jag tycka.

EDIT:
Såg nu att detta kanske inte är SGS III utan Galaxy M som ska vara någon mellan variant.

"Från kommentar på Engadget:
"#1: Mali400 -> “Old” GPU from the SGS2#2: GT-i9300 -> Months ago it turned out this is the Samsugn Galaxy M productcode#3: It says “Project M” on the battery -> Samsung Galaxy MBottom line:This is most likely the mid-range Samsung Galaxy M and not the high-end successor for the SGS2"

http://www.ubergizmo.com/2012/03/the-samsung-i9300-might-be-t...

Detta sägs vara formen på SG III
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559413_3718891...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Den såg la rätt slö ut i menyerna? Fast kan ju också vara en beta mjukvara och så
Designen var la i tråkigaste laget kan jag tycka.

Skrivet av Mocka:

Det är ju bara en extra knapp, skadar ju inte att ha en kan man tycka

Precis var det jag försökte framhäva fast kanske misslyckades

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

när tror ni man kan få hem en sån här då?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

när tror ni man kan få hem en sån här då?

Sägs olika, vissa säger att man kan köpa den i slutet av Maj, medans andra säger början på Juni.
Men jag tror på början av Juni, det var då SGS II släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Man kan ju bara hoppas men tidigare rykten av Galaxy M har inte i närheten av de höga spec som quad-core och 4.6" skärm.

Permalänk
Inaktiv

Detta verkar vara en gammal prototyp på GS3, möjligtvis. Hoppas de har uppgraderat till Exynos 5250 och 12MP-kamera i den till 3 maj. Jag ogillar för övrigt mjukvaruknapparna.
En Mali 400MP4, med GPU:n överklockad till 400-440 MHz är för övrigt bara något snabbare än SGX543MP2:an i iPhone 4S, och garanterat långsammare än iPad 3:s MP4, som lär sitta i nästa iPhone vilken kommer i juni-juli enligt rykten (och Samsung vill ju inte ligga efter).
Edit: Prototypen är mycket riktigt gammal, från december. Så detta ger nog ingen riktig bild av vad vi får vänta oss: http://www.phonearena.com/news/Samsung-GT-I9300-prototype-ind...

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Sägs olika, vissa säger att man kan köpa den i slutet av Maj, medans andra säger början på Juni.
Men jag tror på början av Juni, det var då SGS II släpptes.

Då kanske man ska vänta på det istället för att köpa en galaxy nexus

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Inaktiv

Dess benchmarkresultat verkar ändå rätt hyfsade (betydligt snabbare än Tegra 3), tänk då hur snabb Mali T604 är i jämförelse: http://farm6.staticflickr.com/5200/7058354569_4e81d0b61b_c.jp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Då kanske man ska vänta på det istället för att köpa en galaxy nexus

Gör du rätt i, är inte långt kvar tills 3 Maj. Då kommer det förmodligen ut när det släpps till handeln.

Skrivet av Nuukeer:

Dess benchmarkresultat verkar ändå rätt hyfsade (betydligt snabbare än Tegra 3), tänk då hur snabb Mali T604 är i jämförelse: http://farm6.staticflickr.com/5200/7058354569_4e81d0b61b_c.jp...

Ja man kan ju hoppas att vi får Mali T604, kommer springa runt allt som finns på marknaden idag.
Sen kanske en högre klock på CPU kanske 1.6-1.8 GHz med 12MP och bra optik. Så är jag nöjd.

Verkar som det i stort är bevisat att den videon som kom upp på Engadget är Galaxy M.
Så vi kan vara lugna att ännu att vi inte får samma GPU som SGS 2:an.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FearKill:

Gör du rätt i, är inte långt kvar tills 3 Maj. Då kommer det förmodligen ut när det släpps till handeln.

Ja man kan ju hoppas att vi får Mali T604, kommer springa runt allt som finns på marknaden idag.
Sen kanske en högre klock på CPU kanske 1.6-1.8 GHz med 12MP och bra optik. Så är jag nöjd.

Verkar som det i stort är bevisat att den videon som kom upp på Engadget är Galaxy M.
Så vi kan vara lugna att ännu att vi inte får samma GPU som SGS 2:an.

Jag skulle vara nöjd med endera quad A9 i 1.5+ GHz (måste vara minst lika snabb som processorn i HOX), dock skulle det vara ännu lite bättre med dual A15, för att kontra Qualcomms Krait (sitter i HOS) som verkar vara rejält snabb (A15 ska ha något högre prestanda än Krait vid samma klock); A15 i 1.7-2.0 GHz skulle dominera allt annat rätt fint. Det är dock viktigt med T604, för att hålla konkurrenterna (främst PowerVR-baserade SoCs) på avstånd.
Det blir intressant att se hur T604 kommer att stå sig mot PowerVR SGX554, och sedan hur T658 står sig mot Rogue.
Helst skulle jag också vilja ha en uppgradering i RAM-mängd, till 1.5 - 2 GiB. Dock kanske dagens 1 GiB räcker tillräckligt bra i de flesta fall.
Jag blir också rätt nöjd med 12MP (bra sensor och optik). Det verkar som att vi dessutom får utbytbart batteri samt SD-slot (verkar inte vara någon självklarhet nu för tiden), vilket är bra. Det enda som därefter är osäkert är vilken DAC S3 kommer att få. S2 var en besvikelse relativt S1, som har Wolfson WM8994, detta var ett starkt argument för mig att inte inte uppgradera till S2 från min S1:a.

Edit: Detta är nog möjligt att S3:an kommer att likna mer. Den ska ha en 12MP-kamera: http://gizmodo.com/5903167/are-these-the-first-photos-of-the-.... Formen på ytterkanten liknar vad som finns under skynket på bilden som Samsung Sverige har som visningsbild på facebook: https://www.facebook.com/#!/samsungsverige
För övrigt hoppas jag att kameran har bättre bildstabilisering (är den punkt där S2 inte är lika bra som iPhone 4S), har möjlighet att ta HDR-foton, och kan filma i hög upplösning i hög framerate.

Permalänk
Medlem

http://www.tgeltaayehxnx.com/
"The Next Galaxy"
Spännande! Från Samsungs officiella facebooksida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av anon89918:

Det enda som därefter är osäkert är vilken DAC S3 kommer att få. S2 var en besvikelse relativt S1, som har Wolfson WM8994, detta var ett starkt argument för mig att inte inte uppgradera till S2 från min S1:a.

Jo tack, har en S1'a och en S2'a, kan inte släppa S1'an just pga det helt otroligt grymma ljudet. Tyvärr är vi nog för få som är nog insnöade på ljud för att det ska bli wolfson igen, kolla recensionerna som hyllar beats liksom(en eq, lol)

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på dual A15 kärnor. 4 kärnigt känns väldigt dumt både prestandamässigt men framförallt batteritid.

Sitter med en S2 och lär inte uppgradera men man vet aldrig!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Det är nog ganska stor chans att det är den här, har varit bilder på den modellen förut.
Förmodligen är det något metalliknande material utanför det rundande glaset.
http://www.gsmarena.com/another_picture_of_the_samsung_i9300_...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Det är nog ganska stor chans att det är den här, har varit bilder på den modellen förut.
Förmodligen är det något metalliknande material utanför det rundande glaset.
http://www.gsmarena.com/another_picture_of_the_samsung_i9300_...

Se Samsungs facebooksida (med det blåa skynket med mobil under) för mobilens form. Den yttre kanten kommer inte att finnas där i slutprodukten (uppenbarligen, ramen kring skärmen kommer att vara tunn).