Sista råd innan jag lägger kortet i ugnen?
Hej!
Har ett stycke problem med min dator, vet inte om detta är rätt ställe men vet ej om det är hårdvaru- eller drivrutinsfel.
Det började med att jag fick lite konstiga färger och fyrkanter i skärmen när jag spelade spel, skärmen blev t.ex. svart men kom tillbaka, den sa då i taskbar att grafikdrivrutinen har slutat svara men återställts. Sen försvann problemet, sen kom det tillbaka igen, när jag efter det stängde av datorn och startade den igen, så startade den aldrig, fick bluescreens med nvlddmkm.sys som orsak, den hamnade också i en loop där den försökte starta normalt, fick bluescreen, stängde av sig och började om. Om jag startade i felsäkert läge och tog bort grafikdrivrutinen så kunde den startas normalt, efter att jag både tagit bort drivrutinen och gjort en driversweep så installerade jag om, men samma resultat. Varje gång jag startade upp datorn så var laddningsskärmar och t.ex. "moderkortsskärmen" precis i början när man startar ganska uppfuckade, konstiga färger "hackiga" m.m.
När jag precis omformaterade datorn så är dem konstiga färgerna medan datorn startas kvar, men sedan är den som vanligt, tills att jag installerar grafikdrivrutiner, då kan den inte starta.
Vad kan detta bero på?
Datorn är MSI p35, intel q6600, BFG 8800 GTX.
Rent spontant känner jag att detta skulle kunna vara ett hårdvarufel, men eftersom det inte kommer föräns en drivrutin är inblandad vet jag inte, samt att dem konstiga färgerna är där oavsett om drivrutin finns eller ej.
Tips idéer lösningar etc mottages varmt!
sorry för långt inlägg, tack på förhand för svar!
edit: skall påpeka: När windows startar så är det konstiga färger på dom absolut första bilderna (bilden på moderkortet etc) och även på loadscreenen för windows, oavsett om jag har grafikdrivrutin installerad.
Windows kan ej starta om jag har en grafikdrivrutin installerad (provat gamla också), den fastnar i en black screen, får en blue screen och startar om.
provar en ännu äldre drivrutin nu, sedan börjar det luta åt att försöka köra ugnen tricket =/