Snabbtitt på Alienware Aurora

Permalänk

Hur bra som helst. Tyck vad ni vill men jag vet och tycker jäv.... mycket om Alienware.

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Entusiast

Snälla snälla stå inte med ryggen mot kameran så mycket. Det är jättetråkigt att titta på era ryggar när ni står med huvudet inne i datorn och pratar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Om man vill ha färdigbyggt kan man ju köpa från komplett, inet eller likande som de bygger ihop och fortfarande få det mycket mer prisvärt.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Master of Overkill

Om du inte kan bygga säljv fråga i Support tråden om köp av stationära datorer och sen köp sakerna på inet och köp montering och fråga någon som om överklocking eller kolla FAQ : tråden och sen har du en dator som är 3 gånger sanabbare och snyggare.

Alienware = ......

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kul att bygga på deras sida, ta en 3960X, 2x 7950, 16GB ram, 512GB SSD och 2TB vanlig disk, BR-brännare och Windows 7 Ultimate och det gick på endast 65000kr.

Sen 20-25% rabatt på det;)
Men dyrt som f*n är det endå

Permalänk

Snygg kabeldragning iaf!: )

Permalänk
Medlem

En Alienware md en 3820 kostar lika mycket som och bygga den själv senast jag kollade så dyr är den väll inte... inte för Dells support och ett chassi som inte gå att köpa i vanlig handel(Nu kanske man inte vill ha det, men ändå)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av losREXos:

Om man vill ha färdigbyggt kan man ju köpa från komplett, inet eller likande som de bygger ihop och fortfarande få det mycket mer prisvärt.

Ailienware riktar sig nog mer mot folk som vill ha bra grejer men inte vet tillräckligt mycket om komponenter för att välja komponenter själv. Och deras superdator image är ju rätt tilltalande om man inte vet bättre

Permalänk
Medlem

Intressant men snälla! Anlita någon som kan ge er lite tips hur man ska röra sig framför kameran. Ni tittar mer på varandra än in i kameran och så står ni med ryggen emot kameran vid flera tillfällen. Små detaljer som gör det jobbigt att titta på, för mig i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ailienware riktar sig nog mer mot folk som vill ha bra grejer men inte vet tillräckligt mycket om komponenter för att välja komponenter själv. Och deras superdator image är ju rätt tilltalande om man inte vet bättre

Man behöver inte välja delar själv med t.ex. kompletts eller Inets färdigbyggda egna datorer, och de är faktiskt ganska prisvärda.

Permalänk
Medlem

Kul snutt! nog har man undrat hur det ser ut i en sån där burk måste faktiskt säga att sidorutan med led såg förvånansvärt bra ut. Gillade också "strålkastarna" som satt vid dvdläsaren

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Inets färdigbyggda speldatorer är rätt prisvärda! http://www.inet.se/kategori/84/speldator

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Var det nån mer som hittade denna bild efter att sett filmen?

Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Dells service är verkligen oslagbar, så antar att man betalar en del för den.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt att se på Sweclocker recension efter en arbetsdag, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Snygg kabeldragning iaf!: )

Om man jämför med medlemmar här, så måste jag ju ändå säga att kabeldragningen ser för jävlig ut! Men för att vara från ett företag, så, helt ok!

Skrivet av Blargmode:

Det finns fler företag som vet vad dom sysslar med utan att hänga upp sig på ett hypat märke som AW som tar överpriser! Inet & Komplett har exakt samma datorer, som dom bygger, bra hårdvara (eller rättare sagt, samma hårdvara) till bättre prestanda per krona!!
Och dom har dessutom färdiga paket (som AW) ! Och om du vill så kan du själv välja hårdvara, och betala (tror Inet tar 750kr) för att bygga din egen sammansättning.

Du har garanti på allt, jobbet, hårdvaran, frakten. vad är det då som tilltalar folk AW, jo!! Okunnighet! Dom vet inte om att man kan göra så, och få en bättre dator till lägre pris!

Skrivet av SimonZes:

Intressant men snälla! Anlita någon som kan ge er lite tips hur man ska röra sig framför kameran. Ni tittar mer på varandra än in i kameran och så står ni med ryggen emot kameran vid flera tillfällen. Små detaljer som gör det jobbigt att titta på, för mig i alla fall!

Det är ju det som är så skönt, jag (och nu talar jag utifrån mig) vill inte ha något stelt SVT produktionsavsnitt där allting är så stelt och uppstaplat. Vad kommer sen för krav? ska dom ha slips och "prata fint" Lägg ner......

Nä! Kör på som ni brukar grabbar, lev er in i hårdvaran!! Det är lide fet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kollade deras hemsida på aurora och mkt riktigt så ligger den för 14k med gtx555 med svindyra uppgraderingar, tex 1500 extra för 560ti. Dock! till min förvåning så kunde man lägga till CrossFire 7870 för 2000:- extra och helt plötsligt så kändes ju 16k för den burken med 7870 Crossfire som ett helt okey pris

Sen finns det ju mindre bra val man kan göra oxå, typ lägga till 8gig ram för 5300:- haha

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Musmattan är från Kina som dom sedan har tryckt sitt märke på! Jag vet att mycket kommer från Kina men denna verkade verkligen vara riktigt billig.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Dells service är verkligen oslagbar, så antar att man betalar en del för den.

Instämmer, i skolan har vi deras UltraSharp U2410 till monitorer och en dag vägrade en av skärmarna att visa någon bild. Ett telefonsamtal senare var den utbytt mot en helt ny. Kanske inte det bästa exemplet då skolan säkert har ett avtal med Dell, men men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

"Wooow såå jää'la häftig hårddisk! Alienware!!! Maxar den BF3 lr?"

haha

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Alienware är Dell`s Lexus versiona av toyota. Dvs överprisatt i förhållande med andra Dells produkter. Om man tänker ligga under 20K så är oftast XPS och Inspiron bättre köp.
Sen är nästan alltid för dyra OMman kan bygga själv. Du kan nästan alltid hitta en 15K Alienware för under 10K om du bygger själv. Men för de människor som inte har den tekniska kunnandet och saknar släkt/vänner som kan hjälpa dem så är Dell inget dåligt alternativ. Öppna upp en Packard Bell alt Acer så förstår ni. Men skulla jag "tvingas" köpa enfärdig byggd Stationär dator så skulle nog bli en av Komplett/Inet/Dustin system.

Skrivet av FribBe:

Plastkåpor innuti en dator? Galenskap, ta mig fan!

Knappast. Det handlar om att leda luft efektivt. Samma sak med 40-60mm fläktarna. De sitter på punkter som har visat sig vara sårbara.
Att sedan 40-60mm fläktar låter mer är en annan historia, man har helt enkelt offrat tystnaden för pålitligheten.
Dell hatar system som inte håller. Att skicka ut en tekniker för att reparera systemet kostar mellan 1000 - 2000 :- dvs man har gått med förlust på det systemet. Men Dell skickar ut teknikerna! Det finnes en orsak till att Dell ofta vinner undersökningar om support och garanti.

Skrivet av m0rk:

Inte helt jämförtbart... Apple datorer är till skillnad från Alienware estetisk tilltalande att titta på, och m vi ska titta på torn baserade chassin så är Alienware totalt skit jämfört med Mac Pro när det gäller design och tänk kring kabeldragning.
Exempel: http://www.apple.com/macpro/design.html#expansion

Du betalar ett ruggigt överpris för "Mac designen" Kolla vilken Mac Pro som helst och jämnför den med en Dell/HP med SAMMA hårdvara. Apple märket kostar mellan 5-15K !!. Och det är inget dekal värd!!!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skog1s:

Det finns fler företag som vet vad dom sysslar med utan att hänga upp sig på ett hypat märke som AW som tar överpriser! Inet & Komplett har exakt samma datorer, som dom bygger, bra hårdvara (eller rättare sagt, samma hårdvara) till bättre prestanda per krona!!
Och dom har dessutom färdiga paket (som AW) ! Och om du vill så kan du själv välja hårdvara, och betala (tror Inet tar 750kr) för att bygga din egen sammansättning.

Du har garanti på allt, jobbet, hårdvaran, frakten. vad är det då som tilltalar folk AW, jo!! Okunnighet! Dom vet inte om att man kan göra så, och få en bättre dator till lägre pris!

Jo jag håller helt med, komplett eller inet tex är mycket mer ekonomiska val men som sagt, jag faller tillbaka på Alienwares image, den ger attraherar okunniga (och ofta unga) kunder mer än vad andra gör.

Jag är glad att jag vet såpass mycket om datorer som jag gör så jag slipper gå i sådana fällor. Det jag tycker är läskigt dock är att det säkert ser ut såhär på alla produktområden, hur många "ailienware" prylar har man köpt inom andra områden? Huskvarna kanske tar 5000kr mer än vad Simens hade gjort för exakt samma kylskåp

Skrivet av skog1s:

Det är ju det som är så skönt, jag (och nu talar jag utifrån mig) vill inte ha något stelt SVT produktionsavsnitt där allting är så stelt och uppstaplat. Vad kommer sen för krav? ska dom ha slips och "prata fint" Lägg ner......

Nä! Kör på som ni brukar grabbar, lev er in i hårdvaran!! Det är lide fet

Måste hålla med här med, gillar den avslappnade känslan, känns mer personligt och inte så stelt. Dessutom får man sig lite skratt då och då, det är ganska unikt för att vara produktrecensioner. Och ni har dessutom en communitykänsla, det känns som ni pratar med oss och inte med kameran. Det enda som saknas är Swec loggan i nya studion ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Samma sak med 40-60mm fläktarna. De sitter på punkter som har visat sig vara sårbara.

Det du skriver där stämmer inte alls!

Jag har med "sårbara" punkter i mina system!!

Men jag har inga 40-60mm fläktar alls! för att jag vet om att, 40-60mm fläktar låter mycket, dom håller kanske bara i 1-2år, sen skär dom!
Tro mig jag vet , har bytat många 40-60mm fläktar till passiva kylare och 120mm fläktar i chassit istället, och det är så mycket bättre och framtidssäkert!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Betalade 6000kr för en PreProduction Unit från Alienware med GTX480 i7 2600K samt 8GB DDR3 1866MHz samt bättre TGB och MUS än vad som visades i videon, bilder finner ni i mitt Galleri.

TGB och MUS ser mer ut som Logitech produkter, speciellt musen som liknar G9.

Har även moddat R3:an med att byta moderkort och monterat ett ASUS P8Z77-M PRO samt bytat ut alla fläktar så visst går de att byta hårdvara i detta chassi.

Kan ladda upp bilder på slut resultatet.

Fler bilder på gång.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Instämmer, i skolan har vi deras UltraSharp U2410 till monitorer och en dag vägrade en av skärmarna att visa någon bild. Ett telefonsamtal senare var den utbytt mot en helt ny. Kanske inte det bästa exemplet då skolan säkert har ett avtal med Dell, men men...

Kompisen köpte delldator + skärm för några år sedan. När skärmen kom fram var den spräckt på diagonalt, halva skärmen visade bild, andra inte.
Dagen efter kom någon utkörandes med en ny skärm mitt i vintern så han knappt kom fram

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Entusiast
Skrivet av milo_:

Dell gjorde en liknande manöver med min 2408 när den fick ett grönt streck efter en vecka. Ringde supporten och vi gick igenom standardgrejeran för att kolla att det verkligen var skärmen, typ testa annan bildkälla, nolla fabriksinställningarna och lite andra småsaker. Efter 10 minuter konstaterade han över telefon att skärmen var trasig och jag fick välja mellan att få en refurbished dagen efter eller vänta i upp till en vecka på att de levererade en ny från Irland. Ett streck kunde jag leva med och ett par dagar senare kom en budfirma hem med ny skärm och plockade upp den gamla. Smidigaste reklamationsärendet någonsin tror jag och jag har hunnit vara med om ett par.

Det är inte så konstigt att Aliwnware får kritik här för att folk på det här forumet är ungefär så långt ifrån målgruppen man kan komma. Konstigt nog finns det folk som betalar extra för att få en färdig dator som de vet fungerar och som dessutom har en unik design. Om den är snygg eller inte är ju upp till var och en men kan säga att jag inte hade släppt in den innanför dörren.

Kan ju dra en liknelse och dumförklara alla här som är korkade nog att köpa bröd i affären när de är oändligt mycket godare och billigare att baka själv. Hur kan man vara så dum att betala för kemikalier och svampig skit när det inte tar mer än 20 minuter att slänga ihop två limpor?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bygg själv tjäna mer och framförallt mycket roligare. Roligast att bygga upp datorn själv en att anlita någon

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Sweclockers får väl förmodligen betalt för att recensera deras produkt, vilket inte är fel iofs, grabbarna på sweclockers kan ju inte bara leka med smaskiga processorer utan behöver ju ibland arbeta och dra in stålar som alla andra

Dessutom får vi ju insyn i en dator.

Känner själv dock att det var mer en "uppvisning" med allmänna tankar kring alienware. Ingen direkt recension, eller ? Som dem sa också, att det blivit ett hett ämne som nog behövdes tagas upp lite snabbt. De gjorde det nog mer för oss än sig själva.

Permalänk
Medlem

haha älskar verkligen redaktionen de kan knappt hålla sig för skratt vid vissa tillfällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Upon:

Känner själv dock att det var mer en "uppvisning" med allmänna tankar kring alienware. Ingen direkt recension, eller ? Som dem sa också, att det blivit ett hett ämne som nog behövdes tagas upp lite snabbt. De gjorde det nog mer för oss än sig själva.

Jag fick den känslan med. Och så är det! Några verkar inte fatta vad Sweclockers gör för att vi ska få tillfredsställelse. Swecklockers gör det för att det är kul! Allting handlar inte om pengar.

Visa signatur