Permalänk
Medlem

Hej

Jag sitter på ett Z68A-GD65 G3

min fråga är kan ni inte göra så man kan få klockat till 4.5ghz så bara man behöver göra är att trycka på oc knappet just nu får man 4.2 och några på andra forum säger att det är instabilt därför undrar jag om ni kan lägga upp en fil på eran hemsida så man kan göra det den vägen. Jag vågar inte klocka processorn själv

Vore grymt om ni kunde göra detta önskemål och tack för ett grymt bra modekort.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av bosis1:

Hej

Jag sitter på ett Z68A-GD65 G3

min fråga är kan ni inte göra så man kan få klockat till 4.5ghz så bara man behöver göra är att trycka på oc knappet just nu får man 4.2 och några på andra forum säger att det är instabilt därför undrar jag om ni kan lägga upp en fil på eran hemsida så man kan göra det den vägen. Jag vågar inte klocka processorn själv

Vore grymt om ni kunde göra detta önskemål och tack för ett grymt bra modekort.

Våra Z77-moderkort stödjer faktiskt just detta. Funktionen heter "My OC Genie", du kan ställa in diverse parametrar såsom frekvensen du vill komma upp i, sedan löser moderkortet resten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Har ni något datum på när GTX 680 med twin frozr kylare kommer till affärerna?
http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-oc-204...

den versionen

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Uvania:

Har ni något datum på när GTX 680 med twin frozr kylare kommer till affärerna?
http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-oc-204...

den versionen

Innan månadsslutet ska de dyka upp på hyllorna, är min senaste information. Jag ska dubbelkolla det med säljfolket.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hallå! Undrar om era nya gaming laptops ( GT70 främst) kommer gå att beställa innan april är slut? Vart ska man hålla utkik för release datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Innan månadsslutet ska de dyka upp på hyllorna, är min senaste information. Jag ska dubbelkolla det med säljfolket.

okej tack! har lagt en beställning redan

Permalänk
Föredetting
Skrivet av vaajkan:

Hallå! Undrar om era nya gaming laptops ( GT70 främst) kommer gå att beställa innan april är slut? Vart ska man hålla utkik för release datum?

Releasedatum är när Intel tillåter försäljning av CPU:er. Som det ser ut kommer du kunna beställa GT60/70 innan månadsskiftet, ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Skrivet av Meantek:

Våra Z77-moderkort stödjer faktiskt just detta. Funktionen heter "My OC Genie", du kan ställa in diverse parametrar såsom frekvensen du vill komma upp i, sedan löser moderkortet resten.

Kan ni inte göra samma funktion på z68an då vill inte köpa z77 köpte modekortet för 2månader sen:(

Permalänk
Föredetting

Om någon är sugen på ett GTX 580 till reapris finns det på Inet från och med nyss.

http://www.inet.se/produkt/5409173/msi-geforce-gtx-580-1536mb...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Om någon är sugen på ett GTX 580 till reapris finns det på Inet från och med nyss.

http://i.imgur.com/MpFmc.png

http://www.inet.se/produkt/5409173/msi-geforce-gtx-580-1536mb...

Det heter väl ändå från och med nu? :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xZistence:

Det heter väl ändå från och med nu? :S

Det började ju innan jag länkade till det. Det började "nyss" vid tidpunkten jag skrev.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Det började ju innan jag länkade till det. Det började "nyss" vid tidpunkten jag skrev.

vet inte om det är rätt dock.. Låter bättre med f.o.m nu

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en GE620 DX där accentknappen knasar sig. Istället för att vid ett knapptryck inte visa något, för att sedan ge en accent till nästa vokal jag vill skriva, så matas direkt två accenter ut (som att jag tryckt på knappen två gånger efter varandra). Finns det något sätt att åtgärda detta?

Permalänk
Medlem

"Intel announced that it had begun volume production of Ivy Bridge chips in the third quarter of 2011, and sources were specifying the 29th of April 2012 as the availability date, though now it is thought that Ivy Bridge will launch on 23 April."

Hoppas på detta

Permalänk

Hej,

Vet ni när GE60 finns i butik? Om den ens kommer till Sverige?
Ser riktigt fin ut!

http://www.msi.com/news-media/news/1410.html

Permalänk
Föredetting

GE60/70 kommer en smula senare än GT-modellerna. Vi kan inte säga exakt när, men det är definitivt fina gamingnotebooks.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Jag köpte mig idag en qpad mk-85 och nu kan jag inte välja windows eller gå in i bios när jag startat datorn har ni några lösningar på det här problemet

Jag kör på ett z68A GD65 G3

Permalänk
Föredetting

UEFI-lösningar är en aning kinkiga med tangentbord, speciellt gaminghårdvara, vad det verkar. Har du uppdaterat till senaste BIOS?

Det senaste finner du här: http://www.msi.com/product/mb/Z68A-GD65--G3-.html#/?div=BIOS

Om det trots det inte fungerar, meddela mig så tar vi en titt internt så ska vi lösa detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat till den senaste N.70 heter den. Ni får gärna släppa en ny bios uppdatering så man slipper sitta med 2 tangentbord.

Tack för ditt snabba svar

Permalänk
Föredetting

bosis1: PM:a mig din mailadress så skickar jag över ett nytt BIOS som du kan testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej MSI!

När ska ni fixa så erat Z68A-GD65 G3 moderkort och andra kort i serien blir kompatibla med Corsair K90- och K60-serie?
Går inte att använda tangentbordet i POST och därmed kan man inte komma in i BIOS. Corsair har själva gjort ett uttalande om detta och säger det är upp till moderkorts tillverkaren att komma med en lösning.

Så när kan vi få se en lösning på detta problem?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hej

Skrivet av muSashi:

Hej MSI!

När ska ni fixa så erat Z68A-GD65 G3 moderkort och andra kort i serien blir kompatibla med Corsair K90- och K60-serie?
Går inte att använda tangentbordet i POST och därmed kan man inte komma in i BIOS. Corsair har själva gjort ett uttalande om detta och säger det är upp till moderkorts tillverkaren att komma med en lösning.

Så när kan vi få se en lösning på detta problem?

Du är inte ensam samma sak på mitt Qpad mk-85 dom håller på och fixar fram ett nytt bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Du är inte ensam samma sak på mitt Qpad mk-85 dom håller på och fixar fram ett nytt bios.

Skönt att höra, har du någon länk eller något där man kan hålla sig uppdaterad?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

han skulle höra av sig till mig så fort han får fram ett nytt bios som funkar han lär skriva det här i tråden när han väl har en fungerande bios inget roligt problem det här

Permalänk
Föredetting

Kollat upp det här med BIOS-ingenjörerna, största bekymret med QPad MK-85 är att det inte finns att få tag på i Taiwan, där de sitter. Vi måste alltså lösa ett tangentbord och skicka till dem, rent fysiskt, vilket kan ta sin stund, dessvärre.

Corsair K60/90 ska förhoppningsvis vara mer lättillgängligt, jag har lagt vidare den infon också. Återkommer med nya BIOS till er så snart som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Skrivet av Meantek:

Kollat upp det här med BIOS-ingenjörerna, största bekymret med QPad MK-85 är att det inte finns att få tag på i Taiwan, där de sitter. Vi måste alltså lösa ett tangentbord och skicka till dem, rent fysiskt, vilket kan ta sin stund, dessvärre.

Corsair K60/90 ska förhoppningsvis vara mer lättillgängligt, jag har lagt vidare den infon också. Återkommer med nya BIOS till er så snart som möjligt.

Hoppas ni fixar detta lustiga problem med mk-85

Tacksam för dina snabba svar

Permalänk
Medlem

Bara lite nyfiken. Vad betyder just namnet MSI?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Bara lite nyfiken. Vad betyder just namnet MSI?

Micro-Star Int.

Permalänk
Medlem

Köpte ett A75MA-G55(?) har problem med att få i sata sladdar i de vinklade ut tagen eftersom min låda (Antec remote) har en vägg direkt när kortet slutar, har fått i 2 st sata med vinkel i de övre uttagen för att sen göra en u-sväng för att kunna dra vidare till HDD. Vet ni om någon sata sladd med mjukare/kortare uttag eller någon form av adapter för att få uttagen uppåt? Känns lite onödigt att ha 2 uttag jag inte kan använda iom att de andra är fulla.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett Z77A-GD65, har kopplat in två PWM fläktar från CPUn till cpu-fan (med Y-splitter) samt två st vanliga tre pins fläktar, och en till PWM fläkt som sitter i sidan av chassit, Problemet är att jag inte kan styra någon av fläktarna, alla går på fullt blås, enda jag kan göra är att ställa CPU-fläktarna på 50% och that's it. Min tanke är att jag ska kunna styra dom från Speedfan (förutom CPU då), är det någon inställning jag missat?

(Mitt första MSI-kort någonsin, körde ASUS innan men kände för något nytt! Klockar som en gud!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22