[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Se Samsungs facebooksida (med det blåa skynket med mobil under) för mobilens form. Den yttre kanten kommer inte att finnas där i slutprodukten (uppenbarligen, ramen kring skärmen kommer att vara tunn).

Aha, så kan det nog va!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Uppdaterat!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://phandroid.com/2012/04/26/leaked-service-manual-reveals...
Tar detta men en näve salt men om det stämmer så blir jag besviken på skärmen och kameran.
Nu vet jag i och för sig inte vad en type c mipi är ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja 5 dagar kvar sen vet vi vad SGS III har att erbjuda.

Man kan ju hoppas att den ser ut så här, drägel drägel.

http://2.bp.blogspot.com/-Q0k7kD_kAf0/T2cTb99BygI/AAAAAAAABI8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Ja 5 dagar kvar sen vet vi vad SGS III har att erbjuda.

Man kan ju hoppas att den ser ut så här, drägel drägel.

http://2.bp.blogspot.com/-Q0k7kD_kAf0/T2cTb99BygI/AAAAAAAABI8...

Inte troligt. Samsungs motto är lite att köra med runda former, iaf på Galaxy modellerna.

Ser mer ut som någon kopia av tex LG Optimus 4X

Permalänk
Medlem

Imorgon smäller det grabbar
Hoppas på en riktig värsting nu som inte kostar skjortan (som HTC One X när den släpptes).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Imorgon smäller det grabbar
Hoppas på en riktig värsting nu som inte kostar skjortan (som HTC One X när den släpptes).

Kommer nog bli ett köp om priset är normalt, hoppas på en genomtänkt mobil med lite extra godis.

Permalänk
Avstängd

Yaay imon!!;)

Permalänk
Medlem

Usch
vet inte om jag skall hoppas att den är vad jag vill eller inte.
Är den klockren så bli det ju ett köp och om inte så blir det kanske ett till 7970 :\
Fy vad jobbigt det kommer bli.
Blir det ett köp så blir det först när den funnits ute en till två månader så den hinner sätta sig i pris.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kommer nog bli ett köp om priset är normalt, hoppas på en genomtänkt mobil med lite extra godis.

Normalt för mig är max 5k men inte 6,5k eller något sådant galet.
Vad är er smärtgräns?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är er smärtgräns?

Smärtgräns går nog mellan 5.5 och 6k för min del.
Då menar jag smärtgräns normala övre gräns går nog vid 5k

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är er smärtgräns?

Håller nog med, helst inte över 5k om den kostar 6k kommer jag inte köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Smärtgräns går nog mellan 5.5 och 6k för min del.
Då menar jag smärtgräns normala övre gräns går nog vid 5k

Skrivet av leafbranch:

Håller nog med, helst inte över 5k om den kostar 6k kommer jag inte köpa den.

Sitter ni som jag redan på SGS2? Frågan är om det är värt att uppdatera då jag antagligen bara haft den i något år eller lite mer. Antagligen är det ju värt det, prylgalen som man är haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min smärtgräns går runt 5K den också, har en HTC Legend som är 2 år gammal nu så det är dags att uppgradera.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Sitter ni som jag redan på SGS2? Frågan är om det är värt att uppdatera då jag antagligen bara haft den i något år eller lite mer. Antagligen är det ju värt det, prylgalen som man är haha.

Jag sitter på SG2 :). Jag kommer definitivt att uppdatera om designen på själva telefonen också blir nice.
Batteritid kommer också vara en faktor som kommer väga upp.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag sitter på SGS2 sedan launch
Den blir donerad till frugan som sitter med en SGS

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter med en Razr, och Xperia S tar Anovo hand om

Ska ev sälja båda.

Permalänk
Avstängd

När kommer den till salu till Svergie om man får fråga vad tror ni?? sitter här på en w995 men måste uppgradera snart;)

Permalänk
Medlem

S3an ser riktigt intressant ut.

Vad menar dom med "Wireless Charging"?

Permalänk

hmm hoppas att den går at få med ett abonemang på ca 250 kr per månad

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

S3an ser riktigt intressant ut.

Vad menar dom med "Wireless Charging"?

Att man ska kunna ladda telefonen utan någon kabel.
Är rätt ny teknik och jag undrar vad effektiv värde vi kan få ut. Jag gissar säkert på 60-70%.
Men skulle chocka mig om Samsung skulle få till det i sin SGS III. Men skulle vara intressant.
Sen hur stort avstånd snackar de om 1-2 m eller 5-10 m. Desto längre ifrån desto större förluster förmodligen.
Men får väl se imorgon vad som presenteras.

Men i miljö syfte så tror jag inte många aktivister kommer bli glada om det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Att man ska kunna ladda telefonen utan någon kabel.
Är rätt ny teknik och jag undrar vad effektiv värde vi kan få ut. Jag gissar säkert på 60-70%.
Men skulle chocka mig om Samsung skulle få till det i sin SGS III. Men skulle vara intressant.
Sen hur stort avstånd snackar de om 1-2 m eller 5-10 m. Desto längre ifrån desto större förluster förmodligen.
Men får väl se imorgon vad som presenteras.

Men i miljö syfte så tror jag inte många aktivister kommer bli glada om det kommer.

Dom har ju redan haft det fungerande till 100% på sgs2 förra året.
Så jag tror nog att dom hade fått till det till sgs3 tills släppet. Det betyder ju dock inte att dom faktiskt slänger in det.
Induktiv laddning beror ju helt på batteriet och ingen extern krets eller så. Det är enbart batterit och dess kretsar som avgör om det fungerar eller inte.
Avståndet det handlar om är i runda slängar max 5cm eller mindre som gäller.
Det är för att du bara skall kunna lägga mobilen på tex sängbordet och slippe fippla med sladd när du skall sova ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Dom har ju redan haft det fungerande till 100% på sgs2 förra året.
Så jag tror nog att dom hade fått till det till sgs3 tills släppet. Det betyder ju dock inte att dom faktiskt slänger in det.
Induktiv laddning beror ju helt på batteriet och ingen extern krets eller så. Det är enbart batterit och dess kretsar som avgör om det fungerar eller inte.
Avståndet det handlar om är i runda slängar max 5cm eller mindre som gäller.
Det är för att du bara skall kunna lägga mobilen på tex sängbordet och slippe fippla med sladd när du skall sova ^^

Ingen extern krets? Lol... Jag tror du behöver plugga lite mer elektroteknik. Laddningen sker induktivt typ som en transformator, detta kräver reglerkretsar för att inte döda batteriet. In fact så behöver du ett större system i mobilen än om du använde pins. Batteriet kan vara vilket som helst, bara det är laddbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Ingen extern krets? Lol... Jag tror du behöver plugga lite mer elektroteknik. Laddningen sker induktivt typ som en transformator, detta kräver reglerkretsar för att inte döda batteriet. In fact så behöver du ett större system i mobilen än om du använde pins. Batteriet kan vara vilket som helst, bara det är laddbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad konstigt att dom hade byggt in allt i batteriet då och demonstrerade på SGS2.
Det krävs som sagt ingen extra krets i mobilen då allt sånt byggs in i batteriet. Tekniken är inte ny, min gamla eltandborste hemma har den typen av laddning. Tror även rakapparater har använt det i några år också.
Men visst kan dom slänga in allt i mobilen och låta dig använda vilket batteri som helst i stället.
Men med tanke på all galenskap om att allt skall vara tunnare så tror jag om dom kör på induktiv laddning s att det blir ett icke utbytbart batteri med kretsarna redan i sig och inte i mobilen för att spara utrymme.

Jag för min del hoppas nästan att dom inte slänger in den laddningstypen utan låter batteriet vara utbytbart samt med minneskortsplats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Vad konstigt att dom hade byggt in allt i batteriet då och demonstrerade på SGS2.
Det krävs som sagt ingen extra krets i mobilen då allt sånt byggs in i batteriet. Tekniken är inte ny, min gamla eltandborste hemma har den typen av laddning. Tror även rakapparater har använt det i några år också.
Men visst kan dom slänga in allt i mobilen och låta dig använda vilket batteri som helst i stället.
Men med tanke på all galenskap om att allt skall vara tunnare så tror jag om dom kör på induktiv laddning s att det blir ett icke utbytbart batteri med kretsarna redan i sig och inte i mobilen för att spara utrymme.

Jag för min del hoppas nästan att dom inte slänger in den laddningstypen utan låter batteriet vara utbytbart samt med minneskortsplats.

I fallet SGS3 var det ju tal om ett maxavstånd på 1-2 meter från laddningsstationen, det känns väl hyfsat fräscht jämfört med en eltandborste som måste stå på samma plats. Är det trots allt är 5 cm det handlar om (om trådlöst överhuvudtaget dvs), så använder jag hellre sladd, så man kan lyfta telefonen och kolla klockan mitt i natten utan att avbryta laddningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbear:

I fallet SGS3 var det ju tal om ett maxavstånd på 1-2 meter från laddningsstationen, det känns väl hyfsat fräscht jämfört med en eltandborste som måste stå på samma plats. Är det trots allt är 5 cm det handlar om (om trådlöst överhuvudtaget dvs), så använder jag hellre sladd, så man kan lyfta telefonen och kolla klockan mitt i natten utan att avbryta laddningen.

Ah.
Jo då var det ju andra bullar.
Senaste jag läste var typ max på 5cm.
1-2meter låter ju hyffsat användbart ändå.

Återstå att se tills ikväll kl19 vilket det blir om något
Någon mer än jag som skrivit in i kalendern ^^;

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ah.
Jo då var det ju andra bullar.
Senaste jag läste var typ max på 5cm.
1-2meter låter ju hyffsat användbart ändå.

Återstå att se tills ikväll kl19 vilket det blir om något
Någon mer än jag som skrivit in i kalendern ^^;

Finns det någon stream eller hur är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Finns det någon stream eller hur är det?

Är inte helt säker på detta men jag tror det kommer gå streama från http://www.thenextgalaxy.com/

Om inte så kan du streama till deras app
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsungmobi...

Om det finns någon youtubelänk eller liknande vet jag inte så någon får gärna fylla i om dom vet något

Visa signatur