Crucial 256gb M4 eller OCZ Vertex 4 250g i MacBook Pro 13

Permalänk
Medlem

Crucial 256gb M4 eller OCZ Vertex 4 250g i MacBook Pro 13

Hej som tråden lyder undrar jag vilken SSD är att föredra till min MacBook 13 inch Mid 2010, som jag tror bara har sata II anslutning men jag väljer ändå mellan dessa, har läst en del reviews som pekar på att M4 Ska vara lite bättre men blev tveksam i och med att Vertex 4 är nyare samt den nya uppdateringen... (någon som vet vad jag ska formatera den i för format om jag vill ha OSX Lion)

Tack på förhand

Visa signatur

|Antec P182 | Raptor 150GB System | Maxtor 250GB Lagring | Gigabyte X38-DQ6 |
Corsair 2gb 800mhz | Intel Quad-Core 2,4 Q6600 | Leadtek 8800GTX |Corsair HX620W | Asus DVD brännare (SATA kabel)

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen skulle jag valt M4:an. Den är mer beprövad. OCZ:s SSD-modeller har traditionellt varit antingen superbra eller helt defekta vad jag sett åtminstone.

Tilläggsfråga: Varför inte en Intel?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Jag har kört både M4 och Vertex 2 i Macbook, båda funkar bra. Dock för V2:an så var jag tvungen att installera med OEM-skivan (Snow Leopard) till Macbooken - retail fungerade inte (var tydligen ett känt fenomen). Osäker hur det är med V4. Hucket som stucket annars tror jag, V4 fungerar bra i Windows för mig hittills iaf.

Kör på Mac OS Extended (Journaled). Ta inte case-sensitive, onödigt enligt mig, bara jobbigt när man sitter i terminal och måste tänka på stora/små bokstäver på filer och kataloger.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, angående intel ska jag ta en titt på dom tack!

Visa signatur

|Antec P182 | Raptor 150GB System | Maxtor 250GB Lagring | Gigabyte X38-DQ6 |
Corsair 2gb 800mhz | Intel Quad-Core 2,4 Q6600 | Leadtek 8800GTX |Corsair HX620W | Asus DVD brännare (SATA kabel)