Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Håller med, men vetefan, ligger ju nått mänskligt bakom det där. Är ju samma sak med det mesta, allt från kläder (kolla när HM släpper nån ny "kollektion", folk blir ju som vilda) till appleprodukter eller senaste androidluren.

Men jag håller med dig, har man väntat 10 år kan man vänta nån dag till. Framförallt när det med största sannolikhet kommer strula redan när folk ska försöka logga in på battle.net och registrera sin key

Själv så har jag ledigt över långhelgen och reser bort, så blir tidigast spelande måndag den 21:a

Ja precis. Tycker det är ganska korkat när man hör att folk tar ledigt för att WoWs nya expansion kommer ut. Eller som vissa gör: SJUKSKRIVER sig.

Skrivet av Nivity:

Folk som väntat på något i flera år vill ta åt sig produkten DIREKT när dom kan.

Varför tror du folk köar flera veckor innan en ny iphone släpps?
Varför tror du folk köar för vissa nya kläder som dom väntat på länge?

Detta kan du ta på precis alla områden, om man har väntat på något tillräckligt länge så vill man åt det DIREKT när man kan, och då vill man inte vänta.

Sen om man har jobb eller liknande är helt orelevant.

Varför folk köar på en iphone? Vet inte, vill inte gå till personangrepp på någon.

Jobb kanske är helt orelevant men faktum kvarstår att det finns folk som tar ledigt för att få spela vilket dom kan göra senare. Är det någon form av status att spela först?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja precis. Tycker det är ganska korkat när man hör att folk tar ledigt för att WoWs nya expansion kommer ut. Eller som vissa gör: SJUKSKRIVER sig.

Varför skulle det vara ointelligent att ta ledigt för det som de kanske tycker är det roligaste som finns? Vad skulle de annars spendera sin ledighet på? Sådant som du eller jag tycker är roligt?

Att sjukskriva sig av en sådan anledning är ju dock ohederligt så det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, det stämmer att det gick snett för vissa kunder på BF3-lanseringen.
Visserligen sålde vi tusen- och åter tusentals av spel, men att tusentals kunder var utan på launchdagen stämmer inte alls. Rent procentuellt sett var det en väldigt liten andel som inte fick sitt spel i tid.
Lite fler än vanligt (för 100% finns det ingen som kan nå, paket hamnar fel med posten, folk har lantbrevbärare etc) men absolut inte tusentals.

Hur många det var spelar ju mindre roll för de drabbade såklart och vi är jätteledsna för att det blev så men det är definitivt inget symptomatiskt för spelreleaser på Webhallen. Vi har snarare en extremt god trackrecord på att leverera launchtitlar på launchdagen.
Dock skeppar vi så enorma volymer så även om bara 0,5% av alla kunder missar spelet så innebär det ändå MASSVIS med folk som blir utan. Men att nå särskilt långt över 99,5% leveranskvalitet är det inget företag i hela världen som kan, oavsett hur bra personal eller system de har.

Okej då förstår jag, men dock varför jag inte gillar erat företag är pga responsen vi (som blev utan) fick från eran twitter. Det liknade typ '' det är precis som jul, inga presenter dagen innan'' eller typ idiotförklarade oss på ett ''ironoskt'' sätt vilket var riktigt respektlöst. Ni kunde bara skrivit som det var så hade allt varit mycket bättre.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte våga chansa med postorder på detta spel. Minns när jag beställde Space Marine från Webhallen som släpptes på en fredag, jag fick spelet måndagen efter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja precis. Tycker det är ganska korkat när man hör att folk tar ledigt för att WoWs nya expansion kommer ut. Eller som vissa gör: SJUKSKRIVER sig.

Blir ju ett väldans dyrt spel om man skall sjukskriva sig för det Karensdag + 80% av lönen resterande dagar. Men men, det finns säkert folk som tycker det är värt det.

Förövrigt tycker jag det är synd att Webhallen är hyfsat dyra :/ Tycker annars att de känns pålitliga när det gäller spelreleaser.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja precis. Tycker det är ganska korkat när man hör att folk tar ledigt för att WoWs nya expansion kommer ut. Eller som vissa gör: SJUKSKRIVER sig.

Varför folk köar på en iphone? Vet inte, vill inte gå till personangrepp på någon.

Jobb kanske är helt orelevant men faktum kvarstår att det finns folk som tar ledigt för att få spela vilket dom kan göra senare. Är det någon form av status att spela först?

Vad är det för fel att ta ledigt för att göra något man älskar / sett fram emot?
Folk tar ledigt för att åka och campa vid ullared.
Folk tar ledigt och ligger och softar hela sommaren.

Tycker nog tusan det är mer korkat.

Dom flesta tar inte ledigt och åker utomlands.
Vad tar du själv ledigt för?

Och vadå "spela senare" folk har sett fram emot det så dom tar några dagar lediga och sitter och spelar det dom sett fram emot flera år dom dagarna istället för att dra sig till jobbet på vardagarna.
Kan verkligen inte se något konstigt i det.

Folk tar ut sina lediga dagar som dom själva vill, anledningen är helt orelevant.
Vet inte hur du fick in "status" i det hela tbh.

Sjukskriva sig ifrån jobbet kan jag hålla med om, är det skola är det skitsamma dock.

Permalänk

Köp det via Blizzard istället så får du en digital kopia på direkten? Det gjorde jag i går, hur smidigt som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukskriva sig ifrån jobbet kan jag hålla med om, är det skola är det skitsamma dock.

XD

Skrivet av Subdubwise:

Köp det via Blizzard istället så får du en digital kopia på direkten? Det gjorde jag i går, hur smidigt som helst.

Mycket dyrare och om man vill ha CE finns inte det att köpa digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Köp det via Blizzard istället så får du en digital kopia på direkten? Det gjorde jag i går, hur smidigt som helst.

Rätt mycket dyrare än att köpa en nyckel på vilken annan websida som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, det stämmer att det gick snett för vissa kunder på BF3-lanseringen.
Visserligen sålde vi tusen- och åter tusentals av spel, men att tusentals kunder var utan på launchdagen stämmer inte alls. Rent procentuellt sett var det en väldigt liten andel som inte fick sitt spel i tid.
Lite fler än vanligt (för 100% finns det ingen som kan nå, paket hamnar fel med posten, folk har lantbrevbärare etc) men absolut inte tusentals.

Hur många det var spelar ju mindre roll för de drabbade såklart och vi är jätteledsna för att det blev så men det är definitivt inget symptomatiskt för spelreleaser på Webhallen. Vi har snarare en extremt god trackrecord på att leverera launchtitlar på launchdagen.
Dock skeppar vi så enorma volymer så även om bara 0,5% av alla kunder missar spelet så innebär det ändå MASSVIS med folk som blir utan. Men att nå särskilt långt över 99,5% leveranskvalitet är det inget företag i hela världen som kan, oavsett hur bra personal eller system de har.

Så, hur ser det ut för d3? Har ni fått in på lager och när beräknar ni att skicka ut spelet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Jo förstår att det är känsligt men om det nu inte kommer den 15:e är det inte hela världen eller hur?

Har du varit i den verkliga världen något nyligen.. eller någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Mycket möjligt! Har inte laddat ner klienten själv ännu

Yes, du kan ladda ner klieten oavsett vilken version av spelet du har. Men installationen går inte genomföra förens måndag kl 08.01 för oss här tror jag det var. Kan också vara 17.01. Spelar ju oavsett ingen roll då man inte kan logga in förens 00.01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Yes, du kan ladda ner klieten oavsett vilken version av spelet du har. Men installationen går inte genomföra förens måndag kl 08.01 för oss här tror jag det var. Kan också vara 17.01. Spelar ju oavsett ingen roll då man inte kan logga in förens 00.01.

Lite roll spelar det ju, då man kan vara säker på att installationen är färdig när dom öppnar upp iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Yes, du kan ladda ner klieten oavsett vilken version av spelet du har. Men installationen går inte genomföra förens måndag kl 08.01 för oss här tror jag det var. Kan också vara 17.01. Spelar ju oavsett ingen roll då man inte kan logga in förens 00.01.

Äh de va inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Lite roll spelar det ju, då man kan vara säker på att installationen är färdig när dom öppnar upp iaf

Oavsett vilken av tidpunkterna jag angav det är. Så kommer du nog hinna installera det ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Oavsett vilken av tidpunkterna jag angav det är. Så kommer du nog hinna installera det ändå?

Men det skulle spela roll om man inte kunde installera före 0:01, det var det jag menade^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Men det skulle spela roll om man inte kunde installera före 0:01, det var det jag menade^^

Jaja, självklart. Hade varit sjukt irriterande annars. Det kommer en patch direkt också, är nog därför dem har satt en tidigare installationstid så man skall hinna patcha upp det. Hela europa tankar patch samtidigt kl 00.01 hade inte varit bra.

Permalänk
Medlem

Det går att ladda ner spelet redan nu och installera men man kan inte spela det
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/download-diablo-iii...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

När jag beställde ME3 CE så skickades det den 6:e (release 8:e). Kunde dock inte hämta det från posten förens den 8:e. Samma sak med DA2.
Troligtvis en tjänst som posten erbjuder (fördröjd leverans), är inte helt säker dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Men att nå särskilt långt över 99,5% leveranskvalitet är det inget företag i hela världen som kan, oavsett hur bra personal eller system de har.

Vi kontrollerar allt vi gör i i minst 3 steg och har en intern leverans precision på dryga 98%.
Extern leverans precision knapprar vi på i 99,7% och chefen vill ha bättre resultat....

Ang förbeställa - köp WoW 1år å få D3 gratis

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det går att ladda ner spelet redan nu och installera men man kan inte spela det
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/download-diablo-iii...

Det går att ladda ned installern, ja. Men det går inte att installera det än

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Om man vill ha en låda (inte digital) rekommenderar jag maxfps.se, köpte cataclysm expansion där, fick det dagen innan och kunde börja 00.01 (eller, några minuter senare, tog lite tid för servrarna). Jag frågade maxfps om de avser att göra detta med Diablo 3 också, de svarade "Ja.", men förbehåller sig självklart för att det kan gå annorlunda.
Själv fick jag ett mail igår att de har skickat ut postinformationen av mitt paket redan, dock har inte paketet skickats (hur nu detta går ihop).

Permalänk
Medlem

Har fått min order behandlad i alla fall idag. Så jag hoppas ju på att man får hem liret på måndag i alla fall

Permalänk
Medlem

Mitt blev också behandlat idag, så bör förhoppningsvis vara framme till release

Permalänk
Medlem

Japp mitt blev också behandlat idag och står som skickat Kommer väl på måndag då

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Mitt blev inte behandlat i dag, bryr mig knappt om det inte kommer tills på tisdag då jag ändå inte har tid att spela på tisdagen. Egentligen har jag inte tid att skriva detta inlägg heller, hela inlägget är prokrastinering.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KlyfftPotatis:

Okej då förstår jag, men dock varför jag inte gillar erat företag är pga responsen vi (som blev utan) fick från eran twitter. Det liknade typ '' det är precis som jul, inga presenter dagen innan'' eller typ idiotförklarade oss på ett ''ironoskt'' sätt vilket var riktigt respektlöst. Ni kunde bara skrivit som det var så hade allt varit mycket bättre.

Jag måste erkänna att jag inte känner till twittermeddelandet du hänvisar till. Vi har i dagsläget inte så många followers på twitter och använder sällan det som en officiell kommunikationskanal för känsligare ämnen.
Vi har dock sedan en tid tillbaka satt lite riktlinjer för hur vi ska kommunicera på twitter eftersom de har hänt vid ett annat tillfälle också att folk tog illa upp för vad som från oss var menat som en tounge-in-cheeck kommentar.
Med andra ord kommer det inte att hända igen.

Jag ber om ursäkt om du uppfattade det som stötande, jag är säker på att personen som skrev det inte menade något illa utan ville bara försöka lysa upp en tråkig situation med lite humor, men att det inte gick hem.

Skrivet av meastro:

Så, hur ser det ut för d3? Har ni fått in på lager och när beräknar ni att skicka ut spelet?

Spelet skickas ut så att det enligt postens anvisningar för försändelsetyp och mottagaradress är framme den 15:e. På launchdagen dvs.
Ingen får skicka ut det så att folk har det i förväg för Blizzard.
Vi förstår att många vill ha sitt spel dagen före men det får ingen butik göra, inte vi, inte våra konkurrenter och inte i andra länder etc.
Skulle man mot förmodan skicka ut spelet så att folk har det dagen före kan det ha stora konsekvenser:
http://www.webhallen.com/blog/2010/12/varfor-skickas-inte-wow...

Bor man i närheten av någon av våra butiker (Sveavägen i Stockholm, Malmö, Uppsala, Göteborg eller lInköping) så kommer vi att ha nattöppet och starta försäljningen klockan 00:01 natten till tisdag.
http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/diablo_3_nattoppet/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Ångrar mig att jag beställde från Webhallen om jag nu inte mot förmodan hinner få mitt Diablo 3 tills på måndag vilket inte är troligt då jag bor uppe i skogen. Hade dom skickat med posten nu under förmiddagen hade jag nog haft chans att få den innan release men om paketet åker iväg imorgon så är jag körd.

Ska väl inte klaga egentligen bara att gå över till att enbart köpa digitala kopior av spel, synd att Blizzard inte kunde sälja CE direkt på deras sida, ge en CDKEYn direkt på kontot och sedan skickat ut boxen.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja precis. Tycker det är ganska korkat när man hör att folk tar ledigt för att WoWs nya expansion kommer ut. Eller som vissa gör: SJUKSKRIVER sig.

De vill ju kunna levla fort. Det handlar inte om att spelet är kul, för det tycker många inte. Det handlar bara om att prestera och bli hur bra som möjligt på kortaste möjliga tid.
Det spelar inte roll vilket multiplayerspel man lirar, men i vilket spel sitter inte folk o skriker, är förbannade, gnäller och är allmänt ohyfsade för att det inte går som de vill att de ska gå?

Permalänk
Medlem

Någon som ska hämta ut på plats på Webhallen?
Tänkte kika förbi efter jobbet eller på lunchen nästa dag men vill inte köa med 100 Blizzard-fanatiker.

Har aldrig köpt nån stortitel på själva släppdagen så vet inte hur bra/illa det kan bli...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|