Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Någon som ska hämta ut på plats på Webhallen?
Tänkte kika förbi efter jobbet eller på lunchen nästa dag men vill inte köa med 100 Blizzard-fanatiker.

Har aldrig köpt nån stortitel på själva släppdagen så vet inte hur bra/illa det kan bli...

Jag tänkte nog göra så. Min erfarenhet är att det inte brukar vara någon katastrof då de har dedikerade kassor för stora releaser. Dagen efter SC2 var det rätt lugnt t.ex. Ett tips är dock att ha bokat ett ex på webben innan så du slipper köa med de som har haft det dåliga omdömet att komma dit för att diskutera platt-tv den dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av karjix:

Själv beställde jag via CDON för att se hur det fungerar för dom av ren nyfikenhet. Mig spelar det dock ingen roll om det kommer 15 eller 16 då jag jobbar båda dagarna.

Du ska nog inte räkna med att ha spelet på releasedagen när det gäller CDON. Av de fyra olika spel jag förbokat där så har inget kommit på releasedagen, alla har varit 1-3 arbetsdagar senare. Okej om det är mitt i veckan, men om releasen är en fredag och min polare som bokade på Webhallen kan sitta och spela hela helgen, då känns det ju ändå lite småsurt även om det inte är hela världen.

Skrivet av anon146897:

Folk har väntat på det här spelet i 10 år.. kliv av din feta häst.

Attitydproblem? Och det gör verkligen så jättemycket att du inte kan spela 00:01 utan istället får vänta till typ 15:00? Buhu, gråt mer. :/

Skrivet av anon146897:

Har du varit i den verkliga världen något nyligen.. eller någonsin?

Har du varit i den verkliga världen? Prova att lämna mammas källare någon dag och våga dig utanför ytterdörren vettja, återberätta gärna vad du finner där ute.

Skrivet av Nivity:

Folk som väntat på något i flera år vill ta åt sig produkten DIREKT när dom kan.

Varför tror du folk köar flera veckor innan en ny iphone släpps?
Varför tror du folk köar för vissa nya kläder som dom väntat på länge?

Detta kan du ta på precis alla områden, om man har väntat på något tillräckligt länge så vill man åt det DIREKT när man kan, och då vill man inte vänta.

Sen om man har jobb eller liknande är helt orelevant.

Ja det är märkligt det där, de flesta skulle nog inte köa för en så trivial sak som att vara först med ett spel eller en telefon, framförallt om man vet att man ändå så gott som garanterat har en egen kopia senare samma dag. Jag har väntat på många saker i mitt liv, brukar vara nöjd bara jag får den/det inom rimlig tid. Men men, det finns ju märkligare saker människor gjort än att köa i onödan...

Skrivet av fladder11:

Ångrar mig att jag beställde från Webhallen om jag nu inte mot förmodan hinner få mitt Diablo 3 tills på måndag vilket inte är troligt då jag bor uppe i skogen. Hade dom skickat med posten nu under förmiddagen hade jag nog haft chans att få den innan release men om paketet åker iväg imorgon så är jag körd.

Kolla inlägget ovanför ditt, de kommer skicka så att du (förhoppningsvis) har spelet på tisdag, inte tidigare än så pga Blizzards regler.

Skrivet av DAoG:

De vill ju kunna levla fort. Det handlar inte om att spelet är kul, för det tycker många inte. Det handlar bara om att prestera och bli hur bra som möjligt på kortaste möjliga tid.

Du menar att många köper spelet och tar ledigt bara för att kunna bli bra på spelet, trots att de egentligen inte gillar själva spelet? Gör man så bör man ju lägga ner spelandet och försöka hitta något man gillar istället.

Skrivet av DAoG:

Det spelar inte roll vilket multiplayerspel man lirar, men i vilket spel sitter inte folk o skriker, är förbannade, gnäller och är allmänt ohyfsade för att det inte går som de vill att de ska gå?

Vilket spel som helst som inte spelas av en massa P12:or?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Fick BF3 på releaseday.
MW3 kom dagen efter till mina polare, blev ett jävla liv.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Det känns skönt att ens beställning som man la 2008-08-21 äntligen är packad och "skickad".

För mig är storyn en viktig del i Diablo och vill således njuta av filmsekvenser och dialoger. Ruset att snabbt komma före andra som när jag lirade WoW finns inte i Diablo för mig. Inte än i alla fall

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det känns skönt att ens beställning som man la 2008-08-21 äntligen är packad och "skickad".

För mig är storyn en viktig del i Diablo och vill således njuta av filmsekvenser och dialoger. Ruset att snabbt komma före andra som när jag lirade WoW finns inte i Diablo för mig. Inte än i alla fall

Känner samma.
Jag har kört efter server first XX i wow varje gång.
Men Diablo3 ska jag njuta av då det inte riktigt är samma typ av spel, känner mer för o explora alla kartor fullt ut osv i D3.
Känns rätt skönt tbh, orkar inte med stressen att nöta efter server first när man är sjuk heller nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Du menar att många köper spelet och tar ledigt bara för att kunna bli bra på spelet, trots att de egentligen inte gillar själva spelet? Gör man så bör man ju lägga ner spelandet och försöka hitta något man gillar istället.

Vilket spel som helst som inte spelas av en massa P12:or?

Ja, många är så. Ska ju verkligen inte dra alla över en kam, men attityden hos många "gamers" är rent utsagt bedrövligt.

På en allmän server på vilket spel som helst där man nu spelar så finns det ju alltid p12or eller liknande. Vilka spel tänker du på där det inte finns?

Permalänk

Vissa av oss har kompisar som man vill spela med.

Skrivet av Phukkitt:
Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fladder11:

Vissa av oss har kompisar som man vill spela med.

Jaha, sa jag något annat?
Är det inte roligare att spara premiärspelandet till långhelgen som kommer istället för att försöka klämma in lite spelande mitt i natten en vardag?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från webhallen, har era paket kommit någonstans när ni kollar upp Kolli ID?

Mitt har stått som "Elektronisk förhandsinformation mottagen" i dygn snart. :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Jaha, sa jag något annat?
Är det inte roligare att spara premiärspelandet till långhelgen som kommer istället för att försöka klämma in lite spelande mitt i natten en vardag?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shochan:

Ni som beställt från webhallen, har era paket kommit någonstans när ni kollar upp Kolli ID?

Mitt har stått som "Elektronisk förhandsinformation mottagen" i dygn snart. :'(

Det logiska att anta är att de gjort klart med all förinformation men skickar paketen först idag, så de kommer fram på måndag. I sådant fall blir kolli-ID tillgängligt först ikväll eller så. Med Blizzards hårda regler finns det ingen anledning att tro att någon skickar ut det tidigt.

Permalänk
Medlem

Vissa av oss har fått/får det idag. Mitt skickades igår (inte från Webhallen).

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1111855-har-n...

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det logiska att anta är att de gjort klart med all förinformation men skickar paketen först idag, så de kommer fram på måndag. I sådant fall blir kolli-ID tillgängligt först ikväll eller så. Med Blizzards hårda regler finns det ingen anledning att tro att någon skickar ut det tidigt.

De kommer skickas på måndag, har mailat med webhallen och fått svar. De packas och förbereds bara.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men det ser faktiskt ut som att Electro World har några (fått in några extra?) ex av Collectors Edition.
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc...

Gjorde en beställning på en gång och skickade samtidigt ett mail för att fråga dem om det verkligen stämmer att de har i lager.

Edit: Och där försvann köpknappen..

Svar från Electro World:
"Hej,

Vi hade 2st kvar på lager, de är sålda nu och vi kommer inte att få in fler.
Köpknappen är nu släckt, men du kommer alltså att få leverans."

Permalänk
Skrivet av fur3x:

En liten fråga till er som brukar inhandla era spel från webhallen, vet ni om man får spelet på Fredagen, eller samma dag som de släpps?

Edit: Såg ju nu att spelet släpps på en tisdag till och med, men vad jag har läst i kommentarerna så antar jag att jag iafall kommer ha spelet (förhoppningsvis) runt 14:00 om det nu skickas innan Tisdagen.

köp spelet på http://www.spelbutiken.se/catalog/product/55711-diablo-iii-3-... det är fri frakt och du får det på release datumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

De kommer skickas på måndag, har mailat med webhallen och fått svar. De packas och förbereds bara.

Oj, då var det värre än jag trodde. Det är ju en hel del som skickar det så man iaf har det på måndag, fast det är väl också emot Blizzards regler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Oj, då var det värre än jag trodde. Det är ju en hel del som skickar det så man iaf har det på måndag, fast det är väl också emot Blizzards regler.

Varför skulle det vara det?

Servrarna går inte upp föränns 00:01 så vad spelar det för roll om man får nyckeln/lådan en dag eller en månad innan? Man kan inte göra något med dom ändå.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Oj, då var det värre än jag trodde. Det är ju en hel del som skickar det så man iaf har det på måndag, fast det är väl också emot Blizzards regler.

Man har dessutom kunnat köpa spelet av Blizzard själva (digital kopia online) sedan länge tillbaks.
Dvs du kan ladda ner det på en gång.

Permalänk

Min kommer antingen idag eller imorgon. Köpt från Webhallen. CE

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Min kommer antingen idag eller imorgon. Köpt från Webhallen. CE

Imorgon får du inget iallfall.. (Lördag).

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Varför skulle det vara det?

Servrarna går inte upp föränns 00:01 så vad spelar det för roll om man får nyckeln/lådan en dag eller en månad innan? Man kan inte göra något med dom ändå.

Läs runt lite på forumet så ser du att Blizzard har tydliga regler och hotar med att svartlista de som säljer spelet för tidigt.

Vad det spelar för roll? Det har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Tro det eller ej, men det ser faktiskt ut som att Electro World har några (fått in några extra?) ex av Collectors Edition.
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc...

Gjorde en beställning på en gång och skickade samtidigt ett mail för att fråga dem om det verkligen stämmer att de har i lager.

Edit: Och där försvann köpknappen..

Svar från Electro World:
"Hej,

Vi hade 2st kvar på lager, de är sålda nu och vi kommer inte att få in fler.
Köpknappen är nu släckt, men du kommer alltså att få leverans."

Inte lite tur då hade då, grattis

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

De kommer skickas på måndag, har mailat med webhallen och fått svar. De packas och förbereds bara.

Om det där är sant så kommer jag i Umeå att få spelet på Onsdag och kommer aldrig handla ifrån webhallen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det logiska att anta är att de gjort klart med all förinformation men skickar paketen först idag, så de kommer fram på måndag. I sådant fall blir kolli-ID tillgängligt först ikväll eller så. Med Blizzards hårda regler finns det ingen anledning att tro att någon skickar ut det tidigt.

Om man inte bor i norrland, då får man det på tisdag..
Jahopp, då blir det att köpa en extra kopia på mediamarkt så att man kan spela på natten då.

Går ju ändå att redeema ut en key om man addar ett CE i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Jag tänkte nog göra så. Min erfarenhet är att det inte brukar vara någon katastrof då de har dedikerade kassor för stora releaser. Dagen efter SC2 var det rätt lugnt t.ex. Ett tips är dock att ha bokat ett ex på webben innan så du slipper köa med de som har haft det dåliga omdömet att komma dit för att diskutera platt-tv den dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo visst har jag förbokat, annars förväntar jag mig ingen snabb service direkt.
Det ska bli skoj o lira på långhelgen sen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Imorgon får du inget iallfall.. (Lördag).

Oj, menar såklart måndag!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Är collectors Edition "limited"?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Är collectors Edition "limited"?

Precis som alla blizzard collectors edition, ja.

https://twitter.com/#!/Bashiok/status/200741139584782337

Bashiok svarar på fråga om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shochan:

Om det där är sant så kommer jag i Umeå att få spelet på Onsdag och kommer aldrig handla ifrån webhallen igen.

håller fan med nu alltså.....

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shochan:

Ni som beställt från webhallen, har era paket kommit någonstans när ni kollar upp Kolli ID?

Mitt har stått som "Elektronisk förhandsinformation mottagen" i dygn snart. :'(

Nä, har precis kollat.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.