Permalänk

LOL-WC3

Bara jag som tycker att dessa spel ser ungefär ser detsamma ut grafikmässigt

Permalänk
Proffsmoddare

Det tycker jag verkligen inte.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Helt klart!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk

Ganska lika, Men lite smått...
Men samma med Dota2 och HoN...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nej, LoL har mer en "cartoonish" stil medans wc3 och HoN har en mera "medival" liknande stil

Permalänk
Medlem

Inte det minsta

Permalänk
Medlem

WC3 är ju rättså "cartoonish" iofs också.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Ni kan ju inte säga att HoN är mer likt Wc3 än LoL ?

Permalänk
Medlem

HoN var ju skapad för att bli det "nya" dota och har därför samma terrain mechanics och har lika "mörka" textures enligt mig, medans LoL har mer ljusare textures och mer "cartoonish" stil.

Permalänk
Skrivet av aakimboo:

HoN var ju skapad för att bli det "nya" dota och har därför samma terrain mechanics och lika textures enligt mig

Hur menar du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhogen:

Hur menar du ?

Jag menar det jag skrev, samma terrain mechanics och samma mörka textures medans LoL har mer "cartoonish" och ljusare stil.

Permalänk
Skrivet av wildhogen:

Hur menar du ?

Färgerna är ljusare och gladare på LoL än HoN...
Mer "tecknat" helt enkelt:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhogen:

Ni kan ju inte säga att HoN är mer likt Wc3 än LoL ?

Av samma anledning av att Anime inte är likt vanliga teknade serier är Lol mindre likt Wc3's Dota än HoN's

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Färgerna är ljusare och gladare på LoL än HoN...
Mer "tecknat" helt enkelt:)

Exakt

Permalänk
Medlem

wc3 är snyggare

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte likt.

Du kunde inte kommit upp med ett bättre diskussionsunderlag på en fredagkväll än detta?
Vilken lustig fundering du hade där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

LoL tycker jag personligen är mer "cartoony" än Wc3, och HoN är mer som en grafik förbättring men samma stil som Wc3. Och Dota 2 är som en "cartoonifiering" av Wc3 det är iallafall hur jag skulle beskriva det.
Skulle nog nästan säga att Dota 2 ser ut som en blandning av LoL och HoN.
Samma plats samma hero i Dota 2 och HoN: (Ledsen om de är lite långsamma de är okomprimerade.)

LoL och Wc3 har de inte på datorn just nu:

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Fast detta betyder inte att jag gillar, det betyder att jag håller med.

Tycker som de flesta andra att HoN grafiken ser mer ut som wc3.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

LoL har bättre grafik än WC3, men håller en liknande stil fast lite mer "cartoonish", det kan bli lite jobbigt att bli van med först. Däremot så föredrar jag grafikstilen i LoL utöver både HoN och Dota 2 (både kanske har bättre grafik, DOCK så är det så sjuuuukt mörkt och tråkigt, speciellt om man lirar på övre delen av kartan). Enda nackdelen är väl att motorn är lite kass, i och med att det kräver sjukt mkt av grafikkortet jämfört med hur det ser ut, allt på Low och min I5, HD graphics 3000 macbook (med W7) går på 30-40 FPS. Även windowed är buggigt (FPS drops med GTX 580, kan inte ens köra Xsplit + GTX 580 SLI i windowed utan att gå ner till 40 FPS). Men man måste ändå ge LoL cred då det är den minst deppiga av alla när det gäller färger och grafik, man ser även klart och tydligt vad som händer i en 5v5 fight, vilken kan vara jobbigt i b.la. Dota, Dota 2 och HoN i mitt tycke. Men alla har sina egna smaker givetvis, sj var man uppväxt med Dota och gick snabbt över till LoL.

Permalänk
Avstängd

Rensat tråden på onödiga +1 inlägg och diskussionen om det. Mycket offtopic.
Vi använder gilla-knappen istället. Ser ni +1 inlägg så anmäl gärna inläggen istället för att kommentera, annars blir det bara mer att rensa.

*tråd rensad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB