Permalänk
Sötast

Jag är så grymt sugen på att prova men det känns verkligen inte som att jag har tid för det! :C

Permalänk
Medlem

Jag har ett guestpass om någon vill ha, men ni får hitta spelet för nedladdning själva. Tror inte att det finns nån officiell nedladdning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Inaktiv

har provat spelet nu några dagar...de är förvisso mycket bättre nu än när de släpptes. Men känns fortfarande väldigt segt och trögt och motorn känns inte alls optimerad.
Sätt sido grafiken så känns fortfarande FFXI som ett bättre spel.

Permalänk
Medlem

glada nyheter för dem som tvekat på detta lir.

spelet skall göras om helt, ny grafikmotor, nytt ui, nya kartor (områden), pvp skall införas, nya raser, nya jobb, nya servrar m.m. inför nysläpp för både pc och ps3, pc får tanka ner det nya (om man redan har spelet) i sept-okt 2012 och det skall finnas i affär januari 2013 till båda formaten. ny trailer kommer visas på E3 i juni 2012.

detta skall kallas för FFXIV 2.0

all info går att läsa här:
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Outlin...
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Specs_...
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_System...
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Roadma...

tycker det ser väldigt lovande ut och precis vad detta spel behöver. en riktig omgång.

2.0 med nya grafikmotorn skall också kunna liras på sämre hårdvara med hjälp av fler alternativ för grafik.
mus och tbord skall bli mycket lättare att köra med så det inte bara är hardcore (ffxi) folk som klarar av bara tbordet

The Road to Version 2.0
・Late November to Early December – Monthly subscription fees begin (PC)
・Late November to Early December – Patch 1.20
・Early February 2012 – Patch 1.21
・February 2012 – Development test server reconstruction complete
・Mid April 2012 – Patch 1.22
・April 2012 – Version 2.0 client system complete
- Commence porting of current game content to version 2.0 client
・June 2012 – Worldwide launch of new promotion trailer at E3
・Early to Mid July 2012 – Patch 1.23
・September to October 2012 – Begin distribution of version 2.0 software for PC
- Begin distribution of PlayStation®3 system beta version
・October to November 2012 – Reinstate limited free trial period for PC version
- Commence PlayStation®3 system closed beta test
・Post-January 2013 – Version 2.0 client (PC and PlayStation®3 system) goes on sale
- Free trial period ends

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Är servrarna nere för underhåll?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är servrarna nere för underhåll?

står inget på loadstone iaf om det, jag var inloggad förut idag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av bonji:

Jag har ett guestpass om någon vill ha, men ni får hitta spelet för nedladdning själva. Tror inte att det finns nån officiell nedladdning.

Skickades från m.sweclockers.com

Det tar jag gärna om du har kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Det tar jag gärna om du har kvar

har tyvärr inte kvar det
men spelet kostar ju typ inget så. bara köpa o prova!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av bonji:

har tyvärr inte kvar det
men spelet kostar ju typ inget så. bara köpa o prova!

Finns alltså ingen gratis provperiod eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Finns alltså ingen gratis provperiod eller liknande?

Finns inget sånt, utan man köper spelet för under en hundring och sen testar man det.
Månadskostnads finns inte just nu, utan den kommer igång i november är det sagt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Själv tycker jag att det inte är lönt att vi spelare skall betala fullpris varje månad från november eller december tills 2.0 har släppts. Att betala halva priset varje månad hade varit mer rimligt tills 2.0 har släppts där vi sedan betalar fullpris igen. Ser inte anledningen till att betala, vad var det nu igen, $12 för ett spel som knappt är klart. Jag hade nog lätt slängt ut $5 eller $6 varje månad i stället, minns hur spelet var vid release och det var mer eller mindre ett helvete.

De på Square Enix har nog redan gott om pengar.

Permalänk
Medlem

tänkte faktiskt jag skulle pröva lite FFXIV igen.. men har jääääääävligt svårt att tro att det är värt en månadskostnad ännu :/

dom borde satsa på micro transactions istället eller vad det nu heter

Permalänk

Fortfarande inte värt en månadskostnad, nej. Spelade lite förut och det flyter på förvisso bra. Så länge jag håller shadow detail på high i stället för highest går typ vilken annan inställning som helst att skruva upp till stort sett max utan att döda frame rates. Efter alla dessa patcher så flyter spelet på bättre och det ser ut som att det har skett en revamp på GUIn, vilket också är ett stort plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

glada nyheter för dem som tvekat på detta lir.

spelet skall göras om helt, ny grafikmotor, nytt ui, nya kartor (områden), pvp skall införas, nya raser, nya jobb, nya servrar m.m. inför nysläpp för både pc och ps3, pc får tanka ner det nya (om man redan har spelet) i sept-okt 2012 och det skall finnas i affär januari 2013 till båda formaten. ny trailer kommer visas på E3 i juni 2012.

Hur kommer det sig att de gör om så mycket nu ? Har dem sparkat de som gjorde FF14 till vad den var vid Launch ?

Permalänk

vad vare som var så dåligt när det släpptes? jag klarade spelet på högsta grafiken + max inställningar i nvidia kontrollpanelen, enda problemet var att det kändes som man gjorde alla quest 100gånger om fick ju alldrig några nya saker 100ggn svårare än wow men det är snyggt som fan gillar grafiken riktigt fin och stilig men det var lite dåligt optimerat men jag har inte så mkt att klaga över grafiken då jag klarar det på högsta med bra fps.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

RaW D Coy
Nu så har jag inte spelat FF14 och det är inte grafiken jag syftar på. Min uppfattningen var att spelet var som ämnad för konsoller enbart när jag lästa några recensioner av FF14 när det släpptes. Gameplay var tråkigt. Max 1 level per vecka ( är det fortfarande så ? ) Interface för PC är inte använder vänlig. Världen och miljön kändes repetivt. Enligt det jag har läst det vill säga.

Permalänk
Skrivet av RaW D Coy:

vad vare som var så dåligt när det släpptes? jag klarade spelet på högsta grafiken + max inställningar i nvidia kontrollpanelen, enda problemet var att det kändes som man gjorde alla quest 100gånger om fick ju alldrig några nya saker 100ggn svårare än wow men det är snyggt som fan gillar grafiken riktigt fin och stilig men det var lite dåligt optimerat men jag har inte så mkt att klaga över grafiken då jag klarar det på högsta med bra fps.

Fungerade inte alls bra på min förra dator, allting kändes bara så överbelastat och det var grymt långa delays. UIn var inte heller den bästa. Du kanske hade en superdator då det släpptes vid launch? Nu går spelet hur bra som helst (60 fps konstant i stort sett) på högsta för mig på 2560x1600 utan AA. Grejen var att det inte var spelbart även på lägsta på min förra dator, och då var den en AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8 GHz och ett GTX 460. Spelet ser riktigt bra ut annars, ja... Så grafiken skall man INTE klaga på.

Skrivet av Chourou:

Hur kommer det sig att de gör om så mycket nu ? Har dem sparkat de som gjorde FF14 till vad den var vid Launch ?

Ja, det kan man säga. Det är ett nytt team som jobbar på det om jag inte missminner mig. Det var helt enkelt en flopp när det släpptes.

Permalänk
Medlem

Grafiken var väl det enda som var bra i spelet då det släpptes?

Resten.... ja... sög rent ut sagt...

Kommer ihåg betan.
I princip allt det dom nu kommer ändra var sånt som många redan då föreslog, men det fanns tyvärr mängder av extrema fanboys som av nån underlig anledning ansåg att spelet redan var perfekt som det var

tycker iaf att det är kul att dom inte ger upp, oavsett hur dåligt spelet för tillfället än är så har det faktiskt potential... dom behöver "bara" totalrenovera, vilket dom nu tycks göra också

Däremot skulle dom nog helt borda skippa månadskostnaden.

Permalänk

Testade med en buddy key vid release och tänkte ge det en chans till nu då jag gillade en del av de val de gjort
Är det något tips någon kan ge mig för att få ut det mesta av spelet? Tänkte fokusera på Gladiator och göra crafting klasserna för att få gear osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bwallberg:

Testade med en buddy key vid release och tänkte ge det en chans till nu då jag gillade en del av de val de gjort
Är det något tips någon kan ge mig för att få ut det mesta av spelet? Tänkte fokusera på Gladiator och göra crafting klasserna för att få gear osv.

ska du testa på nytt nu så vänta ett par dagar på patch 1.20, mycket bra grejjer som kommer då.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Folk som spelar än?
Fick ett mail där det stod att man fick 10 dagar speltid för att testa alla ändringar de har gjort.
Men spelet säger bara att mitt konto valid, måste man aktivera med visa kort för att få dom 10 dagarna? =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Folk som spelar än?
Fick ett mail där det stod att man fick 10 dagar speltid för att testa alla ändringar de har gjort.
Men spelet säger bara att mitt konto valid, måste man aktivera med visa kort för att få dom 10 dagarna? =/

jag kör lite då o då, mer folk nu än förut, alla väntar väl dock på 2.0 nu.

alltid varit så förr iaf att man måste aktivera kontot med kreditkort/paypal lr nått men e ju bara att avaktivera efter dem 10 dagarna om du inte e nöjd.
dem drar ju inga stålar.

är iaf _STOR_ positiv skillnad på spelet nu mot för ett år sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror ändå att jag vill vänta till 2.0 innan jag är villig att ge spelet en ny chans. Vet man när 2.0 kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Tror ändå att jag vill vänta till 2.0 innan jag är villig att ge spelet en ny chans. Vet man när 2.0 kommer?

dem ska börja rulla ut klienten till de som redan har konto i sept-okt.
kommer sedan i butik för pc och ps3 i januari 2013.
kommer vara "anouncement" på E3 med ny trailer och mer info (nu i juni).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle återuppliva denna tråd nu när FFXIV 2.0 har fått ett namn.

http://eu.finalfantasyxiv.com/
Final Fantasy XIV A Realm Reborn.

Man kan klassa det som ett nytt spel.
Finns lite screensshots o en ny trailer på sidan.

Mängder med ny information från intervjuer med producenten.
tex:
# Ny grafikmotor framtagen speciellt för detta spel (samma folk som gjorde denna uppvisning: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120606/forundras-av-nasta... )
# Chocobos kan strida med dig
# PVP (arenor mm)
# Hela världen omgjord efter katastrof som sker just nu i spelet (patch 1.23)
# Fokus på mus + tbord ist för bara tbord lr spelkontroll
# Closed beta i sept-okt.
# Voice acting på dem större story-line questarna.
# Stor fokus på att få in FINAL FANTASY i spelet igen (dvs bra story mm, i trailern går det att se Odin och Behemoth bla)
# Vissa stora Primals (summons) kommer styras av 1 linkshell i taget beroende på vem som klår den, då bara den som kan återkalla den (inom en viss tid), nämns också att vädret i hela världen kommer ändra sig när detta sker.
# Cross-server quests

Har säkert glömt något

Ta en titt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kommer säkert testa detta då jag precis skaffat en gamingdator samtidigt som jag har världens nostalgitripp i FF7 på PS1 Älskar MMOs så hoppas detta kan bli nått!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Första gameplay uppvisning kommer ske på gamescom som är 16-19 aug.

Blir intressant

Källa: http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/topics/detail?id=4e50...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ännu en trailer uppe,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon fortfarande följer denna tråd kan jag hinta med att det finns en fb-grupp uppe nu som samlar svenskar inför A realm reborn-släppet. Kika in!

http://www.facebook.com/groups/362105493903586/