Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster SB970

Då verkar det vara nära förestående för release av denna PLS-skärm:

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monit...

Välkommen med synpunkter och diskussion om denna skärm!

PS. Är det någon som har något exakt datum? Jag har inte lyckats hitta och jag kan inte se någon butik på prisjakt som har den på inkommande.

Permalänk

Ingen ide när den kommer men ligger den på deras sida så gissar jag att den dyker upp inom kort kanske tom före sommaren.

Specifikationerna är ju helt otroliga för en konsument skärm, 1.07 mdr färger, 10 bit LUT, individuellt förkalibrerad, inbyggd kalibreringsmotor/hårdvaru-lut?, PLS panel dvs vilsam bild utan störande "smutsig skärm" anti-glare.

Det verkar som Samsung har lyssnat på användarna och åtminstone på pappret byggt världen bästa konsument skärm som även proffsen kan använda utan att skämmas :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Har frågat Samsung när den kommer ut i Sverige nu

Permalänk
Medlem

Fick detta nyss:

Hej

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Tyvärr har jag ingen information om detta. Håll utkik på SamsungSveriges facebook sida/samsung.se.
Där hittar du release-information.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Gustav
Samsung Support

Jag hittar verkligen inte information om release någonstans så om ingen annan sitter inne på info så får man pejla deras facebook-sida titt som tätt.

Permalänk

Någon som hittat pris på denna? Samsung store verkar ligga nere.

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Ingen ide när den kommer men ligger den på deras sida så gissar jag att den dyker upp inom kort kanske tom före sommaren.

Specifikationerna är ju helt otroliga för en konsument skärm, 1.07 mdr färger, 10 bit LUT, individuellt förkalibrerad, inbyggd kalibreringsmotor/hårdvaru-lut?, PLS panel dvs vilsam bild utan störande "smutsig skärm" anti-glare.

Det verkar som Samsung har lyssnat på användarna och åtminstone på pappret byggt världen bästa konsument skärm som även proffsen kan använda utan att skämmas :D.

Det är precis samma specifikationer som Eizo och även NEC har i sina dyrare modeller som funnits ett bra tag.

Och den här kommer knappast bli mycket billigare än dem, amerikanska rek.priset var 1200 dollar.

1,07 miljarder färger är ett annat sätt att säga wide gamut. Inget mer.

Skrivet av infinity08:

Någon som hittat pris på denna? Samsung store verkar ligga nere.

Svårt att säga, kommer de ta lika mycket för den i Europa som Usa?
Men 1200 dollar innebär i princip 12k, även jag själv skulle tro de skalar bort ett par tusen från det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

såg ju riktigt ganska häftig ut hoppas på mer nya reviews på den här:)

Permalänk
Medlem

Hittar inga releasedatum eller speciellt mycket information på nätet om denna, bortsett från den från Samsungs egna sida då. Någon som vet mer?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pratade med dem för ca två veckor sedan och killen sa att de inte har en aning förrän det är mer eller mindre släppt. Verkar troligt då större företag som Samsung, Dell, HP osv har samma informationsflöde där det kommer tätt inpå. I vissa fall har de en roadmap på datorer men kan inte säga mer än i vilket kvartal produkterna verkas komma ut på marknaden.

Oavsett - denna monitor ska jag ha!

Permalänk
Skrivet av Apostro:

Pratade med dem för ca två veckor sedan och killen sa att de inte har en aning förrän det är mer eller mindre släppt. Verkar troligt då större företag som Samsung, Dell, HP osv har samma informationsflöde där det kommer tätt inpå. I vissa fall har de en roadmap på datorer men kan inte säga mer än i vilket kvartal produkterna verkas komma ut på marknaden.

Oavsett - denna monitor ska jag ha!

om du kollar noga på en del sidor står det att den bör släppas i slutet av juni i svergie o usa!:)

Permalänk
Medlem

Skärmen är nog snart här, två butiker finns på prisjakt nu.

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |

Permalänk

Närmare dubbla priset mot förra generations 27" IPS? Känner mig helt förbryllad, hoppas det är något i tekniken och inte bara bling bling designen som gett prispåslaget.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Närmare dubbla priset mot förra generations 27" IPS? Känner mig helt förbryllad, hoppas det är något i tekniken och inte bara bling bling designen som gett prispåslaget.

Nåja, tanken är väl att den ska konkurrera mot Eizos och NECs modeller och dessa börjar ju på 11k...

Själv skulle jag inte våga köpa ett oprövat kort som den här, inte innan det finns gott om underlag.
Fungerar sRGB-emuleringen som den ska? Stödjer deras egen kalibreringsmjukvara merparten av de olika kolorimetrar och fotospektrometrar som finns?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Värka som inet har fått in http://www.inet.se/produkt/2203368/samsung-tft-27-s27b970d-pl...

Datum är inte satt ännu. Men enlight samsung så ska den komma den 29 eller början på Juli!

Ska bli ett köp på en sådan här och leka lite:)

Permalänk
Medlem

Liten fråga. Går det att driva denna skärmen med ett äldre grafikkort som Radeon HD5850?

Kommer inte spela några spel det närmaste året så spelmässigt oroar jag mig inte. Kan ju dock vara bra att veta om det funkar i övrigt dock, dvs att kortet fortfarande ligger på låga temperaturer utan någon större belastning vid vanligt användande (surfning, film etc) när man kör 2560x1440 eller vad nu max res är på skärmen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2