Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag gick in på Siba, inga problem.

Blir väl något sådant ja.

Proshop känns skumt, är rädd att jag skall få hem en blå badanka istället för D3.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

köpte för 349 på onoff idag!

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkei123:

Kommer berätta en liten historia här;
Det var någon i tråden som skrev för ca 6 dagar sedan att hans bokade d3 hade fått statusen "skickad" från Spelbutiken. Jag som inte hade bokat något d3 innan blev såklart skitglad o skapade ett konto där o bokade dirr eftersom både han alla andra som bokat där antagligen skulle få spelet flera dagar innan releasen och skulle kunna lira precis när det launchar!

Men det visade sig snabbt att de la alla Diablo 3 ordar i "skickad" så fort de beställes och skickade dem inte förrrens idag även fast mitt d3 skickades 9/5 enligt deras hemsida... Fanns ingen anledning till att jag skulle ha bokad av just dem om det inte var för att de påstod att de skickade diablot på momangen. Försökte även avbeställa mitt d3 men det gick inte då de hade packat in alla spel och det var för svårt att hitta ett enstaka paket i drösen diablos(förståeligt).

Tycker helt ärligt att det här inte är okej någonstans och riktiga lurendräjare är vad dem är. Detta borde väll nästan vara olagligt? Att påstå någonting som har med en kunds pengar att göra och inte går att avboka samt skickas en hel vecka efter det datum säljaren hävdade att paket hade skickats till att börja med.

Kommer aldrig mer att köpa av detta företag igen.

Det var en riktigt dåligt ursäkt dom gav, du har 14 dagars ångerrätt och kan sjävlklart avboka en vara innan dom ens skickat det.

Stå på dig för fan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qarek100:

köpte för 349 på onoff idag!

Visst, konkursboet eller?

Permalänk
Medlem

Hämtade CE från Mediamarkt vid 00:30 i morse ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qarek100:

köpte för 349 på onoff idag!

Gick inte onoff i konkurs?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Gick inte onoff i konkurs?

Jo, jag skojade bara!

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tja! Är det någon som har koll på vart man kan köpa det så man får cd-keyn direkt då jag inte orkar vänta och det var slut i alla butiker i stan Vet att det går på battlenet men det är ju så förbannat dyrt och löjligt att man ska behöva betala mer för bara en cd-key än vad man betalar för skiva och fodral också..

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjoblot:

Tja! Är det någon som har koll på vart man kan köpa det så man får cd-keyn direkt då jag inte orkar vänta och det var slut i alla butiker i stan Vet att det går på battlenet men det är ju så förbannat dyrt och löjligt att man ska behöva betala mer för bara en cd-key än vad man betalar för skiva och fodral också..

Skulle också gärna vilja veta ifall det finns någonstans som säljer lite billigare. 60 euro känns lite väl magstarkt.

Permalänk

Jag vill inte ha någon fysisk produkt. Varför säljer dom inte D3 på gamersgate eller steam?
Någon som kan rekommendera någon annan bra webbutik där man kan köpa och tanka ner spelet ?

Permalänk

Jag gick in på blizzard och köpte det där direkt.
Inget krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

köpte för 399 på mediamarkt idag!
I en fysisk butik alltså. Det är inte ofta det är billigare där än på internet!

Hade dom många kvar på mediamarkt då?

Permalänk
Skrivet av Mahti:

Hade dom många kvar på mediamarkt då?

Jag var på mediamarkt i Umeå där hade dom bara en liten hylla med typ 20 spel kvar (cirka hälften) när jag var där. Men gissar att dom har mer på lager.
Vet dock inte om det var ett special releaseday pris eller om dom kommer fortsätta med sina låga priser.

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha helslut enligt hemsidan. Var inne på Elgiganten på Kungsgatan i sthlm och där var det slut också (skulle få in på måndag).

Guestpass någon?

Permalänk

Mediamarkt i Lund sålde Diablo III för 333:- idag. Självklart slut när jag kom dit ~5, men nog bland de bästa priserna idag.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Sägs att D3 är slut hos dist nu och att det kommer dröja ~2v innan nästa leverans.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

399:- på Expert i Barkarby, fick bara köpa en, jag behövde 3st, till mig och mina söner. köpte en där och gick över till mediamarkt och sa att expert var billigare än dom och deala till mig 2st för 399:-/st.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt i Växjö hade minst 30st kvar vid 1500 tiden igår. För 399:-
Såg ingen CE men kollade inte så noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

köpte för 399 på mediamarkt idag!
I en fysisk butik alltså. Det är inte ofta det är billigare där än på internet!

Jag gjorde detsamma, jag hade förbokat det där men när jag gick in så såg jag att det fanns 5-6 stycken kvar i Kalmar (i hyllan) så jag plockade två stycken och gick till kassan, 399 kronor per spel var riktigt bra!

Skrivet av grovlimpa:

Webhallen verkar ha helslut enligt hemsidan. Var inne på Elgiganten på Kungsgatan i sthlm och där var det slut också (skulle få in på måndag).

Guestpass någon?

Jag kan skicka dig ett pass efter jobbet idag om du skickar mig ett PM så att jag inte glömmer det tills dess.

Permalänk
Medlem

Beställde från Spelbutiken med i början på Maj. Fick skickad status den 10'e, och jag fick inte det levererat igår så hoppas innerligt att det kommer idag! Men verkar ha varit en del problem med servrarna osv så förhoppningsvis gör det ingenting...

*EDIT* Har någon fått sitt spel från SPELBUTIKEN? *EDIT*

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Det finns alltid på Ica maxi... Ingen som köper spel där:) plockade med ett ex när jag var och handlade mat igår. Ett tips om ni inte får tag på spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på Maxi Solna för 449:-
Dom skulle få in ännu fler innan helgen så det är ett tips om ni inte hittar någonstans.

Permalänk

Finns just nu 18st i lager på Inets butik i stockholm, lär gå åt!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Köpte på Gamestop (Nordstan) för hutlösa 500kr eftersom det var slut hos Webhallen, Rocks, El-Giganten och Åhlens och sen var dessutom kartongen något skadad vilket jag upptäckte när jag väl var hemma. Nåja, orkar inte göra något åt det ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Var precis förbi Mediamarkt i Gallerian, de hade iaf 20 ex kvar när jag köpt mitt. 399:- btw, awesome!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen dvd-rom på min dator, om jag köper spelet i fysisk form, kan jag enbart lösa in nyckeln och tanka ner det digitalt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av max_b:

Jag har ingen dvd-rom på min dator, om jag köper spelet i fysisk form, kan jag enbart lösa in nyckeln och tanka ner det digitalt ?

Ja.

Någon som vet var man kan få tag på d3 i Lund? vet att det är slut på mediamarkt...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av max_b:

Jag har ingen dvd-rom på min dator, om jag köper spelet i fysisk form, kan jag enbart lösa in nyckeln och tanka ner det digitalt ?

Det går utmärkt. Det var så jag gjorde

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Egentligen sugen att på att spela lite under långhelgen, men priset från battle.net är ju verkligen ett hån.

Permalänk
Medlem

20 exemplar? Typ 10 vid ingången och 40+ vid de andra spelen.. (mediamarkt gallerian)