Permalänk

Mobil 2500:-

Tjenatjena SweC!

Vet ni möjligtvis någon bra mobil för 2500:-?
Är HTC Desire S bra?

Jag har fått känna på min kompis och hans är hur skön som helst!!

Vad tycker ni?

Visa signatur

Detta är min fina signatur!

Permalänk
Medlem

Nokia lumia 710 är svårslagen i prisklassen imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willzor91:

Jag har fått känna på min kompis och hans är hur skön som helst!!

Tyckte han det var lika skönt?

OT: Som ovan sa: Nokia Lumia 710 är väldigt bra.

Permalänk

Hört att sonys nya mobiler är rätt okey
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164523
dubbelkärnig på 1ghz

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av willzor91:

Jag har fått känna på min kompis och hans är hur skön som helst!!

HAHA

EDIT: OnT: 710's specs verkar trevliga!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

denna som kostar 2990 är min favorit i pris under 3 k http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/mot...
och skulle ta den om du kunde sträcka dig 500 kr annars skulle jag ta http://www.netonnet.se/art/startpage/lg-p990optimus2xstartpak...

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Tyckte han det var lika skönt?

OT: Som ovan sa: Nokia Lumia 710 är väldigt bra.

Skrivet av HElephant:

HAHA

EDIT: OnT: 710's specs verkar trevliga!

Haha oj. XD
Jag tar och beställer en Nokia Lumia 710 då, tackar!

Visa signatur

Detta är min fina signatur!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av willzor91:

Haha oj. XD
Jag tar och beställer en Nokia Lumia 710 då, tackar!

En sån här? http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av martin-96:

denna som kostar 2990 är min favorit i pris under 3 k http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/mot...
och skulle ta den om du kunde sträcka dig 500 kr annars skulle jag ta http://www.netonnet.se/art/startpage/lg-p990optimus2xstartpak...

Skrivet av willzor91:

Haha oj. XD
Jag tar och beställer en Nokia Lumia 710 då, tackar!

Inga hastiga köp bara! Observera tråden lite till tills du bestämmer dig, annars kan man lätt köpa fel och få ångest!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av willzor91:

Haha oj. XD
Jag tar och beställer en Nokia Lumia 710 då, tackar!

Gillar du att pillra med telefonen, installera massa appar och anpassa gränssnittet till oändlighet, välj en Android. Är du sån som bara vill att det ska fungera och vara snyggt, men samtidigt få de viktigaste apparna och funktionerna i dagens smartphones, välj Windows Phone (Lumia 710 i den prisklassen).

Skulle vilja påstå att det är det viktigaste valet du bör göra, vilken telefon i resp. kategori du sen väljer har mindre betydelse även om det såklart är viktigt. Men generellt kan man nog säga att om du inte redan känner till Android och alla dess fördelar så hör du nog till kategori 2, så du blir nog inte missnöjd med en Lumia 710

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Inga hastiga köp bara! Observera tråden lite till tills du bestämmer dig, annars kan man lätt köpa fel och få ångest!

Jag tänkte det när jag läste att han bara huxflux skulle köpa Lumian! Jag är precis tvärtom, lusläser forum och jämför tester. Dubbelkollar och trippelkollar. Säger inte att det är att föredra men jag blev lite paff av hans snabba beslut:-)

Permalänk
Medlem

wp7: nokia lumina 710
android: lg optimus eller sony xperia u

Sen är det upp till dig:)

EDIT: arc s om kameran är viktig för dig:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Xperia Arc S går väl att få för ~2500:-

Permalänk
Medlem

Ta Windows Phone om du vill betala 4 gånger mer för Apps än hos konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

En Nokia Lumia 800 bör väl gå at hitta för 2500 Beg på blocket! Riktigt bra telefon

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Samsung Omnia W, ligger på ~2,3. Kolla prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willzor91:

Haha oj. XD
Jag tar och beställer en Nokia Lumia 710 då, tackar!

Tänk på. Desire kör android. Om du gillade den så bör du nog testa windows phone först. Operativsystemen har i princip inga likheter.

Permalänk

Huawei Honor eller Nokia Lumia 710.

http://www.nordichardware.se/smartphone/45700-smart-jaemfoere...

Huawei Honor kör Android vilket ger dig mer appar. Dessutom är skärmen större och den kommer med ett batteri på hela 1930mah.

I övrigt verkar dessa två bygga på ungefär samma Qualcomm SoC nämligen Qualcomm Snapdragon S2 MSM8255 bara det att Huawei Honor slutar på T annars har de samma klock på 1.4ghz.

Bild på Huawei Honor här:

Den ska finnas i både svart och vitt som jag förstår det.

Nordichardware har även testat Huawei Honor.

Slutsats:

Fördelar:
+ Kraftfull hårdvara för klassen
+ Otrolig batteritid
+ DLNA
Nackdelar:
- Brister i byggkvalitet
- Känslig för fingeravtryck

Hela testet här:

http://www.nordichardware.se/smartphone/45700-smart-jaemfoere...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Omnia W eller Lumia 710 om du vill testa något nytt och fräscht

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Omnia W eller Lumia 710 om du vill testa något nytt och fräscht

Är inte Android nytt och fräscht längre?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

wp7: nokia lumina 710
android: lg optimus eller sony xperia u

Sen är det upp till dig:)

EDIT: arc s om kameran är viktig för dig:)

inte lg optimus min ex flickväns gick sönder 3dagar efter hon hade köpt (ömtålig som satan )

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

älskar själv min htc deisre hd

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

en SGS2 från blocket ny med kvitto och garranti bör du kunna få utan problem för 2.5k

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Dave The Slave:

Jag tänkte det när jag läste att han bara huxflux skulle köpa Lumian! Jag är precis tvärtom, lusläser forum och jämför tester. Dubbelkollar och trippelkollar. Säger inte att det är att föredra men jag blev lite paff av hans snabba beslut:-)

Bra där, då har vi någonting gemensamt!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är inte Android nytt och fräscht längre?

Nja, jag vet inte om jag tycker det längre. ICS är trevligt, men det är bara mer av samma samma. Jag förstår givetvis att det inte ligger i Googles intresse att återuppfinna gränssnittet när det existerande säljer bra, men det känns lite som gammal skåpmat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Nja, jag vet inte om jag tycker det längre. ICS är trevligt, men det är bara mer av samma samma. Jag förstår givetvis att det inte ligger i Googles intresse att återuppfinna gränssnittet när det existerande säljer bra, men det känns lite som gammal skåpmat.

Hmmm okej. Jag vet inte om fyrkantiga ikoner är så värst nyskapande? Alltså Metro. Du kan skapa dig mer av ett eget utseende på Android. Det är helt enkelt mer öppet vilket jag föredrar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hmmm okej. Jag vet inte om fyrkantiga ikoner är så värst nyskapande? Alltså Metro. Du kan skapa dig mer av ett eget utseende på Android. Det är helt enkelt mer öppet vilket jag föredrar.

Nu är ju gränssnittet litet mer än startskärmen

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Nu är ju gränssnittet litet mer än startskärmen

Jo det är klart. Men när du ska in och kolla inställningar är det bara en massa fyrkantiga ikoner? Jag antar att du menar den panorerande effekten i applikationerna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I