Permalänk
Medlem

Drops i D3

Jag skapar den här tråden för att se om andra har samma problem som mig. Har börjat lira på Nightmare och är en Wizard level 35 med låg dps, 500-600.

Så till problemet nu, är snart klar med ACT 1 och all gear som droppar för mig är för level 22, 25 och 27.. känns ju otroligt dumt med tanke på att man är 10 levels högre och jag har gått i samma gear sen en bra tid tillbaks. Är jag ensam med det här problemet eller gäller detta endast ACT 1?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag skapar den här tråden för att se om andra har samma problem som mig. Har börjat lira på Nightmare och är en Wizard level 35 med låg dps, 500-600.

Så till problemet nu, är snart klar med ACT 1 och all gear som droppar för mig är för level 22, 25 och 27.. känns ju otroligt dumt med tanke på att man är 10 levels högre och jag har gått i samma gear sen en bra tid tillbaks. Är jag ensam med det här problemet eller gäller detta endast ACT 1?

AH

Permalänk
Medlem

ska vara så, antar även att du har 0 i MF

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

Även jag spelar Wizard och är på NA2. Längesen jag bytte ut mina items får bara skit. Jag har runt 700 dps.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Allt mitt guld har gått åt att levla JC och BS lite dumt så här i efterhand

Skrivet av Kaksylt:

ska vara så, antar även att du har 0 i MF

MF som i Magic Find? hehe ligger nog runt 2% i såna fall men då får man geara upp för det, tack

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Inaktiv

Har inte hunnit läsa allt men jag kan ge dig ett tips på att göra dina egna saker. Kör Black smith vid sidan om det gör jag

(är ocskå Wizard lvl 20)

hoppas mitt förslag hjälpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Allt mitt guld har gått åt att levla JC och BS lite dumt så här i efterhand

MF som i Magic Find? hehe ligger nog runt 2% i såna fall men då får man geara upp för det, tack

Guld får du ju upp väldigt snabbt med farm och profs

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Har inte hunnit läsa allt men jag kan ge dig ett tips på att göra dina egna saker. Kör Black smith vid sidan om det gör jag

(är ocskå Wizard lvl 20)

hoppas mitt förslag hjälpte

Jo jag gör ju det, fick en legendary blacksmith drop, Cain's something something som jag håller på att göra men de materialen som behövs får jag inte längre vid "disenchanting" utan nu får jag de mer uppgraderade materialen, antagligen pga högre item level.

Skrivet av Noobenu:

Guld får du ju upp väldigt snabbt med farm och profs

Funderar på att skapa en till karaktär för lite guld farming tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Jo jag gör ju det, fick en legendary blacksmith drop, Cain's something something som jag håller på att göra men de materialen som behövs får jag inte längre vid "disenchanting" utan nu får jag de mer uppgraderade materialen, antagligen pga högre item level.

När du craftade fick du ett legendary item då? Eller va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

När du craftade fick du ett legendary item då? Eller va?

Fick ett crafting recpie på 4 items, handskar, skor, byxor och chest alla legendary

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Fick ett crafting recpie på 4 items, handskar, skor, byxor och chest alla legendary

O jävlar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har märkt av samma sak, känns som att det är väldigt sällan man får något i sin egen level som även är värt att använda, kan droppa någon vit/grå/blå i ungefär samma level men mestadels är det en bra bit under. Har märkt nu att Auction House är där man skall försöka leta om man inte känner att det är speciellt kul längre att behöva slå/skjuta på "trash"-monster överdrivet länge. Själv mötte jag en Vampiric Elite (gul) i nightmare, den fick tillbaka liv snabbare än jag kunde skada den... Lyckades dock till slut få ned den men den följde efter ett tag och var jobbig. Kör Witch Doctor med ca 5-600 DPS i Nightmare Act 2.

Rekommenderar att inte bry sig som varken Blacksmith eller Jeweler förens långt senare, det är bara en money-drain. Kan säkert ge några förbättringar men om du tänkt köpa dig gear så kan du lika gärna använda AH, finns ibland bra fynd även om många, tyvärr, slänger upp helt sjuka priser på rätt vanliga drops. Tidigare så körde jag "Salvage" på allt jag inte skulle använda, men sen har jag förstått det som att de material man får nu inte används i högre level och därmed är nästan oanvändbart. Så jag har bytt till att sälja sakerna nu... Guld verkar man kunna köpa allt man behöver för via AH.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Medlem

MF betyder ganska mycket, har själv runt 48% MF och får t ex gula drops väldigt tätt

Jag levlar själv upp blacksmithing och jewelcrafting men jag craftar aldrig något, sen köper jag ännu inte från AH för jag känner inte att betala 500k för ett vapen. Löjliga priser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Kan man hitta recipes? Eller trainade du det, och i så fall, kör du infernal eller hell?

Permalänk
Medlem

kör HC e lvl 40 har 1500dps och 12k i liv på min demonhunter, kommer köra azmodan runs tills jag e 45 sen gå över ti nm, jag har saker som är lägre lvl också och mindre armor, men det är inte det som är viktigt det är statsen sakerna ger dvs Dex o Vitality i mitt fall..^^

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Klara precis hell diablo. Har 17k dps wizard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

kör HC e lvl 40 har 1500dps och 12k i liv på min demonhunter, kommer köra azmodan runs tills jag e 45 sen gå över ti nm, jag har saker som är lägre lvl också och mindre armor, men det är inte det som är viktigt det är statsen sakerna ger dvs Dex o Vitality i mitt fall..^^

Oj, det var lite grötigt skrivet... Tänker du inte köra nightmare förens lvl 45?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Kan man hitta recipes? Eller trainade du det, och i så fall, kör du infernal eller hell?

Man hittar plans ja.
Och eftersom han nämnde Cain's nånting så gissar jag på Cain's Honor som är ett level 22 set, dvs han hittade det gissningsvis i normal A3 eller A4.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jewelcrafting är ju värt att lvla upp tycker jag, så man har något att sätta i grejerna man hittar.
Vilka lvlrequirements det är på prylarna är ju ganska ointressant, det är ju statsen som betyder något
5-600 dmg låter väldigt lågt för NM tycker jag? Har precis klarat NM och har runt 4500dmg med magic weapon.

Edit: Glömde ju att säga att jag lirar Wizard

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Jewelcrafting är ju värt att lvla upp tycker jag, så man har något att sätta i grejerna man hittar.
Vilka lvlrequirements det är på prylarna är ju ganska ointressant, det är ju statsen som betyder något
5-600 dmg låter väldigt lågt för NM tycker jag? Har precis klarat NM och har runt 4500dmg med magic weapon.

jag hade ungefär 1.4k damage när jag klarade av Nightmare, dock körde jag nästan intill full tank/AoE Barbarian. Hade väl runt 25k hp!

någon som har tips på vart man hyfsat enkelt kan farma plans? Är för tillfället på väg mot slutet av A1

Permalänk
Medlem

60-70 magic find är najs. O 150 extra exp det ska man försöka ligga på. Men ja, även ifall jag kör på akt 4 i nightmare så får jag mycket 20-30 gear

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmmkk:

Har märkt av samma sak, känns som att det är väldigt sällan man får något i sin egen level som även är värt att använda, kan droppa någon vit/grå/blå i ungefär samma level men mestadels är det en bra bit under. Har märkt nu att Auction House är där man skall försöka leta om man inte känner att det är speciellt kul längre att behöva slå/skjuta på "trash"-monster överdrivet länge. Själv mötte jag en Vampiric Elite (gul) i nightmare, den fick tillbaka liv snabbare än jag kunde skada den... Lyckades dock till slut få ned den men den följde efter ett tag och var jobbig. Kör Witch Doctor med ca 5-600 DPS i Nightmare Act 2.

Rekommenderar att inte bry sig som varken Blacksmith eller Jeweler förens långt senare, det är bara en money-drain. Kan säkert ge några förbättringar men om du tänkt köpa dig gear så kan du lika gärna använda AH, finns ibland bra fynd även om många, tyvärr, slänger upp helt sjuka priser på rätt vanliga drops. Tidigare så körde jag "Salvage" på allt jag inte skulle använda, men sen har jag förstått det som att de material man får nu inte används i högre level och därmed är nästan oanvändbart. Så jag har bytt till att sälja sakerna nu... Guld verkar man kunna köpa allt man behöver för via AH.

Jag är också WD(42) i act 2 nightmare. Tycker det droppar mycket bra saker, men man måste vara stark nog att kunna ha lite flyt och inte nöta jättelänge. Kan tipsa om att köra fler spelare i olika klasser så får ni fyra gånger dropsen och ger varandra det som är bäst för respektive person. Det märks att det är så blizzard tänkt sig den huvudsakliga spelaren uppleva det. Har personligen fått många sjyssta saker från smeden, men han börjar bli väldigt dyr nu (lvl 6). Tycker personligen att AH känns som ett tråkigt sätt att få gear. Man sitter och söker och söker och känslan av överaskning försvinner helt. Däremot säljer jag gärna på AH för att få upp guld. Lägger ofta rätt låga priser för att sälja snabbt, tycker det överlag är väldigt höga priser på allt.

Frågan är ju om man vill ha kul eller bara vara bäst? De två går inte alltid helt ihop tycker jag!

EDIT: Kan tillägga att jag ligger på ca 1200 i dmg på slutet av act 2, känns som att runt 1000 är minimum för ett bra flyt. Men tänk även på att runt 5000hp verkar krävas för att inte bli oneshottad

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem

Känns lite klurigt på vad man ska välja för stats på gearen. I Nightmare har jag valt att gå över till Vitality och Intellect/Damage men nu verkar det som om jag måste satsa på MF på gearen också..

På normal sprang jag runt med 34% eller så men ska försöka hitta en balans med statsen. Kör med mycket defensiva spells och endast Blizzard och Ray of Frost som offensiva vilket är en klar skillnad mot att springa runt med Diamond Skin genom hela Normal

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, det märks att det finns lite skillnader mellan att spela i grupp och solo, både för- och nackdelar. Känns inte riktigt balanserat där. Som Witch Doctor med en del summons och Templar follower, så är ju de i princip helt värdelösa. Visst de är bra som tanks men kunde de inte få lite boost i skada och kanske inte stå i "idle" så ofta? Tycker de står stilla och blir slagna, eller inte gör någonting alldeles för ofta. Samma sak gäller Bossarna de blir ju helt stillastående ibland, helt cp att Blizzard har låtit det vara så, det måste de ju sett genom alla år av testande. Värst är väl kanske Diablo som ibland kan stå stilla och inte göra någonting när man skadar honom. Blizzard har verkligen misslyckats med testningen, finns många tveksamheter som är lätta att upptäcka.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Oj, det var lite grötigt skrivet... Tänker du inte köra nightmare förens lvl 45?

Nope^^

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering då!

Har skippat att levela JC och BS eftersom allt mitt guld försvann och har nu istället köpt lite gems och gear på AH. Inget super speciellt utan valde billiga saker.

Så nu har jag 1600 dps, 933 armor, 5600 hp, 29% MF och 35 exp+. Detta dock med Familiar och Magic Weapon! Allt är FÖR lätt nu

EDIT: Nu börjar det droppa lvl 35 legendarys osv!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarevok:

Funderar på att skapa en till karaktär för lite guld farming tack för tipset

det va så lite så! kanske ska göra om questen? så du får mer "rare" armor/vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Du är helt enkelt för hög lvl för den akten. Lvl 30 är normalt i akt 1.