Battlefield 3 Sprint bugg

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Sprint bugg

Hej, jag har under den senaste tiden börjat få en sprint bugg, Ibland när jag springer med sprint så fryser det fast i "sprintmode" och bara fortsätter rakt fram för 3 sekunder, Är det en känd bugg på spelet eller är det något med datorn?

ty.

Permalänk

Har samma problem och tror inte det går fixa:(
har försökt med nya och gamla drivers till mitt grafikkort så det är nog spelet som buggar lite.
Kan kanske bero på vilket grafikkort man har, själv har jag gtx 460 2gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Har samma problem och tror inte det går fixa:(
har försökt med nya och gamla drivers till mitt grafikkort så det är nog spelet som buggar lite.
Kan kanske bero på vilket grafikkort man har, själv har jag gtx 460 2gb.

varför skulle det inte gå och fixa?

Anmäl det till Dice så kommer de nog kolla på det.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

varför skulle det inte gå och fixa?

Anmäl det till Dice så kommer de nog kolla på det.

Jag uttryckte det lite fel, vad jag menar är att de troligtvis inte kommer fixa det
snart eftersom det inte verkar vara så många som berörs av det och då brukar enligt mig DICE skita fullständigt
i det eftersom jag tidigare och fotfarande har problem som jag anmält och de inte fixat.

detta problem händer dock inte så ofta och därför stör det mig inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

varför skulle det inte gå och fixa?

Anmäl det till Dice så kommer de nog kolla på det.

vad gullig du är. tror du seriöst att dice kommer att fixa någonting i spelet som anmäls av spelade? gå och kolla på alla 200000 trådar om vad folk vill ha med i spelet/borde fixas så ser du hur hopplöst allt är

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad gullig du är. tror du seriöst att dice kommer att fixa någonting i spelet som anmäls av spelade? gå och kolla på alla 200000 trådar om vad folk vill ha med i spelet/borde fixas så ser du hur hopplöst allt är

Lite skillnad på om det är en bugg eller om folk vill ändra på nåt de tycker är för bra.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Aldrig hänt för mig.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

låter som lagg, hur är eran ping och sånt? fps?
får ni någon lagg spik vid tillfället?

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul när man sprintar(fast det känns som att springa i slowwmotion), sen får man supersprint o springer in i en vägg o dör

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

varför skulle det inte gå och fixa?

Anmäl det till Dice så kommer de nog kolla på det.

Hahaha jiddra vidare, MÅNGA buggar som hittades under de första veckorna är fortfarande inte fixade, och jag anmälde en bugg, både via andreas.skoglund@dice.se(ansvarig för anti-fusk hos dice) och jag hälsade också på hos kontoret med mitt underlag för buggen jag hittade. har de gjort någonting åt det? nope, det enda jag vet är detta:

Citat:

"Såg mailet, tack för feedback, vi är medvetna om problemet. Kommer kolla på det asap"

https://twitter.com/#!/asd81_/status/156045336845099009

(tänker inte gå ut med exploiten sålänge jag inte måste, men tro mig, den nyttjas fortfarande..)

No Offence KRQKAN, men det är tyvärr så det ligger till.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad gullig du är. tror du seriöst att dice kommer att fixa någonting i spelet som anmäls av spelade? gå och kolla på alla 200000 trådar om vad folk vill ha med i spelet/borde fixas så ser du hur hopplöst allt är

"vad gullig du är." Du kan få min adress så kan du komma och mysa med mig! Men jag har inga planer på förhållande tänkte bara uppfylla dina drömmar.
"fixa någonting i spelet som anmäls av spelade?"
Ja det tror jag.

Skrivet av Itchy Trojan:

Hahaha jiddra vidare, MÅNGA buggar som hittades under de första veckorna är fortfarande inte fixade, och jag anmälde en bugg, både via andreas.skoglund@dice.se(ansvarig för anti-fusk hos dice) och jag hälsade också på hos kontoret med mitt underlag för buggen jag hittade. har de gjort någonting åt det? nope, det enda jag vet är detta:

https://twitter.com/#!/asd81_/status/156045336845099009

(tänker inte gå ut med exploiten sålänge jag inte måste, men tro mig, den nyttjas fortfarande..)

No Offence KRQKAN, men det är tyvärr så det ligger till.

Det är bara till och pressa mera. Bara till och gnälla på!

"No Offence KRQKAN"
None taken.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så är det en feature att man kan släppa sprint knappen och istället hålla in W för att fortsätta sprinta.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Hahaha jiddra vidare, MÅNGA buggar som hittades under de första veckorna är fortfarande inte fixade, och jag anmälde en bugg, både via andreas.skoglund@dice.se(ansvarig för anti-fusk hos dice) och jag hälsade också på hos kontoret med mitt underlag för buggen jag hittade. har de gjort någonting åt det? nope, det enda jag vet är detta:

https://twitter.com/#!/asd81_/status/156045336845099009

(tänker inte gå ut med exploiten sålänge jag inte måste, men tro mig, den nyttjas fortfarande..)

No Offence KRQKAN, men det är tyvärr så det ligger till.

På vilket map är exploiten du pratar om?
Och ungefär var?

(Du kan alltid PMa)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

finns ju grova buggar fel i spelet kvar nu efter 6mån , varför skulle de satsa resurser på få bort några små ynka problem några få har kamma er

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av brajonk:

finns ju grova buggar fel i spelet kvar nu efter 6mån , varför skulle de satsa resurser på få bort några små ynka problem några få har kamma er

ja, bättre att fixa generella fel, som till exempel det jag diskuterade ovan, om hur 2 ensamma spelare kan kamma hem 100000p efter bara några minuter. Ganska lamt, men det är så folk är uppe i höga levelar utan att spela spelet.

Rush->1p/2p start-> 2 personer->placera er vid EN Com-station->lägg en tyngd på arm/dissarm knappen->???->Profit.

Lösning: Högre gräns på antalet spelare som är nödvädigt för att en server ska starta rundan.
Alternativt, Ta bort stöd för att man kan kampa arm/disarm knappen..

(notera datum)

....Nu vet ni, spamma andreas.skoglund@dice.se, han läser den även när han inte jobbar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det är inte några lagspikes eller fps spikes när det händer, och när det fastnar i sprint mode kan jag inte aima eller röra mig överhuvudtaget.
Det går fortfarande och spela men är ganska irriterande när det händer ;/

Permalänk
Skrivet av Nordalk:

Det är inte några lagspikes eller fps spikes när det händer, och när det fastnar i sprint mode kan jag inte aima eller röra mig överhuvudtaget.
Det går fortfarande och spela men är ganska irriterande när det händer ;/

vad har du för grafikkort?
Jag har exakt samma problem fast det händer även när jag inte sprintar utan när jag är i aim och det är sjukt jobbigt.
Kan inte rör mig eller något, ibland måste jag taba ut ur spelet för att det ska släppa.
Det är speciellt jobbigt när man kör sniper, blir så jävla frustrerad.

(har inte låg ping ca 50)

Permalänk
Medlem

mitt grafikkort är saphire ati 6950 1 gb, men problemet fanns inte innan utan uppstod för ca 1 vecka sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Hahaha jiddra vidare, MÅNGA buggar som hittades under de första veckorna är fortfarande inte fixade, och jag anmälde en bugg, både via andreas.skoglund@dice.se(ansvarig för anti-fusk hos dice) och jag hälsade också på hos kontoret med mitt underlag för buggen jag hittade. har de gjort någonting åt det? nope, det enda jag vet är detta:

https://twitter.com/#!/asd81_/status/156045336845099009

(tänker inte gå ut med exploiten sålänge jag inte måste, men tro mig, den nyttjas fortfarande..)

No Offence KRQKAN, men det är tyvärr så det ligger till.

Är väl bara gå ut med den, kanske får Dice att ta tummen ur arslet när dom märker att det är många som använder sig av exploriten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Rush->1p/2p start-> 2 personer->placera er vid EN Com-station->lägg en tyngd på arm/dissarm knappen->???->Profit.

Det där har funnits, missbrukats och rapporterats sen BC2 tiden, om inte tidigare. Snubben som låg först på BC2 leaderboards boostade sig på detta vis och DICE lär ju redan då vart medvetna om problemet men utan att fixa det på nåt sätt...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av phreec:

Det där har funnits, missbrukats och rapporterats sen BC2 tiden, om inte tidigare. Snubben som låg först på BC2 leaderboards boostade sig på detta vis och DICE lär ju redan då vart medvetna om problemet men utan att fixa det på nåt sätt...

De har ett minimikrav på 4 spelare per server om jag inte minns rätt? Men nog om det nu, det är inte vad tråden handlar om.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36