Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Vadå ''kul'' Tycker skånsk dialekt är den mer seriösa med skarpa R och respektfulla toner..

Skåningar är mäktiga varelser 1 skåning är som 5-6 08'or eller 4-5 norrlänningar

Sen när är tungrots-r skarpa?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Fyfan va less jag blir på cykeltillverkaren Kona, körde sönder växelörat på min hoj, och på tio dagar har de inte ens svarat på beställningen av ett nytt öra Och det verkar inte finnas någon annan försäljare som har ett heller. Köp inte Kona! Det är fina cyklar, men de har förjävlig service tyvärr.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Trött och allmänt stressad över att jag inte är klar med min c-uppsats. Lagom hjärndöd är man också då man matar kaffekokaren och inte upptäcker avsaknaden av filter innan kaffet är klart..... grrrrrrrr

Permalänk
Medlem

allmänt less på jobbet!!
ska f*n hitta annat efter semestern..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Skyways begärt i konkurs, där rök 2000 spänn för flygbiljetterna i sommar :/

Edit: eftersom jag bokade hotell samtidigt så gick det under paketreselagen = nya biljetter gratis!

Permalänk
Avstängd

Varken sug, ledsen eller galen idag.. Är mest nervös inför andra omgången av arbets intervjun, dock verkar det ju väldigt lovande då de har ringt mina referenser och fått sig en bra bild och är nöjda..

Jag har dock inte hört vad lönen blir eller så - får la reda på det idag, förhoppningsvis går de inte efter minimi kraven utan ger ett skäligt lönebud.

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Lule värvar Klasen.. fyfan vad vidrigt. Hatar den där saten! Men inte jag som bestämmer..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Lule värvar Klasen.. fyfan vad vidrigt. Hatar den där saten! Men inte jag som bestämmer..

Lycka till med han. Jag tror han kan vara riktigt bra, men han måste fås att rätta in sig i leden. Han ska inte vara kapten som Malmö satte han som (går det till högst betalada spelare?). Jag vet förstås inget om hur det går i omklädningsrummen, men han verkar inte som en ledare utifrån sett. Jag är SSK:are i övrigt.

Permalänk
Medlem

Sitter ensam framför TVn och börjar bli full. Planerar att bli bra mycket fullare.

Permalänk
Medlem

Fan va seg dag.
Värmen suger ibland.

Så ska man upp 05 för att jobba till lunch, sen en liten paus på någon timme för att jobba 18 - 03/04 och sen köra hem från älmhult till örebro.

Snacka om att man kommer vara död i skallen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

blir så jäkla less på allt som kommer efter dragandes från mitt förra liv.
nu är det ytterligare en till skit grejj som måste betalas, nått som vi skrev på mig men som var till lägenheten(säkra hem, brandsläckare och annat). skrev på för ett år, men jag bor ej där längre så det där ska ju egentligen exet stå för och inte jag.
så på måndag så ska jag ringa och be dem skriva över skiten på exet och förklara att jag ej bor där längre, känns jävligt dumt och korkat att behöva betala för nått som hör till en lägenhet som man inte bor i, det måste de ju fatta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Så ska man upp 05 för att jobba till lunch, sen en liten paus på någon timme för att jobba 18 - 03/04 och sen köra hem från älmhult till örebro.
Snacka om att man kommer vara död i skallen

Delat arbetspass, det är inte roligt. Sen verkar du jobba massor av timmar också, hoppas inte det är allt för ofta.
-----

@mangemani: Ge det lite tid, så kommer det förhoppningsvis försvinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Delat arbetspass, det är inte roligt. Sen verkar du jobba massor av timmar också, hoppas inte det är allt för ofta.
-----

@mangemani: Ge det lite tid, så kommer det förhoppningsvis försvinna.

Så där, uppdraget tog slut 05 imorses, och man var hemma i karlskoga runt halv 11.
Somnade ca 40 min runt 13 tiden, sen däckade man om igen en timme till.
Så powernapp på 1 & 40 på 24h känns.

Dock är dessa tider extremt ovanliga.
Normalt kör vi 12h och inte 23-24h

Så att jobba från 06 - 05 är inget normalt
Lär sova gott inatt hehe.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja... Varit nära på att bli påkörd idag, samt att på vägen hem knäppte vi nästan två rådjur och två rävar...
Skulle gå över ett övergångsställe i centrala sundsvall. Det kommer en volvo och kör men det är typ ingen trafik (klockan 9 på lördag kväll) och det är inte så att jag bara rusar ut på övergångsstället. Hinner halvvägs över innan kärringjäveln i bilen trycker full gas och svänger mot mig. Får hoppa åt sidan för att klara mig undan. Fingret åkte upp direkt och jag slängde många svordomar efter satkärringen som försökte köra ihjäl mig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Drick aldrig fernet-shots, det är det äckligaste jag någonsin druckit.
Over and out.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

jag såg för ett par dagar sen hur det nya stationshuset ser ut i vara kommun (är där ganska ofta).
Tycker det ser för jävligt ut, men vad tycker ni? är det bara jag som har dålig smak?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

jag såg för ett par dagar sen hur det nya stationshuset ser ut i vara kommun (är där ganska ofta).
Tycker det ser för jävligt ut, men vad tycker ni? är det bara jag som har dålig smak?
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondCo...

Ja, det ser verkligen förjävligt ut. Jag delar isåfall din "dåliga smak"

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ja, det ser verkligen förjävligt ut. Jag delar isåfall din "dåliga smak"

Hehe, tur att man inte var ensam då:)

Som min farfar sa "det hade vart bättre dom ställde 10 gubbar på taket som sket istället, då hade man ju sett vad det var iallfall":P
Konstig humor, men han hade en poäng:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

jag såg för ett par dagar sen hur det nya stationshuset ser ut i vara kommun (är där ganska ofta).
Tycker det ser för jävligt ut, men vad tycker ni? är det bara jag som har dålig smak?
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondCo...

Jag har inte sett konstverket själv, i verkliga livet. Men däremot så har man ju sett ett och annat inslag i programmet "Landet Runt". Senaste i går, Söndag.

Sen kan man ju alltid ha delad smak och uppfattning om hur eller vad nu konst är. Allt är relativt och är i betraktarens ögon vad som är och inte är konst.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jag har inte sett konstverket själv, i verkliga livet. Men däremot så har man ju sett ett och annat inslag i programmet "Landet Runt". Senaste i går, Söndag.
http://www.youtube.com/watch?v=E3Q1lvi_QU8

Nu vet jag att Sveriges bästa ost finns i Vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nu vet jag att Sveriges bästa ost finns i Vara.

har bott i vara, och jag har aldrig hört talas om "Sveriges bästa ost", undra vilken butik den finns i?...
Kanske är i lokala matkedjan som finns 100 meter (typ) från stationen:)

Men hur som haver, jag gillar inte huset men tänkte kolla om jag hade dålig smak eller inte:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

har bott i vara, och jag har aldrig hört talas om "Sveriges bästa ost", undra vilken butik den finns i?...
Kanske är i lokala matkedjan som finns 100 meter (typ) från stationen:)

Kan kanske vara det här han menade, eller tänkte på;

"Sivan och hennse ostar är kända över hela Sverige"
http://www.vastsverige.com/sv/vastgotalandet/products/53702/Sivans-Osthandel-i-Vara/

Eller så är det Hushållsost som gäller, även för honom.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Kan kanske vara det här han menade, eller tänkte på;

"Sivan och hennse ostar är kända över hela Sverige"
http://www.vastsverige.com/sv/vastgotalandet/products/53702/Sivans-Osthandel-i-Vara/

Eller så är det Hushållsost som gäller, även för honom.

Det var nog den han menade, förstod inte riktigt först var han menade:P
Men får nog testa det när jag är där någon gång, ser lite gott ut:)

Tack för länken!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Det var nog den han menade, förstod inte riktigt först var han menade:P
Men får nog testa det när jag är där någon gång, ser lite gott ut:)

Tack för länken!

Det var så lite så.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lägger Sivans på minnet, så jag kommer ihåg att köpa ost där om jag får vägarna förbi Vara.

Permalänk
Medlem

Fan jag måsta varva ner. Blev så jävla förbannad på jobbet innan idag då en kabel gick sönder så jag var tvungen att dra om den 40 m.
Det var dessutom den absolut sista kabeln som hängde lös. Är över 2 timmar sedan och jag är fortfarande förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Fan jag måsta varva ner. Blev så jävla förbannad på jobbet innan idag då en kabel gick sönder så jag var tvungen att dra om den 40 m.
Det var dessutom den absolut sista kabeln som hängde lös. Är över 2 timmar sedan och jag är fortfarande förbannad.

På tal om förbannad så är jag förbannad på alla totalt meningslösa och efterblivna facebookinlägg som folk gör... Borde avmarkera många personer så jag slipper se men samtidigt så är man för nyfiken för det.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Bah, fick inte jobbet som jag hoppats på. Ska i alla fall jobba lite som vik i sommar vilket är skönt.

Permalänk

Lite lack, jobbet varslar om uppsägning och här står man, med nyköpt bostadsrätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

jag såg för ett par dagar sen hur det nya stationshuset ser ut i vara kommun (är där ganska ofta).
Tycker det ser för jävligt ut, men vad tycker ni? är det bara jag som har dålig smak?
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondCo...

Det går ju inte att missa huset iaf

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------