Permalänk
Medlem

Nyheter?

Hej!

Jag undrar varför sweclockers skriver om ex Apples tv-apparat men inte om Samsungs Smart TV eller Ikeas kommande möbel TV? Är det inte produkter i liknande bransch? Samtidigt undrar man också varför det inte skrevs något om Samsungs nya mobiltelefon Galaxy S3 när den presenterades? Den tar ju ytterligare ett steg fram i utvecklingen för mobiltelefoner även om inte steget är enorm? Intressent verkar vara enormt?

Visst förstår man att vissa avgränsningar måste göras men det kanske bör balanseras på något vis? Väljer man att skriva om TV från en tillverkare så bör man väll vara beredd på att man även får skriva om konkurrerande alternativ?

Självklart kan det vara så att jag missat några nyheter, isåfall ber jag om ursäkt för det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hej!

Jag undrar varför sweclockers skriver om ex Apples tv-apparat men inte om Samsungs Smart TV eller Ikeas kommande möbel TV? Är det inte produkter i liknande bransch? Samtidigt undrar man också varför det inte skrevs något om Samsungs nya mobiltelefon Galaxy S3 när den presenterades? Den tar ju ytterligare ett steg fram i utvecklingen för mobiltelefoner även om inte steget är enorm? Intressent verkar vara enormt?

Visst förstår man att vissa avgränsningar måste göras men det kanske bör balanseras på något vis? Väljer man att skriva om TV från en tillverkare så bör man väll vara beredd på att man även får skriva om konkurrerande alternativ?

Självklart kan det vara så att jag missat några nyheter, isåfall ber jag om ursäkt för det.

För att sidan främst handlar om datorer? Att Apple tillverkar en TV handlar indirekt om datorer och är av intresse för folk med ett datorintresse, att Samsung släpper en ny TV handlar inte så mycket om datorer vad jag vet. Däremot datorskärmar: http://www.sweclockers.com/nyhet/15081-samsung-kopplar-loss-l... och mobiltelefoner eller "smartphones" (som nu för tiden utvecklats mer eller mindre till fick-datorer): http://www.sweclockers.com/nyhet/15440-samsung-raknar-9-miljo... till exempel

Permalänk
Medlem

Menar du att Apple TV är en dator? Hur tänker du då? Är det mediacentert du tänker på? De bilder jag sett på IKEAS TV så verkar även det inkludera någon form av mediacenter och Samsungs Smart TV är väll i allra högsta grad en typ av mediacenter?

Ang mobiltelefoner så har jag inte sett till någon nyhet där man går igenom vad som verkligen är nytt i ex Galaxy S3 så som man gjorde för ex IPhone 4s?

Jag har förstått att det finns ett stort intresse för Apple produkter men det betyder inte att konkurrenterna är ointressanta särskilt inte när det handlar om flaggskepps modeller.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

om jag inte missminner mig helt fel har swec skrivit om IKEA tramset.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

om jag inte missminner mig helt fel har swec skrivit om IKEA tramset.

Jag har inte lyckats hitta det, så länka gärna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Menar du att Apple TV är en dator? Hur tänker du då? Är det mediacentert du tänker på? De bilder jag sett på IKEAS TV så verkar även det inkludera någon form av mediacenter och Samsungs Smart TV är väll i allra högsta grad en typ av mediacenter?

Ang mobiltelefoner så har jag inte sett till någon nyhet där man går igenom vad som verkligen är nytt i ex Galaxy S3 så som man gjorde för ex IPhone 4s?

Jag har förstått att det finns ett stort intresse för Apple produkter men det betyder inte att konkurrenterna är ointressanta särskilt inte när det handlar om flaggskepps modeller.

Citat:

Att Apple tillverkar en TV handlar indirekt om datorer och är av intresse för folk med ett datorintresse, att Samsung släpper en ny TV handlar inte så mycket om datorer vad jag vet.

Indirekt betyder här alltså inte att en TV är en dator för att det är Apple som tillverkar den utan att intresset för att Apple, som är en väldigt betydande aktör inom datorbranchen, lanserar en TV, är högt nog bland datorintresserade för att det ska vara något att skriva en nyhet om. Inte att Apple TV är en dator.

Har du för övrigt ens tittat på nyheterna du hetsar upp dig över? Testa det här: Skriv in www.sweclockers.com i din browser och tryck på enter, gå in under Arkiv-fliken, välj "Mobiltelefoner" i kategori-valet, och tryck på Filtrera (sorterat efter datum)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Indirekt betyder här alltså inte att en TV är en dator för att det är Apple som tillverkar den utan att intresset för att Apple, som är en väldigt betydande aktör inom datorbranchen, lanserar en TV, är högt nog bland datorintresserade för att det ska vara något att skriva en nyhet om. Inte att Apple TV är en dator.

Har du för övrigt ens tittat på nyheterna du hetsar upp dig över? Testa det här: Skriv in www.sweclockers.com i din browser och tryck på enter, gå in under Arkiv-fliken, välj "Mobiltelefoner" i kategori-valet, och tryck på Filtrera (sorterat efter datum)...

Fast å andra sidan gör ju Samsung datorer också

Förstår däremot vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Indirekt betyder här alltså inte att en TV är en dator för att det är Apple som tillverkar den utan att intresset för att Apple, som är en väldigt betydande aktör inom datorbranchen, lanserar en TV, är högt nog bland datorintresserade för att det ska vara något att skriva en nyhet om. Inte att Apple TV är en dator.

Så om Ikea skulle släppa en dator lösning så är det inte så intressant men om ex Apple skulle släppa en leksak så är det intressant? Är det företagen bakom produkterna man är intresserad av och inte produkterna isig?

Skrivet av WaR:

Har du för övrigt ens tittat på nyheterna du hetsar upp dig över? Testa det här: Skriv in www.sweclockers.com i din browser och tryck på enter, gå in under Arkiv-fliken, välj "Mobiltelefoner" i kategori-valet, och tryck på Filtrera (sorterat efter datum)...

Jag hetsar inte upp mig över något och ja jag har tittat i arkivet(om det nu ens skulle behövas med tanke på att jag läser Sweclockers några gånger om dagen). Vad är det du menar att jag har missat?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

1. http://www.sweclockers.com/kontakt
2. http://www.sweclockers.com/forum/feedback
3. Skriv en allmän tråd på forat om hur Swec inte skriver om saker de inte skriver om.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.