Permalänk

Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK

Hej!

Jag ska skaffa ny dator och behöver en skärm, har några som har rekommenderat Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK.
Men jag spelar en hel del på datorn, och märker om min ping går ifrån 50 till 90 idag. Jag såg att det var 7 ms i responstid på denna och det känns ju som att det kommer att märkas. Någon som har några erfarenheter eller tips iom detta?

Permalänk
Medlem

Vad har ding ping med responstiden på skärmen att göra?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag vet inte, det är därför jag frågar!

Som sagt, det känns som att skulle märkas men har ingen erfarenhet av att spela med sådan responstid.

Permalänk
Inaktiv

Det finns även en annan version av Foris, med IPS-panel och något lägre responstid:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650448

Beror på vad man föredrar mellan IPS och VA.

Permalänk

IPS, VA? Jag är jäkligt rookie på allt detta så jag har inte en anning om vad dessa saker betyder, när jag köpte skärm för kanske 10 år sen så var det mycket fokus på just responstid om man skulle spela mycket. Iof så var jag bara 15 så jag kollade no inte så mycket runt det hela mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Jag vet inte, det är därför jag frågar!

Som sagt, det känns som att skulle märkas men har ingen erfarenhet av att spela med sådan responstid.

Ping hör ju ihop med din uppkoppling, så har svårt att se hur störningar eller hård belastning på nätverket kan påverka responstiden. Laggar det så kommer det lagga oavsett skärm.

Har själv en Foris som jag spelar mycket på. Har inget negativt att säga om den, är nöjd.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Det är inte hög responstid på någon av Eizo Foris-skärmarna.

Input lag kommer jag inte riktigt ihåg, men har för mig att den med IPS-panel har relativt lågt input lag.

Permalänk

Låter sjukt bra tack för er hjälp!

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Hej!

Jag ska skaffa ny dator och behöver en skärm, har några som har rekommenderat Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK.
Men jag spelar en hel del på datorn, och märker om min ping går ifrån 50 till 90 idag. Jag såg att det var 7 ms i responstid på denna och det känns ju som att det kommer att märkas. Någon som har några erfarenheter eller tips iom detta?

Driver du med oss?
Vet du inte vad pingen mäts i?!

Sov du konstant under matten och fysiken i skolan? Vet du inte vad ms står för?

Skrivet av Freddemann:

IPS, VA? Jag är jäkligt rookie på allt detta så jag har inte en anning om vad dessa saker betyder, när jag köpte skärm för kanske 10 år sen så var det mycket fokus på just responstid om man skulle spela mycket. Iof så var jag bara 15 så jag kollade no inte så mycket runt det hela mer.

Japp, men det var då det
Har hänt en del sen dess, även om riktigt känsliga personer fortfarande kan störa sig på eftersläpningar på platta skärmar.

Visa signatur

««« »»»