Permalänk

Fps problem

Hej!

Det är så att jag sitter med ett gtx 560ti och en i5 2500k, Men får riktigt höga fps drops i Wow brukar t.ex ha omkring 30 fps i Stormwind city. Spelar i 1080p med alla andra inställningar på low-fair alltså spelar jag inte ens på medium, Det ända jag har på ultra är view distance. I raids kan jag också ligga på omkring 40 fps. Kan detta vara för att jag kör windosw xp och inte får ut mer än 4gb av mitt 8gb minne? Ibland crashar spelet och jag får upp ett medelande att det inte fanns tillräckligt med minne. Datorn är bara 4 månader gammal.

Permalänk
Medlem

4 gig borde räcka till wow men varför i hela världen kör du windows xp??

Permalänk
Medlem

om du kör med vsync så kan fps droppen bero på det.

Permalänk

Du bör ha samma fps på Allt på ultra

Permalänk
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Du bör ha samma fps på Allt på ultra

Absolut. Ditt graffe är fullt tillräckligt för att bräcka på allt på ultra. Sitter själv med laptop graffe 6870m, allt ultra utom AA som är 1* i 2560*1440. Men ja, låg fps med mycket folk omkring dig är inget ovanligt. Sitter själv med stabila 20 fps i stormwind( trade district ) på servern Silvermoon kvällstid.

Visa signatur

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,8ghz. 8gb 1333 mhz. blu-ray.1080p 60hz skärm. 120gb Intel 510 ssd/320gb 7200rpm

Permalänk

Kan det vara för att jag kör på servern Outland som nästan alltid är full? Kanske blir för jobbigt att läsa in alla karaktärer för grafikkortet eller vad tror ni? Visst kan jag slå av v sync men tycker att det blir extremt mycket jobbigare för ögonen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pettson-Findus:

Kan det vara för att jag kör på servern Outland som nästan alltid är full? Kanske blir för jobbigt att läsa in alla karaktärer för grafikkortet eller vad tror ni? Visst kan jag slå av v sync men tycker att det blir extremt mycket jobbigare för ögonen.

Det har ingen betydelse om hur många spelare som spelar samtidigt på servern, det är hur många spelare som finns med i bild samtidigt som kan sänka FPS'en. Det är mest hårddisken som får jobba med att ladda. Jag har WoW på en SSD, spelar på Silvermoon och Stormwind laddas klart på 2 sekunder, jämfört med 10-30 sekunder med en vanlig mekanisk hårddisk och då känns det hackigt.

Permalänk
Medlem

Samma problem här!

Hej,

jag upplever samma problem. Mitt problem kan möjligen skilja sig lite.

För en vecka sedan droppade min fps från 60 till 20 mitt under en spelsession, pang ner och sedan dess är det 20 som gäller. Jag har alltså utan några som helst problem spelat på ULTRA ALLT tidigare, raids arena etc etc. Jag har provat ominstallationer, format av min SSD och ominstallation på HDD etc, jag tror fasen jag gjort allt jag googlat om men inget hjälper. Provat gamla och nya drivare till grafikkort osv.

ATI HD7850
AMD fx8120
8GB Kingston
120GB SSD kört via denna
1TB HDD kört via denna

Någon som har någon input?

Permalänk

WoW är 80% CPU så ett 570 ska INTE vara problemet, det dödar wow, grafiskt sett dvs.

Permalänk
Medlem

Dra ned shadows quality till low eller medium, löser ofta prestandaproblem man får på datorer som ändå borde klara det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Dra ned shadows quality till low eller medium, löser ofta prestandaproblem man får på datorer som ändå borde klara det.

Precis, shadows i WoW äter prestanda, dra ner/stäng av skiten

Visa signatur

Citera.