Permalänk
Medlem

Design till hemsida

Hejsan

Efter att ha hängt lite i denna forumdelen så har jag fått upp intresset för att göra en fin hemsida, dock har jag ingen idé om hur den ska se ut.
Jag vill främst ha en snygg design, sen lägger jag till lite php funktioner som användarkonton och sånt trevligt.

Någon som bättre fantasi än mig just nu och kan ge mig ett exempel på hur min sida ska se ut?
Vet inte ifall jag vill ha det cleant eller inte, era förslag hjälper mig nog.

Började lite på min sida med att fixa en mall som såg ut som en annan sida med den var ful kom jag på senare så jag ska helt börja om
www.stronk.tk

tack på förhand

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Permalänk
Medlem

Först måste du tänka ut vad du vill göra för något.

Om du gör en mall för att man ska kunna logga in och sedan bestämmer dig för att inte ha login så är det från början onödigt.

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att webbsidan bör ha ett syfte.... inte bara att finnas och se snygg ut.

Det blir roligare att arbeta med ett projekt om det har någon anledning att finnas.

Sätt dig ner fundera på till exempel om du har något i din vardag som du skulle kunna underlätta med en enkel webb App.
Börja sedan på papper skissa lite över hur du skulle vilja att den såg ut.... skissa mycket och du kommer säkert slänga många förslag i början.

När du närmat dig något du känner att du gillar, så börjar du göra ett skelett på designen och när den är klar fyller du på med information, databas kopplingar, funktioner PHP och annat sådan interaktivt som JavaScript osv.

Med andra ord, underskatta inte planerings fasen.

Och som andra nämnt, surfa runt lite och skaffa inspiration men kopiera inte rakt av för då kommer vi och tar dig i örat

Lycka till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.