Windows 8 Release Preview ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Windows Server 2012 RC har ju funnits för nedladdning ett tag redan.
kör den själv sedan 3 veckor tillbaka och ja den har metro.
http://technet.microsoft.com/sv-se/evalcenter/hh670538.aspx?o...

:Fail , man önskar ju ändå att "smartphones & pads" aldrig uppfunnits...

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Läskigt att det är 20+ som inte vet om dom har testat windows 8 eller inte...

Jag tror fortfarande windows 8 (läs metro) är ett sent aprilskämt. Hence, vet inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Kan man köra det direkt från USB som med linux eller är det först i full releasen?

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emilcore:

Jag kör Windows 8 Consumer Preview just nu, och efter att ha kört både den och Developer Preview som enda operativ på min stationära kan jag säga följande:
Massvis av förbättringar har gjorts i "desktop-appen" (vanliga Windows), såsom Task Manager, Explorer et cetera. Jag är, trots att det bara är en beta, inte alls besviken på vad Windows 8 ger oss old school PC-användare. Det som dock oroar de allra flesta är Metro-apparna. Och ja, i nuläget fungerar de inte alls skönt med tangentbord och mus, och även om de gjorde det, så förvirrar det väldigt mycket när Metro-apparna ligger på en egen "plattform", och inte i aktivitetsfältet. Nu låter det som om jag är påväg att såga Windows 8. Men nu kommer nyckeln: Man behöver inte använda Metro-apparna om man inte vill!
Den enda skymt av Metro jag ser dagligen är startskärmen som jag ABSOLUT tycker är bättre än startmenyn i gamla windows. Förut brukade jag bara använda startmenyn för 2 saker:
1. Söka "alla program".
2. Stänga av.
Resten brukade antingen ske i Explorer-fönster eller i tredjepartsprogram (jag gillar att inte ha några skrivbordsikoner).
Startskärmen ger mig PRECIS vad jag ville ha med startmenyn: en anpassningsbar yta som kan sortera och starta mina program. Namngivbara app-grupper? BÄSTA NÅNSIN!
Som avslutning på denna onödigt långa kommentar ger jag er en skärmdump på min startskärm:
EDIT:
Glömde nämna att allt är mycket snabbare, framför allt uppstart!

Kul att höra en lite annan åsikt än det gammla vanliga gnället. Har personligen varit skeptisk till WIn8 hittills men kan väll vara värt att testa så småningom, trodde de tagit bort startmenyn helt men det där med egna appgrupper instämmer jag i verkar riktigt najs.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det bästa med Windows 8 är att det är så snabbt, enorm skillnad mot för Windows 7.

och det är ett nyinstallerat W7 på samma dator du jämför med givetvis?

Skrivet av berra200:

Läskigt att det är 20+ som inte vet om dom har testat windows 8 eller inte...

jag trodde det var hitta två lika men fattade senare att det var W8 så test kan man inte kalla det. inte konstigt man inte fick några poäng..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

hur fan kan man svara "vet inte" på detta? man vet la om man har testat det eller inte? folk alltså..

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja det kan man absolut. 99% av alla program/spel/drivrutiner som fungerar i Windows 7 fungerar också i Windows 8, du kan läsa mer om det här:
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Det enda jag har failat med hårt i Win8 är mitt killer nic. Försöker jag installera det så blir det win8 bsod direkt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Bara jag som tycker Metro är lite småmysigt ändå? Tycker det funkar bättre än Start-menyn i Windows 7, men det kanske bara är jag...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

3.6MB/s här och nu ...

Men rätt upptagen med Galaxy SIII så har ingen panik, blir väl en runda i Virtualbox kanske

Tänkte ta en titt på den imorgon hos Phonehouse. Dem är skyldiga mig en telefon sen 3 dealen
Har du jämfört den med HOX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Bara jag som tycker Metro är lite småmysigt ändå? Tycker det funkar bättre än Start-menyn i Windows 7, men det kanske bara är jag...

Du är inte ensam
Det är dock "coolt" att hata Windows 8 och Metro...

Permalänk
Medlem

Jag har kört Developer Preview sedan dagarna efter det släpptes, får nog ta och uppdatera till detta. DP är sjukt buggig.

Permalänk
Medlem

Vettefasen om man skulle betala pengar för win8. Men kommer rtm ut på dreamspark blir det nog att plocka hem det och testköra lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Windows Server 2012 RC har ju funnits för nedladdning ett tag redan.
kör den själv sedan 3 veckor tillbaka och ja den har metro.
http://technet.microsoft.com/sv-se/evalcenter/hh670538.aspx?o...

Hur upplevs prestandan och liknande jämnfört med Windows 7? Samt vad är det för idioti att köra Metro på ett server OS...

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

hur fan kan man svara "vet inte" på detta? man vet la om man har testat det eller inte? folk alltså..

Påminner mig om när Göteborgs Förenade Studentkårer skickade ut en enkät till Chalmerister och hade alternativen Kille, Tjej eller annat.

Det går för övrigt 8% annat på Chalmers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

och det är ett nyinstallerat W7 på samma dator du jämför med givetvis?

Självklart.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag testat Windows 8 eller inte xD

Dold text
Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Fortfarande ingen möjlighet att välja bort metro vid installationen? Har verkligen försökt komma överrens med det gränssnittet men det är verkligen långsamt, krångligt och oöverskådligt

Tack för infon om metro i RP
I så fall behöver jag inte testa RP heller, går inte metro att välja bort så glömmer jag bort detta med windows 8, för gott.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Lite synd att Sweclockers använder filmen från Consumer Preview till den här artikeln istället för den nya Release Preview-filmen:

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows-8/release-preview

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Snusfri

Tankat hem både x86 (till netbooken) och x64 (till denna).
Dock vet ja inte om ja är så himla sugen på att dra in det ändå

Det kliar i testartarmen, men förnuften säger skarpt nej!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ingen torrent? Litar inte på att min långsamma lina klarar 3 GB utan avbrott...

Nåja, har vart skeptisk till Metro, men nu när jag har en dator över tänkte jag faktiskt ge det en ärlig chans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Ingen torrent? Litar inte på att min långsamma lina klarar 3 GB utan avbrott...

Nåja, har vart skeptisk till Metro, men nu när jag har en dator över tänkte jag faktiskt ge det en ärlig chans.

Med denna websetup finns det inbyggt skydd mot avbrott och du kan välja att installera från USB:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

It's back!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

är inte vitsen med Metro lite att det ska vara lite som en infoportal som står och tuggar när datorn bara står där, så då är det ungefär som flödet på en surfplatta man har i dockläge.

fattar därför inte riktigt varför folk hänger upp sig på just det, låter som en vettig funktion särskillt på en stor överblickbar skärm i en vältraffikerad del i huset. eller..?

Skrivet av strejf:

Självklart.

jahaja, undrens tid är inte förbi kanske.. inväntar nog ändå resultatet av omgivningens invändande under ett par år innan jag ger Windows grönt ljus för första gången de hittade interwebben in 95.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Med denna websetup finns det inbyggt skydd mot avbrott och du kan välja att installera från USB:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Funkade tyvärr inte på den datorn jag hade tänkt ladda ner på pga systemkrav (vilket inte borde stämma), men tack ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Metro UI tycker jag fortfarande är en idiotisk idé... Dock är jag väldigt intresserad av att se hur Leap Motion kontrollen och Windows 8 lirar ihop. En 70 dollars lösning som ger vilken desktop/laptop som helst möjligheten att användas som en touchscreen (utan att kladda på själva skärmen) kanske kan ge lite mening åt Metro UI.

Permalänk
Medlem

x86 och x64 nedladdat på några sekunder på svenska.. toppen! Var en riktig "hater" i början men ju mer jag använder det desto skönare blir det men jag säger lite som Sheldon Cooper.

Citat:

"My new computer came with Windows 7.
Windows 7 is much more user-friendly than Windows Vista.
I don't like that."

Känns lite dummifierat men ändå inte. svårt att förklara, det är ett OS som till synes hör hemma på ett dagis med surfplattor helt enkelt men det kan vara tack vare min flickvän(lågstadielärarinna) som jag faktiskt har börjat gilla det:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Japp. Då fick jag något att göra i helgen. Blir att backa upp allt viktigt och köra denna som huvud-OS. Har väntat på denna release innan jag ens funderade på att testa Win8.

Skickades från m.sweclockers.com

Ut och ta en bärs, seriöst.

Permalänk
Medlem

Aktiverade mitt W7 idag.. Hade hellre kört W8 RP. 5min av W8 CP och jag var såld.

Permalänk
Medlem

hm jag har verkligen inte gillat w8 men jag kör det på media burken nu och måste nog erkänna att lite skönt att använda är det o lite coolt