Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Väntar väl ett tag tills jag köper det då, förhoppningsvis är det bara jag som tänker så (så att inte utvecklarna tappar hoppet )
Hur lång tid har du spelat/vilken level har du blivit och vad är max-leveln?

Före detta guildisar blev 60 på 4d och 7h (played) men då powerlevlade de stenhårt. Själv har jag bara blivit 52 sen launch och spelar sporadiskt några timmar här och där Tycker det är kul att questa så jag har inte direkt bråttom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

TERA - PC DownloadTERA - PC Download 400kr på CDON download.

Är spelet någt att satsa på i nuläget?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Jo tack, efter senaste patchen så blev allt fucked up (inte den som precis kom utan den innan)
Lagg och CTD med random errors som jag aldrig fått tidigare och då har jag spelat hela betan och MYCKET ingame efter launch.

OK, har ALDRIG laggat, samt har haft 3-4 disconnects sedan spelet släpptes.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Jag gillar det mestadels för att combat systemet är det klart bästa jag provat på i något mmo.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Defender:

Då spelar du antingen på en server med knappt några andra spelare, eller så märker du bara inte av att det laggar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Alla på Essenia har dem, exakt samtidigt med, ibland kortare och ibland längre. Speciellt kul när man kör hard mode balders... Du kan fortfarande springa, chatta (oftasr) men combo och skills fungerar ej och allt annat står stilla. Antar att du inte kör på Essenia så och att det enbart är vår server som strular. Kommer faktiskt inte ihåg när de händer sista gången, om senaste maintenance fixat det.

Permalänk
Medlem

Ligger tera nere?

Är ni sugna på en svensk guild på servern samael så kan ja rekommendera http://tera-delirium.se/
aktiv guild många lvl 60.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ha haft ett Guest pass då innan man testar.

har Diablo 3 guest pass själv och kan byta mot ett Tera guest pass

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jimpe:

Ligger tera nere?

Är ni sugna på en svensk guild på servern samael så kan ja rekommendera http://tera-delirium.se/
aktiv guild många lvl 60.

https://twitter.com/#!/TeraEurope

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fabola:

Hade det varit en engångskostnad så ja, men då det är subscription så nej IMO. Men varför betala 400 för bara en kod när fysiska varianten med skiva är billigare?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

finns det guest pass till Tera??? Om det finns får någon snäll person gärna skicka en till min mail.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ericsundell2:

finns det guest pass till Tera??? Om det finns får någon snäll person gärna skicka en till min mail.

Tror att alla som har köpt spelet har fått ett guest pass, eller så är det endast de som köpt CE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Alla på Essenia har dem, exakt samtidigt med, ibland kortare och ibland längre. Speciellt kul när man kör hard mode balders... Du kan fortfarande springa, chatta (oftasr) men combo och skills fungerar ej och allt annat står stilla. Antar att du inte kör på Essenia så och att det enbart är vår server som strular. Kommer faktiskt inte ihåg när de händer sista gången, om senaste maintenance fixat det.

Svaret på det är nej, we wipade nästan när det hände för ca 1 timma sedan igen >< Riktigt iriterande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

blev sjukt sugen på o spela detta spel när jag såg någon trailer med en blader bäver eller nå liknande :p, några frågor till er som spelar spelet!
hur är expandet? är det mob nötande , quest eller dungeons som gäller?
kan man crafta items eller uppgradera items så man inte blir en i mängden?
hur är pvp? finns någong form av krig ( flera vs flera)
hur är party gameplay ? behövs alla chars eller blir det många som enbart kör dps chars och supportsen står 4ever alone utanför?
är det mycket lagg,buggs och problem med servrarna?
och kan min dator palla detta spel i 1080p?
vad kostar det i månaden, kvartal , halvår ?
genom Youtube klippen verkar det som ett nice spel, skulle vara trevligt o höra vad andra tycker.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Expandet är snabbt, har nästan redan 2 karaktärer vid max, spelet har enbart varit ute ca en månad nu. :P, Du kan questa eller bara grinda ifall du nu vill hällre göra det. Instanser är inget vidare för XP dock.

Du kan enchanta items ja, men du är fortfarande en i mängden

Enda form av PvP just nu är free for all pvp på alla PvP servrar, kommer komma instans PVP senare under sommaren, samt Server vs server när de väll har hunnit klart den.

Alla chars behövs väll inte, faktum är att spelet är skill baserat, inte vidare mycket klass baserat, Man kan köra solo på en hel del bossar utan problem, utan healer eller tank o.s.v. Vissa instanser sätter dock stop på den punkten på grund av tiden man behöver döda bossar o.s.v men finns en hel del instanser som går att ta t.ex. Solo om du vet vad du sysslar med. Men överlag så behövs alla klasser, många rater zerkers men de duger till allt de också.

Lagg samt problem med servrarna finns det en hel del, bland annat varför vi är nu 1 vecka efter USA när det gäller uppdateringar, då de sagt att de inte kommer uppdatera servrarna fören de har löst de problemen.

Spelet är mer CPU krävande men även äldre burkar hänger med så. samt vad det kostar, kostar lika mycket som alla andra MMO.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Expandet är snabbt, har nästan redan 2 karaktärer vid max, spelet har enbart varit ute ca en månad nu. :P, Du kan questa eller bara grinda ifall du nu vill hällre göra det. Instanser är inget vidare för XP dock.

Du kan enchanta items ja, men du är fortfarande en i mängden

Enda form av PvP just nu är free for all pvp på alla PvP servrar, kommer komma instans PVP senare under sommaren, samt Server vs server när de väll har hunnit klart den.

Alla chars behövs väll inte, faktum är att spelet är skill baserat, inte vidare mycket klass baserat, Man kan köra solo på en hel del bossar utan problem, utan healer eller tank o.s.v. Vissa instanser sätter dock stop på den punkten på grund av tiden man behöver döda bossar o.s.v men finns en hel del instanser som går att ta t.ex. Solo om du vet vad du sysslar med. Men överlag så behövs alla klasser, många rater zerkers men de duger till allt de också.

Lagg samt problem med servrarna finns det en hel del, bland annat varför vi är nu 1 vecka efter USA när det gäller uppdateringar, då de sagt att de inte kommer uppdatera servrarna fören de har löst de problemen.

Spelet är mer CPU krävande men även äldre burkar hänger med så. samt vad det kostar, kostar lika mycket som alla andra MMO.

tackar så mycket för svaren kanske köper det o testar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

blev sjukt sugen på o spela detta spel när jag såg någon trailer med en blader bäver eller nå liknande :p, några frågor till er som spelar spelet!
hur är expandet? är det mob nötande , quest eller dungeons som gäller?
kan man crafta items eller uppgradera items så man inte blir en i mängden?
hur är pvp? finns någong form av krig ( flera vs flera)
hur är party gameplay ? behövs alla chars eller blir det många som enbart kör dps chars och supportsen står 4ever alone utanför?
är det mycket lagg,buggs och problem med servrarna?
och kan min dator palla detta spel i 1080p?
vad kostar det i månaden, kvartal , halvår ?
genom Youtube klippen verkar det som ett nice spel, skulle vara trevligt o höra vad andra tycker.

Ett till svar (om du önskar en annan synvinkel)

Expandet är rätt bra dock med några ojämnheter här och där (53+ t ex). Du kan powerlevla upp till 60 på några dagar played eller bara chilla som jag Du kan bara questa om du inte orkar köra dungeons. Det finns tre typer av quests, Story, Solo och Group. Vissa storyquests (som ger mängder med XP) kräver att du kör instanser och kan absolut vara värt att göra. Du kan också bara köra dungeons som healer/tank men frågan är om det är värt det då du får allt mindre XP ju högre level du är per dungeon. Dessutom sjunker chansen för drops om du är höglevel i en viss instans.

Du kan crafta items men tydligen är inte craftandet speciellt välgjort utan du fastnar på en viss skillvl där det krävs ofantliga mängder mats du har svårt att farma som lvl 60 (pga sämre droprate) samt avsaknaden av recept. Tydligen skall det fixas i framtiden. Du kan enchanta men bara på ett visst sätt och det synd bara på dina vapen att de är enchantade över en viss enchantinglevel (7+ om jag inte minns fel)

World PvP finns, Battleground (15vs15) kommer till sommaren och man kan alltid köra GvG om man vill (på PvP servers). Dock saknas Arena.

Party setup är som alla MMOs dvs 1 tank, 1 healer, 3 dps. Det går att köra 5 dps men det blir mycket svårare då mot de tuffaste monstren (BAMs).

Lagg finns men är nog värre på vissa servers (vet inte vilka). Jag har bara känt av det lite den senaste tiden. Buggar har jag inte märkt av men servers är tydligen instabila eftersom de håller på att tjata om det på forumen.

Det är tyvärr ett hyfsat krävande spel men det går som tur var att dra ned grafikinställningarna en hel del. Sen finns även en UI Bug vilket drar ned FPSen en del. Min dator är t ex mer kraftfull än din men trots det klarar den inte av att hålla 60fps konstant vilket jag tror hade gått (med vissa undantag) om spelet vart bättre optimerat.

Månaden är 12.95 Euro men det finns gamecards (60dagar) för 179 på Webbis vilket är najs.

Det är ett trevligt spel med mycket potential. Dock är EU utvecklaren kass på att administrera spelet vilket är jättetråkigt :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är ett trevligt spel med mycket potential. Dock är EU utvecklaren kass på att administrera spelet vilket är jättetråkigt :/

Tur att man valde att spela på US server då, hört en hel del om Frogster.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Nice tror jag tar och införskaffar det om man överlever student firandet heh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Tur att man valde att spela på US server då, hört en hel del om Frogster.

Hur är lagget? Hört 150+ ms

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag upplever aldrig lagg på Samuel (eller vad den heter).
Dock har jag fått någon enstaka error

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur är lagget? Hört 150+ ms

Bör ligga där någonstans men det märks ingenting i spelet. Man slipper Frogster och spelet är ocensurerat (pgi 18) gentemot Europeiska versionen som är klassad för 12 åringar. Generellt så känns communityn lite mer mogen än vad det brukar vara.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Bör ligga där någonstans men det märks ingenting i spelet. Man slipper Frogster och spelet är ocensurerat (pgi 18) gentemot Europeiska versionen som är klassad för 12 åringar. Generellt så känns communityn lite mer mogen än vad det brukar vara.

Alla versioner är censurerade.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det enda som skulle varit skillnaden mellan EU och US var blodet. Men det fick vi ändrat iom att vi klagade högt (Internet shitstorm, typ). Det enda som jag vet skiljer gällande blodet är att det inte blir splatter på kameran ala COD spel. Annars skall det vara lika.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Om någon spelar på Samael-servern och är ute efter en helsvensk PvP-guild, skicka ett meddelande här på Sweclockers eller skriv till Yuber in game. Vi är ett gäng på 10-15 personer som spelar ihop, alla på varierande levlar så man behöver inte känna sig efter. Nästan alla i guilden är mellan 20 och 30 år. Vi hjälper varandra när det behövs, är inte rädda för att utfärda GvG-battles och ser fram emot Battlegrounds och Arena när de läggs till. All form av PK är tillåten. Vore trevligt med fler spelare i guilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Det enda som skulle varit skillnaden mellan EU och US var blodet. Men det fick vi ändrat iom att vi klagade högt (Internet shitstorm, typ). Det enda som jag vet skiljer gällande blodet är att det inte blir splatter på kameran ala COD spel. Annars skall det vara lika.

Det är fler saker som tydligen har ändrats, vad jag kollat upp så har man inte guild ikoner på spelare, inga svordomar ska synas i chatten samt lite annat. Har inte spelat på Europeiska servrar så är inte helt säker vad man tummat på efter att pegi 12 blev satt. Huvudsaken att man valde US är att slippa Frogster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Det är fler saker som tydligen har ändrats, vad jag kollat upp så har man inte guild ikoner på spelare, inga svordomar ska synas i chatten samt lite annat. Har inte spelat på Europeiska servrar så är inte helt säker vad man tummat på efter att pegi 12 blev satt. Huvudsaken att man valde US är att slippa Frogster.

Då sluta skapa rykten om du inte har en blekaste aning.

Den enda skillnaden mellan US och EU relaterat till innehållet i spelet är att det inte finsn något blood splatter på skärmen vid intro sekvensen.
Samt att EU inte har senaste patchen än, men den får vi snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Då sluta skapa rykten om du inte har en blekaste aning.

Den enda skillnaden mellan US och EU relaterat till innehållet i spelet är att det inte finsn något blood splatter på skärmen vid intro sekvensen.
Samt att EU inte har senaste patchen än, men den får vi snart.

Du fattar tydligen inte, spelet var ordentligt censurerat när den kom ut i Europa.. spelet är fortfarande mer censurerad än Amerika versionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

märker man av lagget när man spelar på servern i usa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Du fattar tydligen inte, spelet var ordentligt censurerat när den kom ut i Europa.. spelet är fortfarande mer censurerad än Amerika versionen.

Ja, de hade tagit bort all blood eller tja inställningen i spelet du kunde fortfarande editera ini filen. Utöver det var vänlig och berätta VILKA punkter som skiljer sig, och var vänlig och länka till fakta. Dock inställningen är nu tillbaka sedan ett par veckor sedan. Man kunde heller inte skapa guild avatarer, men detta har också gått sedan mycket länge sedan nu de skillnader som behövdes göras infördes dessutom i USA. Dvs nu sparas inte de på din HD utan streamas till din klient, något som sker i USA också.

Jag kan summera det ganska fort egentligen, mot Korea ifall du vill veta det. ja jag har spelat Ktera ett bra tag.

* Blood splatter på skärmen finns itne enns i korea, då de inte har den första biten när man skapar ny karaktär.... Så err jupp ( de får den vid nästa content patch dock )
* Elin censor. Jupp detta har både US och EU.

Sedan vart det allt. Vist det saknas instanser, instanser har flyttat runt i levels o.s.v. men de är identiska mellan US och EU.

Sedan kan man ju nämna att det har skett censoreringar vid reseale av den Japanska utgåvan, innan fanns det ett par armors där du kunde se vissa karaktärers bröstvårtor. Men de censurerades även i Korea vid Japanske releasen.

Så innan du öppnar munnen igen, var vänlig och berätta vad som är censurerat i EU och inte i USA, innan du fördummar dig igen.

Visa signatur