2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Sötast
Skrivet av CoZalon:

Trollar du med mig? Har någon någonsin gjort det? Det är som att läsa igenom villkoren när man uppdaterar iPhonen.

Köpvillkor?

Självklart? Hur ska du annars veta om du går med på beställingen och vad dina rättigheter är?

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju riktigt skumt. Det är ju bara ett case på bilden.
http://cdon.se/smarta-deals/externa_h%C3%A5rddiskar/
Där är något liknande, tycker CDON borde uttala sig snart.

Visa signatur

AMD 955@4.2GHz | Corsair H60 (2x FD@1000rpm) | 460gtx 768mb@864mhz | Corsair 2x2gb 1600mhz | MSI 870A-G54 | Antec Three Hundred | OCZ 600w

Permalänk
Medlem

Varför är den här hårddisken så bra då? Hur mycket hade den annars kostat?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Varför är den här hårddisken så bra då? Hur mycket hade den annars kostat?

WD 2TB säljs för 2000kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Har också beställt en, kunde inte låta bli! Skulle inte CDON återkomma idag med vad det var för disk? Om det nu är en disk

Visa signatur

Corsair 800D
CPU 2600k@4.5GHz + H100 GPU 2 x EVGA GTX580 SLi MOBO Asus ROG Maximus Extreme IV B3
MEM 4x4GB Corsair Vengence SSD OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB + Corsair F40 PSU Corsair AX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaktlund:

Har också beställt en, kunde inte låta bli! Skulle inte CDON återkomma idag med vad det var för disk? Om det nu är en disk

Chocken kommer nog på måndag. Då blir det o ta tag i det i .se .no .dk o .fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Köpvillkor?

Självklart? Hur ska du annars veta om du går med på beställingen och vad dina rättigheter är?

Jag läser nästan aldrig villkoren heller, och aldrig när det gäller väletablerade butiker. Även om det innebär att de SKULLE kunnat skriva t.ex. 'alla priser som anges är inköpspriser, exklusive vår marginal på 100% som du betalar när du erhållit varan.'

Permalänk

Två beställda

Mest på skoj, får jag två diskar (mot förmodan) så plockar jag isär dem och sätter diskarna i USB 3 chassin..
Man kan aldrig ha för mycket lagringsutrymme höhö

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk

Dom verkar ändrat lite i sina beskrivningar på dom mindre diskarna gällande usb 2.0 och 3.0. Vet vi om där finns någon 3.0 eller är den snabbaste den där blåa med 7200rpm och 32mb cache?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk

Klarna har iallafall haft en bra helg hittills

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vengeance:

Klarna har iallafall haft en bra helg hittills

Haha, no shit. De tar avgift per faktura som skapas, även om butiken väljer att makulera den senare.
Så det kommer kosta en fin slant för CDON ändå.

Läropengar kallas det!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Man önskar ju att det hade varit sånna här bara http://cdon.se/hemelektronik/extern-3.5_wd_my_book_essential_... ^^

Bryr mig inte att det är 3,5 och har haft en WD extern som gått i 5 år och stått på konstant typ... Och funkar prima fortfarande

Permalänk
Medlem

"Vi erbjuder Smarta Deals varje vecka från kända varumärken!"

Är ni säkra på det CDON? Ska bli kul och se var det här slutar

Permalänk
Medlem

Jag vill ha 2.5", fixar de inte 2tb så nöjer jag mig med kompensation 2x1tb 2.5"

Permalänk
Medlem

Ska bli jäkligt spännande och se hur det här slutar, beställde 1st för några dagar sen... Antagligen får man en mail där de beklagar, men produkten har tagit slut...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det är klargjort att produkten inte kan existera
Det är klargjort att det förmodligen är falsk vara

Ändå beställer ni, med all fakta på bordet?

Det måste ju vara höjden av dumhet och slå helt nya gränser i girighet om man ens tror för en sekund att produkten kommer ersättas med en annan när CDON blir varse om att det inte kommer kunna levereras.

NI har själva godkänt att CDON får häva köpet, inte ha någon som helst leveransskyldighet än mindre kompensationskrav eller skyldighet att göra något annat än att returnera ev. slantar och kreditera fakturor.
Sen när CDON sätter stopp så blir 50% av er förbannade för att ni inte fick kompensation, på en produkt ni insåg inte fanns, insåg var galet prisatt om det vore äkta.

Jag kanske bara har blitt gammal som inte fattar...

Snacka om dött lopp, jag väntar däremot med popcornskål och kall Cola i högsta hugg på CDON´s reaktion över kampanjen, kommer slå alla propellerkeps-händelser med hästväg

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_mod...

Gillar att det är "ultra hastighet" på dem, låter väldigt fort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

Det är klargjort att produkten inte kan existera
Det är klargjort att det förmodligen är falsk vara

Ändå beställer ni, med all fakta på bordet?

Det måste ju vara höjden av dumhet och slå helt nya gränser i girighet om man ens tror för en sekund att produkten kommer ersättas med en annan när CDON blir varse om att det inte kommer kunna levereras.

NI har själva godkänt att CDON får häva köpet, inte ha någon som helst leveransskyldighet än mindre kompensationskrav eller skyldighet att göra något annat än att returnera ev. slantar och kreditera fakturor.
Sen när CDON sätter stopp så blir 50% av er förbannade för att ni inte fick kompensation, på en produkt ni insåg inte fanns, insåg var galet prisatt om det vore äkta.

Jag kanske bara har blitt gammal som inte fattar...

Snacka om dött lopp, jag väntar däremot med popcornskål och kall Cola i högsta hugg på CDON´s reaktion över kampanjen, kommer slå alla propellerkeps-händelser med hästväg

Fast skulle det nu va så, så har CDON skjutit sig själva i foten. Usel support kan man leva med(egentligen inte), men falsk marknadsföring kommer ingen acceptera. Man får faktiskt inte göra reklam hur som helst, även om de skriver att de har rätt att ändra massa grejer.

Dessutom har man rätt till kompensation för resa.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Jag bjuder på en gissning vad CDON kommer luta sig emot när kampanjen brakar

Nåt sådant här.

Citat:

Brister i våra rutiner kring inköp bla bla bla.
Vi har infört åtgärder för att det inte ska ske igen bla bla bla
Tyvärr kommer produkten inte kunna levereras bla bla bla
Ni får 5% rabatt på Eric Saade´s singel som plåster på såren..

De tre första raderna kan jag nästan garantera kommer med, i någon form.
Fjärde är ungefär lika trolig som att leverans sker

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Fast skulle det nu va så, så har CDON skjutit sig själva i foten. Usel support kan man leva med(egentligen inte), men falsk marknadsföring kommer ingen acceptera. Man får faktiskt inte göra reklam hur som helst, även om de skriver att de har rätt att ändra massa grejer.

Det är klart det är så, att inköpta produkter inte lever upp till specifikation är inget brott mot marknadsföringslagen.
Det kallas för Force Majuere, d.v.s. händelser utom butikens kontroll, kan vara allt ifrån naturkatastrof, myndighetsbeslag, eller att de själva blir lurade.
Brott mot marknadsföringslagen sker först när de uppsåtligen skriver fel eller påstår något. Det har ni också godkänt, genom att köpa produkten. Reservation för fel i texter etc.

I detta fallet har de gått på leverantörens information och har när frågetecken uppstått förmodligen påbörjat en utredning om rimligheten i specifikationen, men låter kampanjen rulla vidare. Säkerligen det som kunde läsas tidigare i tråden, att de beställt en för kontroll.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd

Bära eller brista, får jag inte utlovade produkten så blir det en anmälan till ARN. Inte första gången CDON klantar till det.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Eller
Ni får disken men vi drar av 50% på kostnaden då vi besitter 10k i lager. Chassiet är väldigt vackert! Samt ni får en rabattkod på 50 kr till nästa köp.

Hälsningar Adam/VD CDON

Permalänk
Skrivet av HCP:

Det är klargjort att produkten inte kan existera
Det är klargjort att det förmodligen är falsk vara

Ändå beställer ni, med all fakta på bordet?

Det måste ju vara höjden av dumhet och slå helt nya gränser i girighet om man ens tror för en sekund att produkten kommer ersättas med en annan när CDON blir varse om att det inte kommer kunna levereras.

NI har själva godkänt att CDON får häva köpet, inte ha någon som helst leveransskyldighet än mindre kompensationskrav eller skyldighet att göra något annat än att returnera ev. slantar och kreditera fakturor.
Sen när CDON sätter stopp så blir 50% av er förbannade för att ni inte fick kompensation, på en produkt ni insåg inte fanns, insåg var galet prisatt om det vore äkta.

Jag kanske bara har blitt gammal som inte fattar...

Snacka om dött lopp, jag väntar däremot med popcornskål och kall Cola i högsta hugg på CDON´s reaktion över kampanjen, kommer slå alla propellerkeps-händelser med hästväg

Vad är egentligen klargjort?
Produkten KAN existera. Sen att priset är i lägsta laget är en annan sak.
"Det är klargjort att det FÖRMODLIGEN är en falsk vara."
Du säger mot dig själv.. vad är egentligen klargjort i den meningen?

Hela tråden handlar om rena och skära spekulationer och antaganden från oss alla.
Det inkluderar de fakta Du själv anser vara klargjorda.

Själv köpte jag två diskar för att jag behöver två, väl medveten om att det kanske inte blir som jag tänkt.
Jag och många med mig kommer säkerligen inte gråta floder osv om det inte blir av.
Jag kommer heller inte driva någon hatkampanj mot cdon om det skiter sig.

Sen att säga att vi alla är dumma som ändå beställer när det är klartgjort att varan inte finns.
Jo. Jag är 100% säker på att varan inte finns, ändå beställer jag.
Då kan jag hålla med dig. DET hade varit dumt. Men som det är nu så sitter ingen här på den informationen.
Det är DÄRFÖR vi beställer iaf..
Inget dumt med det alls. Det kan rent teoretiskt vara värsta klippet vi gör.
Det vet varken Du eller vi andra just nu.
Bara för att ngt förmodligen är på ett visst sätt innebär inte att det till 100% är så.
Höjden av dumhet borde snarare vara att förväxla antaganden med fakta..

Nu hoppas man verkligen att det håller hela vägen. Hade varit roligt att slå hål på dina "klargöranden".

Permalänk
Medlem

Går det att plocka ur hårddisken ur USB2.0-chassit och montera den i en stationär dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Själv köpte jag två diskar för att jag behöver två, väl medveten om att det kanske inte blir som jag tänkt.
Jag och många med mig kommer säkerligen inte gråta floder osv om det inte blir av.
Jag kommer heller inte driva någon hatkampanj mot cdon om det skiter sig.

Då hör ju du till en av de som inte jag anser är korkade, de som gråter floder och börjar hata när det är kört och tror de ska vinna mark i stämningar/arn och annat jidder anser jag rakt av korkade.

Skrivet av twebbas:

Nu hoppas man verkligen att det håller hela vägen. Hade varit roligt att slå hål på dina "klargöranden".

Jag kommer nog inte ha rätt i detalj, men sammantaget att leverans och ersättningsprodukt uteblir är vi nog alla överrens om. (nåja, vanliga datoranvändare utanför denna tråd kanske inte tror något konstigt utan har hittat perfekt examenspresent till barnet etc.)
Tror inte CDON erkänner om de skulle få en fejkad disk, utan bara luta sig mot finare skriverier om "problem i inköpsrutinerna" och liknande.

För övrigt är jag inte en sekund allvarlig, jag tycker bara det är pinsamt att se en del ta fram yxan och ska skalpera leverantören, när de redan vet att det är något helgalet

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_mod...

Gillar att det är "ultra hastighet" på dem, låter väldigt fort.

hahaha ! ultra det är det nya det går som en oljad blixt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Går det att plocka ur hårddisken ur USB2.0-chassit och montera den i en stationär dator?

Det hoppas jag. Det tänkte jag göra med de två jag beställt (om jag får några).

Permalänk
Skrivet av HCP:

Jag kommer nog inte ha rätt i detalj, men sammantaget att leverans och ersättningsprodukt uteblir är vi nog alla överrens om. (nåja, vanliga datoranvändare utanför denna tråd kanske inte tror något konstigt utan har hittat perfekt examenspresent till barnet etc.)
Tror inte CDON erkänner om de skulle få en fejkad disk, utan bara luta sig mot finare skriverier om "problem i inköpsrutinerna" och liknande.

För övrigt är jag inte en sekund allvarlig, jag tycker bara det är pinsamt att se en del ta fram yxan och ska skalpera leverantören, när de redan vet att det är något helgalet

Håller med dig helt. Ett mycket troligt scenario dessutom. Men som sagt. Än vet vi inte. *lever på hoppet*

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_mod...

Minne: 1TB med ultra hastighet
Fungerar mellan 5°C-40°C
Fungerar inte mellan -40°C - -65°C

Bäst man ökar kylan på ACn i sommar.
Känns som en bra beskriven produkt, PRAO med fria tyglar?