CDON - Vilka har köpt de omtalade hdd's och hur många? [POLL]

Permalänk
Medlem

CDON - Vilka har köpt de omtalade hdd's och hur många? [POLL]

Tänkte det kunde vara kul och se hur många som har beställt dessa hårddiskar och hur många.
Så kan vi se hur många diskar vi Swecare väntar på haha!
Gissar på cirkus 150.

Själv har jag köpt två.

EDIT: 349 än så länge. HAHA det är ju sjukt!
Utan att räkna med "fler än 9, skriv i tråden"
Hoppas folk är ärliga men befarar att det inte är så.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Blev en hårddisk. Vill inte bli av med så mycket data om den skulle rasa

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, 2TB 2,5" finns det ens? Är det inte 3,5"?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smekt-Burkmat^:

Blev en hårddisk. Vill inte bli av med så mycket data om den skulle rasa

Kör de i raid 1, rasar en har du backup, visar det sig att de är bra och håller kan du använda utan raid och har då 4TB lagring. (y)

Skrivet av blade80:

Jag fattar inte, 2TB 2,5" finns det ens? Är det inte 3,5"?

Mja, WD har en extern 2tb 2,5" för 2300kr, men den är 15mm tjock istället för 7-9mm som "äkta" 2,5" är.
Den externa på CDON är 17mm tjock så det kan ju vara den WD disken, men vem vet? Kanske två 1TB i raid?

Mkt spekulationer i den andra tråden.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

onekligen bra pris, men ej i behov...

Permalänk
Medlem

2 stycken!

Visa signatur

Stationär: R9 5950X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

onekligen bra pris, men ej i behov...

Ja alltid dumt att köpa när man inte är i behov av det, oavsett hur billigt det är.

Permalänk
Inaktiv

Man vill ju slå till på det priset..... MEN efter att ha själv köpt XX antal HDD med åren så ryggar jag för denna. Just då med att man inte vet hur "bra" kvaliteten är.

Permalänk
Medlem

Varför hade du inte 0 eller ingen som alternativ. Vad ska vi göra som tycker att det är kul att rösta men som inte köpt någon disk?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

0% behov, men kan ju alltid ge en till mamma och en till syrran?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

142 Diskar, utan att räkna de med "fler än 9" hårddiskar... Sjukt mkt jue

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Ser verkligen inte ut att vara något värt att ha, ser ut att vara en sådan billig Kina produkt som kostar lite att producera och har kvalitet därefter.
En no-name hårddisk är definitivt inget man skulle vilja sätta värdefull data i precis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Ser verkligen inte ut att vara något värt att ha, ser ut att vara en sådan billig Kina produkt som kostar lite att producera och har kvalitet därefter.
En no-name hårddisk är definitivt inget man skulle vilja sätta värdefull data i precis..

Men det finns inga noname tillverkare av hårddiskar, bara av externa chassin.
Så om inte CDON hittat något helt nytt så är själva disken tillverkad av någon av de "stora/kända" tillverkarna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Men det finns inga noname tillverkare av hårddiskar, bara av externa chassin.
Så om inte CDON hittat något helt nytt så är själva disken tillverkad av någon av de "stora/kända" tillverkarna.

^^ This.

Permalänk
Medlem

2 st Jävligt bra hdd har jag köpt för en spotstyver. Min bästa affär på många år,eller ? ................................. hahaha

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Har beställt 4 med kortbetalning, något jag aldrig hade gjort från en mindre väletablerad butik... Detta erbjudande triggade verkligen alla scam-alarm, men får man någon disk istället för pengarna tillbaka så är det ju alltid ett plus!

Permalänk
Avstängd

2st

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Var nån diskussion i cdon's tråd om att 2tb var var 3,5" men att det var fel-skrivet (antaglligen copy/paste i samband mer resten av diskarna) Men oavsett så är det ändå billigt i dagsläget ju

Permalänk

Köpte endast en att ha som backup till min laptop (om den nya kraschar har förhoppninsvis inte laptopen gjort det) samt lite extra lagringsutrymme.

Permalänk
Medlem

Beställde 6st, 4 i RAID-5 och 2 reserv.
Om man nu får några.. hehe

Permalänk
Medlem

Har dom fått inte kinesiska bluffdiskar? Sånna med ett 32mb flashkort som är speglat 65536 ggr och en bult för att öka vikten. 2T 2,5" finns väll inte och det priset är för bra för att vara sant.

På produktbilden står inte ens storleken skrivet på kartongen. Bara "Mobile Hard Disks" i plural. Den stödjer visst Sata, IDE, USB och Firewire?

Permalänk

Hakar på! Kan ju inte missa årets sjukaste kampanjpris. Trodde först att det var 1:a april men det är det ju inte
Återstår att se om de är nåt att ha. CDON är dock pålitliga så jag är inte orolig för ev strul.

Klarna, om inte annat, mår bra av detta....Direkbetalning. Värt att veta räntan på obetald faktura ppl

Antal
Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem

2 st, en direktbetald och en på faktura

Permalänk
Medlem

Tillförlitligheten på omröstningen är nog lika säker som CDON´s erbjudande, d.v.s. noll

Personer som i andra trådar plockar ihop lågprisprylar för de inte har råd att köpa dyrare nätagg än 350kr har beställt fler än 9 diskar.
Yeah right

En heeel del fantasiklick, men kanske om man tar summan delat i 5 ger väl en realistisk Sweclockers-bild över beställningarna
Och bara det är häftigt, Sweclockers står inte direkt för majoriteten av marknaden.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Tillförlitligheten på omröstningen är nog lika säker som CDON´s erbjudande, d.v.s. noll

Personer som i andra trådar plockar ihop lågprisprylar för de inte har råd att köpa dyrare nätagg än 350kr har beställt fler än 9 diskar.
Yeah right

En heeel del fantasiklick, men kanske om man tar summan delat i 5 ger väl en realistisk Sweclockers-bild över beställningarna
Och bara det är häftigt, Sweclockers står inte direkt för majoriteten av marknaden.

Samtidigt så har ju knappast alla som beställt röstat. Sedan tror jag att en och annan köpt bara för att sälja... Men visst, tror inte heller det är rimligt att lita på omröstningen

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja alltid dumt att köpa när man inte är i behov av det, oavsett hur billigt det är.

Jag antar att du va sarkastisk där? Varför ska man köpa något bara för det är billigt när man inte har NÅGOT ALLS behov av det? "Wow, 50% rea på en dammsugare amen jag köper den bara för den är billig när jag redan har en som är bra!!"

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Jag antar att du va sarkastisk där? Varför ska man köpa något bara för det är billigt när man inte har NÅGOT ALLS behov av det? "Wow, 50% rea på en dammsugare amen jag köper den bara för den är billig när jag redan har en som är bra!!"

Tror du missuppfattade mig

Permalänk
Medlem

beställde 20st
Hoppas 40tb är tillräckligt för de närmaste 10 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Yeah right

När jag räknar så skiter jag i de som har röstat 9 eller fler, dels för att de inte skrivit något i tråden dels för att, som du säger, ska bli ett kanske lite mer tillförlitligt resultat.

Skrivet av eldfan:

beställde 20st
Hoppas 40tb är tillräckligt för de närmaste 10 åren

Tjo tjena, tror jag med på. Om man kollar på dina trådar så verkar det inte allt för troligt.

Visa signatur