Sennheiser PC360 plötsligt prasslande ljud

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 plötsligt prasslande ljud

*EDIT* Det är ett hårstrå som kommit genom tyget och hoppar mot trumman. Någon som kan rekommendera ett säkert sätt att få bort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brigoo:

Hej

Har haft mina PC360 i ungefär 5 månader nu och idag medans jag spelade samt lyssnade på musik så började den vänstra luren helt plötsligt prassla. Värt att nämna är att jag har ett Asus Xonar DX som ljudkort (men jag skulle tro att det inte är relevant då jag har testat lurarna i andra datorer med samma resultat sedan det började prassla). Jag har installerat om ljudkortsdrivisar samt testat moddrivisar som finns till asus kort utan resultat. Ljudet uppstod inte när jag ändrade någon inställning på något utan under en spel/musiksession, har däremot testat olika iställningar utan framgång. Använder ett par in-ear för tillfället utan prassel.

Det mest logiska är väl ett jag har sprängt den ena luren - det som gör mig osäker och vänder mig till er är att jag inte haft hög volym nog för att spränga luren (anser jag). Så därför undrar jag om det skulle finnas någon annan anledning till oljudet.

Är det konstant eller kommer det bara när du rör volym knappen på headsetet? Kan själv uppleva att ljudet försvinner och prasslar lite i vänster när jag rör volym hjulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Är det konstant eller kommer det bara när du rör volym knappen på headsetet? Kan själv uppleva att ljudet försvinner och prasslar lite i vänster när jag rör volym hjulet.

Det är konstant. Jo ljudet har alltid prasslat till litegrann när man rör hjulet för mig med så det är vi nog inte ensamma om.

Permalänk
Medlem

Vanligt fel på dessa lurar. Har detsamma. Felet visar sig när man är på högsta volymen med ratten. Jag upptäckte också det efter ett tag men orkade aldrig reklamera. De funkar ju ändå.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram