Installera Windows 7 på en MacBook Pro?

Permalänk
Skrivet av thexps:

Absolut! Jag bara undrade.

Sen kommer jag ju inte skaffa Win7 samma dag den kommer på posten, utan det är alltså som en fallskärm om jag inte skulle stå ut med OS X

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Det som behövs är OS X skivan som innehåller en mapp med drivruter till bla tangetbord och pekplatta. Så var det iallafall på min äldre Macbook.

Som jag skrev förut, nya macar får ingen skiva och drivrutinerna laddas ned av boot camp verktyget.

Skrivet av Lasergurka:

Fattar inte riktigt hur du menade där i slutet

Menar du att din 2011 hade problem med att installera från skiva? Vet varken hur det går till att installera från USB eller hur man ens får in det där xD

Ja, min 2011 vägrade installera från skiva, samma för polaren.
Boot camp lägger över en windows-iso på USB åt dig, så det är inte så mycket du behöver tänka på, mer än att ha en iso/skivavbild (om jag minns rätt går det inte att använda direkt från skiva till USB med hjälp av boot camp, men du kan använda disk utility för att skapa en iso.)

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Lite halv necro post här men undrade om dom här drivrutinerna man får från skivan.
När man installerat windows på en mac. Då kan man fortfarande typ hämta hem drivrutiner till tex sitt nvidia kort som sitter i macen. Fast man laddar hem det för windows va?
Sen undrar jag om det finns några nackdelar alls med att göra såhär? Får man ut full prestanda. Samt att allt funkar exakt som det ska.
Med andra ord macen blir precis som en windows pc med samma specs. Och man kan installera allt och även updateringar till saker som tex grafik kortet som jag nämnde tidigare.
Är nämligen sugen på nya MBP eftersom den verkligen har allt jag vill ha i en bärbar dator, men jag gillar verkligen inte OSX (säg vad ni vill om det men är en smaksak bara). Och eftersom ultrabooksen som släpptes på computex mässan inte var mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Z0l!d:

Lite halv necro post här men undrade om dom här drivrutinerna man får från skivan.
När man installerat windows på en mac. Då kan man fortfarande typ hämta hem drivrutiner till tex sitt nvidia kort som sitter i macen. Fast man laddar hem det för windows va?
Sen undrar jag om det finns några nackdelar alls med att göra såhär? Får man ut full prestanda. Samt att allt funkar exakt som det ska.
Med andra ord macen blir precis som en windows pc med samma specs. Och man kan installera allt och även updateringar till saker som tex grafik kortet som jag nämnde tidigare.
Är nämligen sugen på nya MBP eftersom den verkligen har allt jag vill ha i en bärbar dator, men jag gillar verkligen inte OSX (säg vad ni vill om det men är en smaksak bara). Och eftersom ultrabooksen som släpptes på computex mässan inte var mycket att hänga i granen.

Win7 installationen på min MBA var den enklaste Win installation jag någonsin gjort kan tilläggas.

Ang drivers, för mig vill den inte ta nVidia drivers, utan endast drivers från Apple till grafikkortet då att trots att det är ett nVidia 320m så hard den en ID som säger att det är av märket Apple o.0

Så du får ta uppdateringarna från Apple istället för nVidia. Det är det enda som skiljer att köra Win7 på denna istället för en vanlig PC för mig i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ang drivers, för mig vill den inte ta nVidia drivers, utan endast drivers från Apple till grafikkortet då att trots att det är ett nVidia 320m så hard den en ID som säger att det är av märket Apple o.0

Så du får ta uppdateringarna från Apple istället för nVidia. Det är det enda som skiljer att köra Win7 på denna istället för en vanlig PC för mig i alla fall.

Skumt, min macbook med 320m fungerar med nvidias drivrutiner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur är det då funkar allt som det ska prestanda mässigt samt alla gadjets multitouch osv osv?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Hur är det då funkar allt som det ska prestanda mässigt samt alla gadjets multitouch osv osv?

Multitouch fungerar inte lika bra som i OS X (dock fortfarande bättre än de pc-laptops jag använt), annars är allt som vilken windowsdator som helst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."