Hur byter jag HD-enhets-bokstav???

Permalänk
Medlem

Hur byter jag HD-enhets-bokstav???

Från t.ex. "g:" till "d:" i WinXP Pro??? Jag vet att jag kunde göra det i Win98...

Permalänk
Medlem

Control Panel - Administrative Tools(?) - Computer Management - Disk Management .... sen kan du högerklicka på en partition och då kan du välja typ "change driveletter" eller nåt i den stilen. Så är det iaf i Win2k, men det borde väl vara ungefär samma i xp

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Contol Panel > Administative Tools > Computer Management > Disk Management höger klicka på disk och välj "change drive letter".

Permalänk
Medlem

Ok, tack! Men hur gör jag om jag vill byta betäckning på CD-Rom enheterna (flyttbara enheter)???

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Ok, tack! Men hur gör jag om jag vill byta betäckning på CD-Rom enheterna (flyttbara enheter)???

Likadant? de går också att välja där..

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Likadant? de går också att välja där..

Går inte för mig.... Jag kan hitta dem, men inte byta betäckning...

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklicka och välj "change drive letter and path". funkar inte det?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

jo jag tänkte fel tack så mycket!!