Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zhrooms:

Detta är det snyggaste bygget jag någonssin sett.

http://www.joeydevilla.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/...

Den här datorn byggde jag ihop åt en vän för något år sedan, helt klart mitt snyggaste bygge. Älskar Vitt/Svart/Rött, så din version är min fast 10 gånger mer brutal. Som sagt, snyggaste bygget jag NÅGONSSIN sett.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/04/23/58.blackp...

Skrivet av Laggboxx:

Älskar att du kör med "rör" istället för slang på de flesta ställena! Blir så jädra cleant då!
Mycket kärlek till den datorn!

Tack ska ni ha!:D

Permalänk
Medlem

Funkar nya skärmuppsättningen bra ?
tål inte själv 16-9 formatet kör idag en 27" 16-10 skärm men vore kul att prova 3 skärmar .Din lösning såg bra ut
i övrigt ett väldigt snyggt bygge

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

va är de för chassie?

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ase:

Funkar nya skärmuppsättningen bra ?
tål inte själv 16-9 formatet kör idag en 27" 16-10 skärm men vore kul att prova 3 skärmar .Din lösning såg bra ut
i övrigt ett väldigt snyggt bygge

Funkar väldigt bra för mina behov. Perfekt att ha 20 tummarna på sidorna för att dra ut fönster/program på, medan man gör andra saker på huvudskärmen.

Skrivet av timberjack:

va är de för chassie?

CaseLabs TH10 med pedestal, står i beskrivningen:p

Permalänk

Ladies contain your orgasms!

Inte ofta man får vila ögonen på ett sådant här kraftpaket. Snyggt ihop satt är det också. 5 pinnar till dig

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt bygge!

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Men klarar den Minecraft? :3

Permalänk
Medlem

Så jäkla fint du har byggt allt.
Din maskin och han med helvita datorn ligger nog på delad förstaplats här på swec enligt mig Dock så piskar din dator den vita utan att blinka, sett ur prestandaperspektiv

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för alla röster och kommentarer!

Permalänk
Medlem

Total Overkill! But i like it

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt alltså, jag tycker jag har en påkostad rigg, men jag är inte i närheten av din Tummen upp för dig, kan hända att jag tar lite inspiration av ditt bygge i mitt pågående projekt.

Permalänk
Konsolgrävare

5/5 självklart! älskar dina gallerier!

Kan man få se en bild på din skärm setup när dom är igång?

i wantz!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Burks:

Total Overkill! But i like it

Skrivet av iman80:

Jävligt snyggt alltså, jag tycker jag har en påkostad rigg, men jag är inte i närheten av din Tummen upp för dig, kan hända att jag tar lite inspiration av ditt bygge i mitt pågående projekt.

Skrivet av tyvar1:

5/5 självklart! älskar dina gallerier!

Kan man få se en bild på din skärm setup när dom är igång?

i wantz!
http://preview.images.memegenerator.net/Instance/Preview?imag...

Tack ska ni ha!

@tyvar1: Here you go:)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MisterX:

Shit vad nice! man blir fan sugen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Kan bara säga:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hur mycket ström* drar detta?

glömde nått ( uppenbart )
Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Väldigt fint!:) Har en random fråga bara...vet du om man kan köra dual channel ram på ett x79 moderkort?

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Lovar att den där klarar sig med bara två fläktar påslagna nere i radiatorboxen och inget mer. Men det ser ju snyggt ut, hade dock aldrig pallat med så mycket ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Lovar att den där klarar sig med bara två fläktar påslagna nere i radiatorboxen och inget mer. Men det ser ju snyggt ut, hade dock aldrig pallat med så mycket ljud.

Frågan är om den låter så mkt? han kan nog köra på rätt låga varv.. men sen tror jag han ehöver de flesta av flätarna, tänk på att han kör quad sli! myyycket värme.. :/

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jakob.L:

Väldigt fint!:) Har en random fråga bara...vet du om man kan köra dual channel ram på ett x79 moderkort?

Tack!
Ja det funkar.

Skrivet av FL3JM:

Lovar att den där klarar sig med bara två fläktar påslagna nere i radiatorboxen och inget mer. Men det ser ju snyggt ut, hade dock aldrig pallat med så mycket ljud.

Mycket ljud? Jag har aldrig haft en tystare dator ärligt talat. Just nu kör jag fläktarna på ca 6v vilket ger ca 700rpm=knäpptyst. Tänk på att en högljud fläkt låter mer än 30 tysta.

Permalänk
Medlem

Hmmm, mycket stilrent och snyggt inne i chassit!

En fråga, fungerar det bra med att parallellkoppla kylningen i två grafikkort?
Får du samma flöde genom båda blocken?

Nästa gång jag byter chassi får det bli ett CaseLabs...om jag inte bockar ihop ett själv.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Klarar nog minst 10 år utan att updatera kylning o chassit Själv fundera jag på att investera i ett riktigt bra vattenkylning då man kan ha det länge utan att tappa kylning förmåga. Och man kan använda det till framtida byggen

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Du lär ju vara lite tät!

Permalänk

Vad väger pansarvagnen?

Permalänk
Medlem

gör fyra radiatorer verkligen stor skillnad mot två?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cosmos92:

gör fyra radiatorer verkligen stor skillnad mot två?

Jag har fem radiatorer, inte fyra;)
Svaret på din fråga är ganska enkelt; ju mer radiatoryta du har, desto lägre kan du köra dina fläktar. Jag uppskattar ett tyst system.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, jag ser att du har använt några kvalitets timmar för den här riggen.. en Klar 10.

Efter att du har gjort ett sånt gediget jobb med att välja alla delar och monteringar Snyggt !

Är smyg avis.. fast bara på ett bra sätt

Permalänk
Medlem

Hur är fläktarna? Tänker mest på prestanda men också ljudnivå. Det blir antagligen vattenkylning snart men jag kan inte bestämma mig för vilka fläktar jag ska ha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av walle226:

Riktigt snyggt, jag ser att du har använt några kvalitets timmar för den här riggen.. en Klar 10.

Efter att du har gjort ett sånt gediget jobb med att välja alla delar och monteringar Snyggt !

Är smyg avis.. fast bara på ett bra sätt

Tack:)

Skrivet av _NsMs_:

Hur är fläktarna? Tänker mest på prestanda men också ljudnivå. Det blir antagligen vattenkylning snart men jag kan inte bestämma mig för vilka fläktar jag ska ha

Skickades från m.sweclockers.com

Fläktarna passar mitt bygge då jag använder radiatorer med låg fpi, kör dom i ~700rpm om jag inte benchar. Vid 700rpm är dom tyst men vid 1500rpm låter dom ganska mycket (det gör väl iofs dom flesta fläktar i 1500rpm). Hade jag haft radiatorer med hög fpi skulle jag nog välja lite tystare fläktar iaf, då dom radiatorerna kräver högre lufttryck vilket gör att man måste kräma på lite med fläktarna.