Microsoft med egen platta!?

Permalänk
Medlem

Microsoft med egen platta!?

Tja!

Detta måste väll ändå vara en ganska stor nyhet : http://www.wpcentral.com/ny-times-monday-microsoft-will-unveil-their-own-tablet-will-take-ipad

Och tittar man på detta : http://www.youtube.com/watch?v=JHcxMKDKCiU&feature=my_liked_videos&list=LLlLLOnNdIOJ7EX8JBmxY7cQ

Så ser det ut som att detta kommer bli min första platta

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

orkade inte läsa nyheten, men kollade videon och ja, win 8 till plattor verkar helt klart awesome, de ser så smidigt ut och att man kan göra så många olika "swipningar" osv
är dock mer butter mot win8 till stationära datorer

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Håller med! Någon som vet när det ska visas idag?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jeddan:

Håller med! Någon som vet när det ska visas idag?

00:30 och framåt borde det bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

00:30 och framåt borde det bli.

Ganska sent... blir väl kanske att kolla vad som har hänt imorgon då

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hade varit nice om det inte skulle vara Windows RT på den utan en x86 Windows version. Då hade jag köpt.
Nu får de blir en annan tillverkares pekplatta med x86 Windows. Och jag köpte en Ipad New Gen. förra veckan. Orkade inte vänta på W8 men de blir en sån platta till våren för min del.

Permalänk
Medlem

Är inte presskonf 23.30? jag vet inte alls tbh, btw så http://www.wpcentral.com/xbox-surface-specs-surface-microsoft... är mera rykten där. Xbox tablet och rykten om ny konsol

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Är inte presskonf 23.30? jag vet inte alls tbh, btw så http://www.wpcentral.com/xbox-surface-specs-surface-microsoft... är mera rykten där. Xbox tablet och rykten om ny konsol

Kommer ju även med x86.
http://www.engadget.com/2012/06/18/microsoft-announces-surfac...

MS är nog rätt ute här, men minst 2 år för sent tyvärr.
Att introducera ett par surfplattor i mitten av 2012 är som en enda lång gäspning...
Alla som vill ha och eventuellt behöver en tablet har redan flera stycken av olika generationer.
Och både ios + android är numera väldigt slipade produkter med gigantiska apptillgångar.

Hade hellre sett MS satsa lite mer på W8 och anpassa det för desktops istället.

Permalänk
Avstängd

Windows verkar göra gigantiska framsteg!
Så sent som förra året var windows en LIIITEN liten liten grej.
mitten av juni 2012 är windows en stor grej och har repat sig riktigt jävla myclket jämfört med gårdagen.
Funderar på att köpa denna platta.
Otroligt bra, attraktiv och snabb!
Bästa jag sett på länge

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Windows verkar göra gigantiska framsteg!
Så sent som förra året var windows en LIIITEN liten liten grej.
mitten av juni 2012 är windows en stor grej och har repat sig riktigt jävla myclket jämfört med gårdagen.
Funderar på att köpa denna platta.
Otroligt bra, attraktiv och snabb!
Bästa jag sett på länge

En liiiten grej ? windows körs på 80% av alla datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

En liiiten grej ? windows körs på 80% av alla datorer.

Kanske blandat ihop det med Linux t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Nja konstigt format på den, och windows 8 med metro, nej tack, men x86 plattorna kan bli trevliga då man kanske kan köra ubunto på dom

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Det blev Microsoft pekplattor.

http://www.zdnet.com/blog/microsoft/with-surface-tablet-micro...

http://reviews.cnet.com/tablets/microsoft-surface-rt/4505-312...

Initialt tycker jag de ser fina ut. Frågan är om iPad och MS lägger sig under denna marknad nu.
Dessutom lär väl Dell och HP komma med plattor också.
Android har ju lyckats på mobilerna men frågan är hur de klarar plattorna?

Jag tror inte de helt ersätter PC.n men blir ett komplement för många.

Permalänk

Jag är rätt säker på att Android fortfarande är med i spelet. Det är en bred plattform med många appar och datortillverkarna har nappat på det. Det kommer ju bara vara Windows 8 RT till ARM-plattorna, så det kommer inte vara lika kompatibelt som Windows 8 för x86.

Mina två sömniga ören!

Permalänk
Medlem

Windows 8 RT kommer förmodligen ta MINST ett år innan det börjar matcha etableringen som Android har (mycket pga Windows Phone aldrig riktigt lyft)... Och lär aldrig nå iOS om det inte är en revolution.

x86 platta med Windows 8 däremot skulle vara awesome. Men vi vet alla vad som kommer att hända. Android kommer dominera 2000-4000kr strecket, iOS kommer vara "premium" runt 5000-6000kr och Win8 Pro plattor kommer vara den svindyra nichen runt 10000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Windows 8 RT kommer förmodligen ta MINST ett år innan det börjar matcha etableringen som Android har (mycket pga Windows Phone aldrig riktigt lyft)... Och lär aldrig nå iOS om det inte är en revolution.

x86 platta med Windows 8 däremot skulle vara awesome. Men vi vet alla vad som kommer att hända. Android kommer dominera 2000-4000kr strecket, iOS kommer vara "premium" runt 5000-6000kr och Win8 Pro plattor kommer vara den svindyra nichen runt 10000kr.

Jag tror du drömmer hyfsat mycket nu, det är väldigt stor överskattning på appar just nu.

Permalänk
Medlem

Microsoft Announces 10.6-inch "Surface" Windows 8 Tablet
Jason Mick (Blog) - June 18, 2012 7:21 PM

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=24957

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Både hp och dell har väl redan failat miserabelt med sina plattor.

Tills hp sänkte priserna, precis vad jag menat på hela tiden. Deras firesale i USA sålde ju ut lagret på några timmar..
Ska nya aktörer ha en chans att slå sig in på marknaden måste dom konkurrera med plånboken.

Tycka vad man vill, men för många är ipad både normen och statusobjektet när det gäller surfplatta, apple har lyckats något enormt. Så i dessa köpares ögon är allt annat en kompromiss och måste således vägas upp utav ett bättre pris, "annars kan man ju likaväl köpa en ipad"..

Permalänk

Jag har Samsungs Slate och den har 16:9 (kör dock med Win7 än så länge) som är perfekt när man kollar film och serier, det blir fullscreen. Dessutom är det grymt i Adobe CS så alla sidomenyer inte göratt arbetsområdet blir onödigt fyrkantigt. och jag skule aldirg gå tillbaka till varken surfplatta eller Laptop/Ultrabook. Jag fullkomligt älskar att anvöndaden, speciellt med "Flicks" som man själv han konfigurera. Att surfa är en fröjd iom att man har framåt,bakåt, upp,ner, reload, copy och paste genom att "flcika" varsomhelst på skärmen. MAn märker direkt hur omständig Ipadens UI vid just webnavigering är när man är van med Slaten. (Morsan har en Ipad 3)

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Något förslag på bra plattor att köra Windows 8 på och som går att få tag på i Sverige? Eller är det kanske så att priserna är just nu helt sjuka på dessa?

Samsung Slate verkar inte vara möjlig att köpa i Sverige?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

JAg har för mig att den fanns på komplett ett tag, men bara med 64 gb versonen (dock har den gps och simkort plats, det har inte min) Jag köpte min via Ebay

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Tror jag ska sälja min bärbara MSI och köpa en RT plattan istället, för skolan dvs

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

iPad är ju ledande. Men MS plattorna lockar ju med en del ändå. Microsoft Office kommer ingå gratis i RT plattan.
http://www.theverge.com/2012/4/27/2980082/office-included-on-...

Permalänk
Avstängd

En platta med i5 och windows hade varit trevligt OM den har någorlunda batteritid.

Permalänk
Hedersmedlem

Den låga upplösningen kommer enligt mig att göra att RT versionen kommer floppa (alla andra har högupplösta modeller på gång) för skall man stå upp mot Apple måste man åtminstone ha en likvärdig produkt (eller mycket billigare) och inget jag sett visar på detta tyvärr. Pro modellen kommer med största sannolikhet bli bra mycket dyrare och då faller den på det.

Nej gör om gör rätt Microsoft för detta ser ut att bli Zune i repris.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

En liiiten grej ? windows körs på 80% av alla datorer.

Ja nej asså.. Kanske skulle ha förklarat mig bättre..
menade på mobiler och tablets och sådant.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanslagna*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Den låga upplösningen kommer enligt mig att göra att RT versionen kommer floppa (alla andra har högupplösta modeller på gång) för skall man stå upp mot Apple måste man åtminstone ha en likvärdig produkt (eller mycket billigare) och inget jag sett visar på detta tyvärr. Pro modellen kommer med största sannolikhet bli bra mycket dyrare och då faller den på det.

Nej gör om gör rätt Microsoft för detta ser ut att bli Zune i repris.

Nja de som testat den var rätt positiva 720p på den skärm ytan, väntar med spänning. Blir helt klart en x86 padda för mig däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Den låga upplösningen kommer enligt mig att göra att RT versionen kommer floppa (alla andra har högupplösta modeller på gång) för skall man stå upp mot Apple måste man åtminstone ha en likvärdig produkt (eller mycket billigare) och inget jag sett visar på detta tyvärr. Pro modellen kommer med största sannolikhet bli bra mycket dyrare och då faller den på det.

Nej gör om gör rätt Microsoft för detta ser ut att bli Zune i repris.

Jag är också lite rädd för upplösningen.

Skrivet av Cwittler:

Nja de som testat den var rätt positiva 720p på den skärm ytan, väntar med spänning. Blir helt klart en x86 padda för mig däremot

Får väl hoppas att 720p på den ytan duger

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650