Fredagspanelen 40: Sommardatorn, nyheter från Microsoft och Google Nexus 7

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 40: Sommardatorn, nyheter från Microsoft och Google Nexus 7

Säsongens sista fredagspanel är här, där Emil och Jonas som vanligt sätter tänderna i det senaste från branschen. På menyn finns bland annat Microsoft Surface, nyheter från Google I/O samt de senaste uppdateringar från testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dör i Dayz, kollar Swec och blir glad igen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Jadå! Laddar ned och tar en titt senare

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Relik 📜

Vi får varna känsliga tittare att det bitvis blev rätt bistra tongångar idag, med allt från taxibilar Microsoft i skottgluggen.. Vi bjuder på det, lite rage rensar luften så att säga..

Trevlig sommar på er!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om det dånar eller åker fordon så länge det är Panel så.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Då har den långa väntan på nästa panel börjat...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sista panelen, vad ska jag göra i sommar?

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Älskar att ni visar bästa pris för Sunes sommar! 79kr, det borde ju vara med på dagens fynd tråden!

Permalänk
Medlem

Det med att endel av komponenterna återanvänds vad gäller sommardatorn 2012.. Kan det vara så att eftersom systemet detta år testades genom spelande så kanske det tom var så att valen föll på vad som fanns på hyllan? Menar inte att vara kritisk eller så utan undrar bara lite

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Heh, bra start på detta avsnitt. Trevlig sommar på alla!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

De får träna lite på ironin... eller är det ironi på ironi de kör med...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Bra avsnitt som vanligt, gott med ölen till detta.

Stort pluss på att ni ska fixa pixeln, den har ja retat mig på när man kollar era senaste klipp på plattan

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Bjud in lite gäster i sommar om det blir ensamt i panelen. Det borde väl inte vara så svårt att hitta några roliga representanter som snackar lite runt sina områden.

Permalänk
Medlem

Skit coolt att ni vill bygga, och visa mer byggen ni gör. Personligen vill jag se mer HTPC byggen. Tex i Streacom chassin. Och itx. tror det chassit är rätt underskattat. Blir nog själv att bygga ett sånt och lägga upp.

Men skit i alal FPSsnack osv. Vem fan bryr sig. Tror 99% använder en vanlig PC med helt vanliga komponeneter och VLC som sin htpc.. bygg och visa. Det är ju ändå erat förslag. Märks inte direkt om 1 frame fuckar sig på tvn.

För allvarligen tror 70% av alla besökarna på Swec kommer bara för att läsa lite skit och kolla gallerier. Det är det som Swec lever på. Och har alltid gjort. Sen att forumet finns är ju ett jädra plus. Men samtidigt kanske läst men inte utnyttjat i samma skala.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Trevlig sommar allihopa!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Lite mycket förklara att bygget inte är satt i sten. (tänker också på byggvideon då). Man ska inte behöva ursäkta sig så pass mycket, blir lite långdraget då. =), jag tror de flesta fattar om man bara tar det lite kort att , ja vad det nu är. så kort och konsist och inte så mycket ursäkter, även om ni får ursäkta att jag klagar på det, så blir det ju bra om man inte blir så långdragen med massa ursäkter och långdraget, ja ni förstår. </irony>

Ha en bra sommar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se lite mer skumma recentioner och byggen.
Alltså , typ, i stil med att ni kanske recenserar något udda, typ ett bygge från galleriet eller liknande.

Och att ni bygger en vattenkyld dator. det skulle jag vilja se (och sen kan Jonas bencha den med olika typer av öl i slangarna.) ((jo ja vet, det har gjorts.))

Permalänk
Medlem

Jonas, bättre än alla spån som ställer upp i idol.

Ironi med TSMC! ^^ Får väll se hur detta går men ser fram emot att se vad den lanseringen presterar. Är dock helnöjd med nuvarande 7970.

Permalänk

Fredagspanelen! Den bästa födelsedags presenten man kan få juh

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Lika härligt som alltid med Fredagspanelen!

Angående Sommardator 2012 så förstår merparten av tittarna att det är just ett _förslag_ och inte "ristat" i sten (finns alltid dom som inte håller med-av en eller annan anledning)

Själv uppdaterade jag min burk med ungefär samma delar _men_valde sandy 2500K ..-dels för att det är en beprövad propp,med känd överklockningspotential -Ivy känns lite ofärdig med dom högre tempsen vid klockning...-skillnad vid samma klock-3-5% (?)

Jag tror att det går på ett ut vilken man väljer.

Ha en skön semester Jonas!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk

Haha vilken grym sångröst du har Jonas!

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Varför inte en sommar panel i solstolar på stranden?
Med den döda pixeln som SC's egena personliga touch.....

Förslag på artikel: raspberry pi som htpc med någon form av nas, byggd med gammal hårdvara och valfri linux/bsd mjukvara.

[Edit] Eller varför inte lura in Andreas att vara med på film under sommaren?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Kan ni inte göra frågelåda medans den andre är borta och inte har så mycket att göra? En hel del grejer borde ni väll klara på egen hand att ta hand om.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

gör en live stream nästa vecka så slipper du sitta ensam

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Puh kan man andas ut. inte min skärm som hade en död en jäkel!..
Hehe.

Permalänk
Medlem

Jag är inne på samma spår som Lordsqueak. Ni ska inte behöva ursäkta er hela tiden. Nu är visserligen en del av sajtens läsare unga människor med bristande läsförståelse, men någon nivå på kommentarer kan man ändå förvänta sig.

Sedan ser jag fredagspanelen som underhållning först och främst, och det är en perfekt sådan när det regnar ute och kontot inte är fyllt av pengar. Jag tror att även ni har underhållningen som främsta argument för att sitta varje fredag och knåpa ihop dessa trevliga pratstunder.

Jag uppskattar också era lite mer icke-konventionella recensioner och artiklar, exempelvis monstret i mITX format.

Trevlig helg, sommar och semester!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lordsqueak:

Lite mycket förklara att bygget inte är satt i sten. (tänker också på byggvideon då). Man ska inte behöva ursäkta sig så pass mycket, blir lite långdraget då. =), jag tror de flesta fattar om man bara tar det lite kort att , ja vad det nu är. så kort och konsist och inte så mycket ursäkter, även om ni får ursäkta att jag klagar på det, så blir det ju bra om man inte blir så långdragen med massa ursäkter och långdraget, ja ni förstår. </irony>

Ha en bra sommar!

Skrivet av joYchez:

Jag är inne på samma spår som Lordsqueak. Ni ska inte behöva ursäkta er hela tiden. Nu är visserligen en del av sajtens läsare unga människor med bristande läsförståelse, men någon nivå på kommentarer kan man ändå förvänta sig.

Sedan ser jag fredagspanelen som underhållning först och främst, och det är en perfekt sådan när det regnar ute och kontot inte är fyllt av pengar. Jag tror att även ni har underhållningen som främsta argument för att sitta varje fredag och knåpa ihop dessa trevliga pratstunder.

Jag uppskattar också era lite mer icke-konventionella recensioner och artiklar, exempelvis monstret i mITX format.

Trevlig helg, sommar och semester!

Hehe, om det vore så väl! Visst skulle det vara skönt att dra ned på vissa utläggningar, men vi vet av erfarenhet hur svårt det är att få fram en del information. Spelar ingen roll hur ofta vi upprepar att (i det här fallet) sommardatorn bara är ett grundförslag, det finns alltid folk som gör det till en livsuppgift att bevisa hur fel komponent X är istället för komponent Y - ofta på ett ganska otrevligt sätt. Vi är som sagt inte ute efter att ursäkta oss egentligen, bara pränta in viss information och hoppas att den fastnar.

Skrivet av gustav901:

Kan ni inte göra frågelåda medans den andre är borta och inte har så mycket att göra? En hel del grejer borde ni väll klara på egen hand att ta hand om.

Vi får se vad som hinns med! Normalt är vi tre på redaktionen, nu när vi bara blir en under ett par semesterveckor går mycket tid åt att hålla nyheterna igång. Givetvis ska vi se till att få ut lite artiklar ändå, men exakt vad och hur ofta återstår att se.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Bjud in Jonas Klar eller Asussnubben som liknar jonas (Anders?) till en fredagspanel. Det blev ju bra förra gången med Asuskillen.

Permalänk
Medlem

Ooo så fint! XD

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av xigmatek asgard:

Bjud in Jonas Klar eller Asussnubben som liknar jonas (Anders?) till en fredagspanel. Det blev ju bra förra gången med Asuskillen.

Vi får se lite! Eventuellt syr vi ihop någon specialpanel, annars är det faktiskt med handen på hjärtat rätt skönt med en videopaus ett par veckor. Vi filmar ändå i snitt minst en gång per vecka, så kan vara trevligt att vara utanför kamerafokus ett litet tag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S