800 000 Premium-konton köpta

Permalänk

800 000 Premium-konton köpta

Som erfaren BF3 spelare är jag mycket väl medveten den intellektuella nivån på servrarna. Pansarvagnar sitter i basen och försöker skjuta ner stridsflygplan, förare kör iväg från reparerande ingenjörer och prickskyttar som helt missar mål etc. Men jag trodde inte det var så här illa. För 500kr (ungefär ett helt nytt spel) får man ett par nya banor, möjlighet att nollställa statistiken och hör och häpna nya skins. Detta packet har det alltså lyckats sälja 800 000 gånger enligt FZ.

Finns det inga gränser för hur obegåvade människor får vara? Jag har försökt sätta mig in i deras tankegång för att kunna förstå dem bättre. Jag hittade detta:

Skrivet av mr_jingles:

[...]Det släpps kartpaket till spel för att fans av serierna ska få variation och nya upplevelser i samma universum.

Jag hade tröttnat lite på BF3 då CQ släpptes eftersom x antal kartor bara håller så länge. CQ är kanske inte vad jag föredrar egentligen men det ger lite variation till allt annat.

Ja företagen måste tjäna pengar för att släppa kartpaket, inget är gratis, that's it.

BF3 plus premium ger väl ca 9kr/h för underhållningen om man som jag spelat runt 100h.

Och jag har i många fall haft roligare än då jag gått på bio och sett film för säg.. 60kr/h

(Fullständig kommentar i kommentatortråden i länken.)

Precis vad herrarna på NASDAQ vill höra. Ingen investering och skyhög avkastning. Vill ni veta hur mycket arbete de behöver lägga ner för att nollställa statistiken? Ingenting! Det borde vara gratis redan från början. Att stödja sånt här är som att stödja något MC-gäng genom att betala för att passera en avspärning de själva gjort. Spelar inte någon roll om de endast tar 20kr. Det blir inte billigt för det även om man tjänar på att ta den vägen för bensinåtgångens skull. Det ska vara gratis från första början. Nu utnyttjar DICE sitt monopol på BF och det finns inget hederligt med att stödja det. Det enda ni gör är att uppmuntra dem att sänka sin gränser ytterligare och tillslut kommer de ta betalt för att få spela sjukvårdare.

Vad beträffar kartorna så sög B2K mycket men det är min åsikt. Ni vet dock inte alls hur era fem lovade banor kommer att se ut. De kan ge er vad för skit som helst för ni har redan betalat. Ni kanske inte alls kommer vara intresserade av ett specifikt paket. 500 kr är för övrigt inte i närheten av rimligt. Kom inte heller och säg att DICE går under utan detta kapitaltillskott. BF3 var redan en stor succé.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatering omröstning: Vid omröstning menas det pris som DICE tänkte ta för Premium i Sverige. Alltså 500kr exklusive rabatt, visste inte om/tänkte inte på att man kunde gå runt till Indien och få det billigare.

Gjorde några förtydliganden
Permalänk
Medlem

Jag tycker Premium är bra och prisvärt. Man får 16(+4 om man inte har B2K sedan tidigare) multiplayer kartor jmf med orginalets 9. Allt för samma pris.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Du verkar ha missat att man får Close Quarters och alla kommande expansioner till samma paket-pris?

Permalänk
Medlem

Hade jag inte fått det för 175 kr hade jag aldrig köpt det.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Det kallas väl marknadsekonomi och har i sig inget med huruvida människor är begåvade eller inte. Anser någon det vara värt 500 kr så får de väl betala det. Jag gav 299 kr och anser den summan ligger i linje med vad jag var beredd att ge för det, då har jag BF3 + karkand sedan tidigare. Men köper någon BF3 idag och vill ha alla kommande DLC-släpp och nuvarande, då är trots allt det inte farligt dyrt fördelat på antalet, gissar BF3 inte kostar 500 kr längre idag. Finns de som betalar varje månad för att få spela World of Warcraft och samtidigt betalar för spelet. Säga vad man vill, men allt tilltalar inte alla. Sedan får du inte glömma att EA är med i detta och vart gränsen går för vad Dice och vad EA gör är allt annat än tydlig?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Skrivet av nino:

Hade jag inte fått det för 175 kr hade jag aldrig köpt det.

Hur då?

Skrivet av LeMisanthrope01:

Som erfaren BF3 spelare är jag mycket väl medveten den intellektuella nivån på servrarna. Pansarvagnar sitter i basen och försöker skjuta ner stridsflygplan, kör iväg från reparerande ingenjörer och prickskyttar som helt missar mål etc. Men jag trodde inte det var så här illa. För 500kr (ungefär ett helt nytt spel) får man ett par nya banor, möjlighet att nollställa statistiken och hör och häpna nya skins.

Finns det inga gränser för hur obegåvade människor får vara? Jag har försökt sätta mig in i deras tankegång för att kunna förstå dem bättre. Jag hittade detta:

Precis vad herrarna på NASDAQ vill höra. Ingen investering och skyhög avkastning. Vill ni veta hur mycket arbete de behöver lägga ner för att nollställa statistiken? Ingenting! Det borde vara gratis redan från början. Att stödja sånt här är som att stödja något MC-gäng genom att betala för att passera en avspärning de själva gjort. Spelar inte någon roll om de endast tar 20kr. Det blir inte billigt för det även om man tjänar på att ta den vägen för bensinåtgångens skull. Det ska vara gratis från första början. Nu utnyttjar DICE sitt monopol på BF och det finns inget hederligt med att stödja det. Det enda ni gör är att uppmuntra dem att sänka sin gränser ytterligare och börja ta betalt för att få spela sjukvårdare.

Vad beträffar kartorna så sög B2K mycket men det är min åsikt. Nu vet dock inte alls hur era lovade 5 banor kommer att se ut. De kan ge er vad för skit som helst för ni har redan betalat. 500 kr är för övrigt inte i närheten av rimligt. DICE har redan gott om pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1279067
Nya kartor, nya vapen, nya gamemodes, antagligen nya fordon...
Du får 5st expansions för 400kr, och du gnäller på att det är för dyrt? Nej, inte bara det, du påstår att alla som har köpt det är dumma i huvet?

Verkar som att du är sur för att du själv inte har råd med det, och därför försöker hitta argument för varför du inte skulle vilja köpa det?

Permalänk
Medlem

Det är orimligt att förvänta sig att innehållet i Premium ska vara gratis (med tanke på hur mycket man faktiskt får samt utvecklingskostnad). Jag är väldigt nöjd.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Antar att hen köpte genom Indien proxy. Priserna var baserade på Big Mac Index. Priserna är dock lite högre nu (över 300kr som billigast om jag minns rätt), så det är fortfarande billigare att köpa genom Indien, men absolut inte lika billigt som det var i början.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Antar att hen köpte genom Indien proxy. Priserna var baserade på Big Mac Index. Priserna är dock lite högre nu (över 300kr som billigast om jag minns rätt), så det är fortfarande billigare att köpa genom Indien, men absolut inte lika billigt som det var i början.

Var det inte det som slutade fungera, och alla som hade köpt det genom proxy blev av med det eller nåt?

Permalänk
Medlem

Hatet mot EA är stort! Ordet "giriga" förekommer ofta. Nåväl, de lyckas ju bevisligen sälja sina produkter trots allt hat, så det borde vara ganska safe att ta in aktien i porföljen. En EA aktie kostar i detta ögonblick $12.10. Lätt inhandlat via t. ex. Nordnet eller Avanza.

Dont hate them, own them.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Var det inte det som slutade fungera, och alla som hade köpt det genom proxy blev av med det eller nåt?

Det fungerar fortfarande, men som jag skrev, så är priset mycket högre nu än vad det var i början.
Jag vet flera som har köpt genom Indien och det fungerar fortfarande för dom... jag köpte mitt som vanligt för 500:- dock. Det enda jag ville åt var alla framtida expansioner. Funktionerna för att reseta stats, komma före i kö osv. är ju bara skit imo.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Proxy -> Köp utomlands

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Är det snarare inte EA man bör rage:a mot? Eller? DICE gör spelet, EA säljer det.
Hursomhelst så hade EA/DICE lätt kunna sålt premium för 100 kr, nått ut till ännu fler och ändå gått med en sjuk vinst. Säg att alla 800 000 spelare som redan köpt har betalt runt 300kr så har bara det inkasserat ca 240 000 000 kr. Om EA inte hade varit så giriga utan istället sålt premium för 100 kr så hade säkert hälften av alla BF3 spelare köpt (15 miljoner kopior hade sålts i maj), och då hade de alltså fått ca 750 000 000 utan att folk hade klagat på det orimliga priset, för tbh är 500kr orimligt mycket.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simowewe:

Du verkar ha missat att man får Close Quarters och alla kommande expansioner till samma paket-pris?

Vilka kommande expansioner? det kommer inga mer dem har redan fått sina pengar.

Permalänk
Medlem

B2K sög säger du, jag tror inte du förstår vad Battlefield innebär. Du är knappast erfaren. Samt är premium en bra deal om man tänkt köpa all DLC ändå.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

nåväl, jag tycker att det en rimlig kostnad då du får 5 expansioner i spelet också, man kan inte bara påstå att man betalar 500kr bara för att kunna nollställa stats och få cq, då du även får dom andra expansionerna, det är ju som att säga varför ska till exempel WoW få pengar under hela sin speltid när det igentligen är gratis? nej inget är gratis i denna värld i wow så kostar servrarna till ex?.

i bf3 kostar det att utveckla alla dessa nya vapen, kartor osv bara för att det är en del av spelet så ska det inte vara gratis.
nejdå tänk om och kom tillbaka och skriv något bättre...

om dom går efter till exempel som TS påstår "De kan ge er vad för skit som helst för ni har redan betalat. 500 kr"
ja då kan företaget räkna med att göra en storförlust för det lär inte vara många som är villiga då att köpa nästa "battlefield" serie, om det förra var skit.

kan tyvärr inte hålla med TS alls..

EDIT:

Skrivet av csoLs:

Är det snarare inte EA man bör rage:a mot? Eller? DICE gör spelet, EA säljer det.
Hursomhelst så hade EA/DICE lätt kunna sålt premium för 100 kr, nått ut till ännu fler och ändå gått med en sjuk vinst. Säg att alla 800 000 spelare som redan köpt har betalt runt 300kr så har bara det inkasserat ca 240 000 000 kr. Om EA inte hade varit så giriga utan istället sålt premium för 100 kr så hade säkert hälften av alla BF3 spelare köpt (15 miljoner kopior hade sålts i maj), och då hade de alltså fått ca 750 000 000 utan att folk hade klagat på det orimliga priset, för tbh är 500kr orimligt mycket.

du kan inte säga vad genomsnittspriset ligger på när du verkligen inte har statistik på det, sen är det inte bara vinst, räkna med alla omkostnader så som reklam, utvecklingskostnader osv, fysiska exemplaren av premium så är moms också inräknade. sen att dra till med att säkert hälften skulle köpt premium om det hade kostat 100:- kan du inte heller säga för det är många som inte ens är intresserad utav expansionerna.. EA/DICE visst dom kunde säkert ha sålt premium för 1/5 del av priset men då finns även riskerna med att gå med förlust om det inte säljs tillräckligt mycket.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av csoLs:

Är det snarare inte EA man bör rage:a mot? Eller? DICE gör spelet, EA säljer det.
Hursomhelst så hade EA/DICE lätt kunna sålt premium för 100 kr, nått ut till ännu fler och ändå gått med en sjuk vinst. Säg att alla 800 000 spelare som redan köpt har betalt runt 300kr så har bara det inkasserat ca 240 000 000 kr. Om EA inte hade varit så giriga utan istället sålt premium för 100 kr så hade säkert hälften av alla BF3 spelare köpt (15 miljoner kopior hade sålts i maj), och då hade de alltså fått ca 750 000 000 utan att folk hade klagat på det orimliga priset, för tbh är 500kr orimligt mycket.

Du jobbar som ekonom eller revisor? Du har ju stenkoll.....
Företag är företag av en anledning och målet är att tjäna pengar. Om man kan sälja en vara 500:- trots att den kostar 200:- att tillverka så gör man det, marknaden styr! Det är lätt att stirra sig blind på antal spel sålda men omkostnaderna är också stora, vågar inte ens gissa på vad reklamkostnaderna var för BF3.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Jag är inte särskilt munter över Premiumgrejen över huvud taget, men tyvär så är det numera så att man känner sig väldigt utanför i Battlefield om man inte har Premium. Så upplevde jag det i alla fall. Alla har premium typ verkar det som så då fick man väl ta och skaffa det själv också.

500:- hade jag dock aldrig gett för det. Gav 190:- genom Indisk proxy, och det var alldeles lagom. Inte det att jag inte har pengar, men jag tycker Premiumgrejen är lite ful med tidig tillgång till grejer, gå före i köer och en kniv som helt förstör knife-only serverar för icke-premiumspelare och sådan skit. Ska man spela Battefield 3 nu för tiden så måste man nästan ha premium tyvär.
Det är synd vad det har blivit av spel nu för tiden då allt bara handlar om pengar. Sen om det är DICE eller EA problemet ligger hos är en annan grej, och jag tror nog vi alla vet svaret. Giriga jävla utgivare som förstör allting.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Det är främst kösystemet som stör mig mest. Helt offattbart att tvinga sina kunder köpa expansioner för att få gå före i kön. Förstår inte hur vissa av er kan finna er i och till och med försvara en sån otrolig dum och girig marknadsavdelning. Till er som säger att det inte går att släppa saker gratis efter release, se bara på Cdprojekt. Eller i princip alla utvecklare för några år sedan. Håller mmed det mesta av vad TS säger. Ni som köper detta bidrar bara till att mörda spelindustrin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Som erfaren BF3 spelare är jag mycket väl medveten den intellektuella nivån på servrarna. Pansarvagnar sitter i basen och försöker skjuta ner stridsflygplan, kör iväg från reparerande ingenjörer och prickskyttar som helt missar mål etc. Men jag trodde inte det var så här illa. För 500kr (ungefär ett helt nytt spel) får man ett par nya banor, möjlighet att nollställa statistiken och hör och häpna nya skins.

Finns det inga gränser för hur obegåvade människor får vara? Jag har försökt sätta mig in i deras tankegång för att kunna förstå dem bättre. Jag hittade detta:

Precis vad herrarna på NASDAQ vill höra. Ingen investering och skyhög avkastning. Vill ni veta hur mycket arbete de behöver lägga ner för att nollställa statistiken? Ingenting! Det borde vara gratis redan från början. Att stödja sånt här är som att stödja något MC-gäng genom att betala för att passera en avspärning de själva gjort. Spelar inte någon roll om de endast tar 20kr. Det blir inte billigt för det även om man tjänar på att ta den vägen för bensinåtgångens skull. Det ska vara gratis från första början. Nu utnyttjar DICE sitt monopol på BF och det finns inget hederligt med att stödja det. Det enda ni gör är att uppmuntra dem att sänka sin gränser ytterligare och börja ta betalt för att få spela sjukvårdare.

Vad beträffar kartorna så sög B2K mycket men det är min åsikt. Nu vet dock inte alls hur era lovade 5 banor kommer att se ut. De kan ge er vad för skit som helst för ni har redan betalat. 500 kr är för övrigt inte i närheten av rimligt. DICE har redan gott om pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Kunde man nollställa statistiken på förra BF spel? Ta betalt för att få spela sjukvårdare? Hur menar du?

Tycker Premium är inget som du behöver köpa för att få en komplett spel upplevelsen, utan ett tilllägg med några extra finesser och desutom alla framtida expansioner på köpet, du tjänar ju pengar på det om du vill ha alla expansions. Det var ett givet köp för mig iallafall. Tycker inte DICE tar mer betalt för samma upplevelse jämfört med förr. Om detta är fallet så är det bara EA att skylla på!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

jag tycker en smartare ide för dice och ea skulle vara att lägga till mer funktioner och billigare pris för att dra till sig fler folk och kanske göra något extra pris under en viss vecka ^^ btw vad har man för användning av en ny kniv :P?

( " har inte spelat än då jag väntar på min nya dator")

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag är mest glad att dom inte gjorde det till en prenumations-tjänst. Jag har lagt ner sammanlagt:
150kr BF3 (köpt av en kompis)
75kr (B2K på Origin)
193kr (Premium i Origin när jag besökte Indien)
=418kr
Om jag delar det med mina 210 speltimmar blir det 1,9kr per timme. Så mycket nöja är svår att finna för de pengarna.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Entusiast

Det var absolut för dyrt, men har man pengarna och vill ha det, så ser jag inte riktigt varför man skulle vara dum som betalade 500kr?
Är man arbetslös visst, men kom igen det är 500 spänn förfan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har man inte spelet, och vill ha alla expansioner, ser jag det som en utmärkt deal.

Saker som att man får gå före i kön osv. är ju dock rent svineri, inget snack om asken.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ingår flera expansioner och nu låter det som man bara får CQ. Lägg av nu snålisar!

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ni som tycker att premium är dyrt bla bla, vet ni inte vad premium innebär fullt ut?
2 veckors tidigare tillgång till kommande expansioner (ja man får alla expansioner).
Flera nya vapen och fordon, kartor osv. Klart att det kostar att göra allt detta, det är därför detta görs som expansioner, ingen är tvungen till att köpa de...
Dessutom är premium billigare än att köpa alla expansioner löst.

Visst är det lite fult att premium spelare är prio 1 i köer men lägg av, det finns servrar som inte är fulla...

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Köpte dirr, sjukt värt. Hade betalat dubbla. Allt som inte är subscription ska premieras.

Ni som tycker 500kr är för dyrt är,

1. Inga riktiga BF3 fans
2. Snåla alternativt fattiga

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Är premium spelare själv och tycker att hela kitet med premium är bra. Men nu har snart alla det så man går allafall inte först i kön så det snacket kan vi skippa tycker jag.

Kram på er alla vi syns på slagfältet hehe

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Köpte dirr, sjukt värt. Hade betalat dubbla. Allt som inte är subscription ska premieras.

Ni som tycker 500kr är för dyrt är,

1. Inga riktiga BF3 fans
2. Snåla alternativt fattiga

http://www.gizmodiva.com/entry_images/0810/25/Fire-Fighters-S...

Så sant så ett noll till dig:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Mer respons än vad jag trodde

Skrivet av karlsan:

Det kallas väl marknadsekonomi och har i sig inget med huruvida människor är begåvade eller inte. Anser någon det vara värt 500 kr så får de väl betala det. Jag gav 299 kr och anser den summan ligger i linje med vad jag var beredd att ge för det, då har jag BF3 + karkand sedan tidigare. Men köper någon BF3 idag och vill ha alla kommande DLC-släpp och nuvarande, då är trots allt det inte farligt dyrt fördelat på antalet, gissar BF3 inte kostar 500 kr längre idag.

Låt oss ta ett exempel på det där med marknadsekonomi och intelligens. Låt oss säga att någon lyckades sälja kranvatten(egentligen olagligt) i 1l PET-flaskor i mataffär för låt oss säga 20kr (säg att de skrev att de laddat den med chienergi eller liknande). Skulle du kalla köparna för dina jämlikar eller skulle du kallade obegåvade dårar.

Vad du strävar efter är ren marknadsekonomi vilket inte ens Adam Smith ville ha att göra med. Försäljning ska ske med någorlunda rent spel och utan bedrägerier. Konsumeterna måste kunna få valuta för pengarna. Bra produkter ska säljas till seriösa köpare.

Citat:

Finns de som betalar varje månad för att få spela World of Warcraft och samtidigt betalar för spelet. Säga vad man vill, men allt tilltalar inte alla.

Jag tror du kan gissa min inställning till WoW-spelare. De klagar alltid på att Blizzard fördummar WoW och panda patchen och skit men betalar ändå sina tusenlappar exklusive expansionpack. Jag kan förstå EVE och andra MMO även om jag själv inte spelar dem men WoWare är som misskötta nötkreatur.

Citat:

Sedan får du inte glömma att EA är med i detta och vart gränsen går för vad Dice och vad EA gör är allt annat än tydlig.

Förvisso