Någon som kommer ihåg förpackningar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg förpackningar på hårdvara.

Fan, jag beundrade alltid vad de målade på lådan.

3Dfx har alltid intressanta målningar på förpackningen. Denna är bara cool.

Ahh, den gamla 3D Prophet lådan. Skrämde mig när jag va ung. Idag så tycker jag att denna är tuff.

Här kommer en till från Hercules.

Vem kan inte glömma ATIs Ruby såklart.

Mer kommer, skicka gärna in mera! Ljudkort, Grafikkort och mer.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Avstängd

Mitt första grafikkort

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

W4NT SOM3 M0AR!?!!

Den skinande-silver-männsikan-saken som fanns i nästan alla Audigy förpackningar, gillar den.

Wow, WTF!? Ungen här verkar vara på droger eller så har han en dos av "awesomeness"?

3Dfx igen.

Lite mer abstrakt här.

Hercules också.

3Dfx igen med imponerande förpackning.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Detta har jag i min garderob:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Här är Adlib, ett av de första ljudkorten till PC. Det kunde bara spela upp frekvensmodulerad musik och inte ljudeffekter. Alla ISA Sound Blaster-kort är mer eller mindre kompatibla med detta kort då de beroende på modell använder samma eller ett liknande chip för sin musikuppspelning.

Här är lådan till Adlib. Tyvärr hittade jag inte någon bättre bild, men den är väldigt färggrann och typisk för 80-talet.

Det fanns även en enklare variant av låda. Jag vet inte vilken av de båda lådorna som kom först.

Uppföljaren till Adlib hette Adlib Gold och kunde till skillnad från föregångaren spela upp ljudeffekter. Dock gjorde konkurrensen från Sound Blaster-korten att det floppade stort och är numera mycket sällsynt och eftertraktat bland samlare.

Här är lådan till Adlib Gold.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Har orginallådan för ett Soundblaster CD16 med alla manualer och tillbehör.
Saknar disketterna.
Hårdvaran sitter i en gammal 486a.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Kortet har jag kvar, tror kartongen ligger på vinden hos morsan och farsan

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts