Parallel ports problem vid installation

Permalänk
Medlem

Parallel ports problem vid installation

Hej, jag har köpt ett PCI kort för att kunna installera min skrivare HP laserjat 6L men då jag startar datorn och den hittar mitt nya PCI-kort EIO Extreme IO PCI Peripheral Controller Card och man ska börja installera den så går installationen bra till 50% då stannar den där och säger att den inte hitta parallel.sys som den vill installera till C:\windows\system32\drivers ?? jag har provat med win xp pro sp1 skivan (även försökt söka efter paralell.sys)men inte hittat den där, det var med 2 st disketter men den hittar inget där, på dom fins det mappar med win 98 win Me win 2k men det fins ingen fil där, På deras hemsida står det att det ska vara för win 98 ,Me. xp. men det fungerar ju inte och jag hittar ingenstands där man kan tanka hem filen.Någon som vet vad som jag kan göra för att lösa detta problem? eller något bra ställe där man kanske hittar filer och olika drivisar?
Tackar på förhand.

Visa signatur

Asus P5K PRO, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8MB Vista Home Premium 64, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Original 2048MB DDRII 800MHZ 4 st, WinFast PX8800 GTS 512 MB, Optiarc AD-7200S,

Permalänk
Medlem

Här hittade jag en sida med olika drivisar mm som man kan behöva, tyvärr var inte det jag sökte med så jag får fortsätta söka.

Visa signatur

Asus P5K PRO, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8MB Vista Home Premium 64, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Original 2048MB DDRII 800MHZ 4 st, WinFast PX8800 GTS 512 MB, Optiarc AD-7200S,

Permalänk
Medlem

Problemet löst hittade en sida där både parallel.sys och parport.sys fanns, http://www.coastcounties.com/index.html så nu fungerar min gammla HP LaserJet 6L som den ska.Sedan ska jag bara försöka fixa så min gammla scanner Primax Colorado Direct D/600 börjar fungera i win xp pro den fungerade före formateringen men jag var tvungen att hitta drivisar till win 2000 för det P.S. nu sparar jag alla dessa drivisar på en diskett så lär allt fungera som en dans nästa gång.

Visa signatur