Hittade en fuskare men kan inte anmäla.

Permalänk

Hittade en fuskare men kan inte anmäla.

Jag hittade en förbannad fuskare idag när jag spelade squad deathmatch och höll på att vinna. Det kom en snubbe på ett annat lag och plötsligt dödade hur många som helst över hela kartan. Jag ville anmäla honom efteråt på battlelog men när jag försöker skicka en rapport står det unable to send report, please try again later.

Fuskaren heter hYko666

Profil: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/hYko666/#

Jag fångade lite video när han dödade mig några gånger (tyvärr fick jag inte med de mest uppenbara tillfällena), notera när jag blir dödad vid 2:27 och titta på följande killcam, det är inte han jag siktar på bakom staketet som dödar mig, det är fulingen inne i byggnaden. Se och lyssna också hur han från och med 2:40 mejar ner alla. Om man studerar videon noga vid 0:53 kan man se att han dyker upp i dörren i byggnaden jag tittar mot, från det avståndet kan man inte bli dödad av ett skott med en Scar.

Videobevis: http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=youtu.be

Någon som vet vad jag kan göra för att rapportera skojaren?

Permalänk
Medlem

Jag reportade honom och skickade videon, hoppas han blir bannad snart.
5k Kills, 500 deaths. pfft.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

DICE gör inte mycket åt det ändå. Hur som helst så har jag iaf bannad hen på Metabans för våra servrar plus alla followers, så bör ju hålla han borta från några servrar iaf

Tackar!

Permalänk

Ifrån 100% hp till 0% med en SCAR-H, på ett skott. Rite

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Har även jag skickat en rapport på honom så där kommer in mer på honom. Jävla pack som lirar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Tack ska ni ha! Jag hittade även ett sätt att anmäla honom via EA:s support!

Edit: Som Kinekin tipsade om när jag höll på att skriva

Permalänk
Medlem

Dice borde ju banna automatisk om man rankar upp en gång i timmen, samt får 10-15 items på en match.

Jag har också anmält honom.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Det enda den videon visar är hur dålig du är. Där är ingenting i den filmen som skulle bevisa att han fuskar!

@ 2:27 Du dödar 1 av 3 pers där inne! Tror du dem andra bara skall stå och titta på dig eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Dice borde ju banna automatisk om man rankar upp en gång i timmen, samt får 10-15 items på en match.

Jag har också anmält honom.

//Lasse

Du skojar va? :S
Sitter man och kör typ ziba 1000tickets så får du ju 100k / rundan :S

OT
Skönt att det finns svenska servers som är mer eller mindre fusk fria..

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Skrivet av Neeb:

OT
Skönt att det finns svenska servers som är mer eller mindre fusk fria..

Dock så är ju de mest populära (Webhallen) fulla av fuskare. Dålig statistik för svenska servrar... Tur att man är med och höjer upp den statistiken en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Det enda den videon visar är hur dålig du är. Där är ingenting i den filmen som skulle bevisa att han fuskar!

@ 2:27 Du dödar 1 av 3 pers där inne! Tror du dem andra bara skall stå och titta på dig eller?

Läs inlägget igen.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Sätt någon annan brytpunkt då...., men det är ju uppenbart på hans stats att han inte lirar ärligt.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Dock så är ju de mest populära (Webhallen) fulla av fuskare. Dålig statistik för svenska servrar... Tur att man är med och höjer upp den statistiken en del.

Jag spelar inte på Webhallen, allt för ofta. Blir mest Gotland för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyvärr, jag satt och kolla på hela videon, och av varje killview så stog han på en position som är möjlig för att döda dig. Kom ihåg att han har några sekunder på sig att springa innan killcamen kommer upp.

All legit kills!

Dock så håller jag med om att han rankar upp fort, men det är tyvärr inte bevis nog om han är en skillad player, vilket man är med 8 i K/D ratio.

Permalänk
Skrivet av stoltz:

Ta en titt på hur snabbt hpt försvann där. 100% ena sekunden, 0% andra. En sak om de vart en recon som dödade honom, nu vart de ju dock Scar-H

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

höhö, dedär va ju inte så farligt, kolla in spelaren "xXSenTIZaTORXx" i denna omgången
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/367750...

jag ställde mig i bas, inne i en betongbyggnad och borta från utgången, blev dödad av denna snubben när han åkte fallskärm med vapnet "AS VAL"

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av stoltz:

Jag spelade inte för att spela längre, bara för att fånga honom på video. Kolla uppe i högra hörnet hur många han dödar. Notera att jag dog på ett skott från långt avstånd varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

Ta en titt på hur snabbt hpt försvann där. 100% ena sekunden, 0% andra. En sak om de vart en recon som dödade honom, nu vart de ju dock Scar-H

Såg du inte hur fort (2 skott) TS dödade folk själv i videon (typ 02:00). Det ser ut att personen endast skjuter 1 skott, men kan lika gärna vara 2-3 skott som är bra träffade.

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Jag spelar inte på Webhallen, allt för ofta. Blir mest Gotland för min del.

Kör inte heller där. Men det jag menade på var att Webhallen som förmodligen är de populäraste svenska servrarna, är helt fultproppade med fuskare är ju skandal... Jag trodde Gotland servrarna var helt döda numera eftersom dom la ner verksamheten så att säga, men det är väl samma som med TV2 antar jag. Inga admins längre, bara servrar som är igång. Det är dock väldigt skönt att ha egna servrar, så kan man alltid ta bort fuskare och annan ohyra ifall dom skulle komma in. Ganska ovanligt att det händer, men inland så händer det väl.

Permalänk

är det ens möjligt att nå rank 48 på den speltid som han har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Jag spelade inte för att spela längre, bara för att fånga honom på video. Kolla uppe i högra hörnet hur många han dödar. Notera att jag dog på ett skott från långt avstånd varje gång.

http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=player_det...

Det går jävligt fort för dig också att döda på det avståndet där. Och som sagt, du "hör" bara 1 skott, men det kan vara 2-3 skott.

Permalänk
Medlem

108 squad wipe ribbons, 825 combat efficiency ribbons och 590 nemesis ribbons är rätt imponerande om man spelar ärligt och har 4403 kills. Vid lite eftertanke så är han nog till och med lite bättre än så.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Inaktiv

I slutändan är det bara ett spel och det finns värre saker att oroa sig för här i livet än folk som fuskar online.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=player_det...

Det går jävligt fort för dig också att döda på det avståndet där. Och som sagt, du "hör" bara 1 skott, men det kan vara 2-3 skott.

Jag kan hålla med om att beviset inte är det mest övertygande, han hade lugnat sig lite i videon. Men jag kan lova dig att den här snubben inte hade rent mjöl i påsen, när han började drog han till med typ 40 kills på 1-2 minuter, dödade alla på banan så fort de spawnade och då var det inte fri sikt till honom. Han hade säkert något kul program med olika fusk som han lekte med, i filmen verkar det som att han har något som ger max damage och/eller aimbot.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Såg du inte hur fort (2 skott) TS dödade folk själv i videon (typ 02:00). Det ser ut att personen endast skjuter 1 skott, men kan lika gärna vara 2-3 skott som är bra träffade.

Skillnaden är att TS använder M417, som är ett semi-automatiskt sniper, så hans skott gör väldigt mycket mer skada än en SCAR-H.
SCAR-H är ett Engineer vapen med en relativt låg rate of fire (600RPM), och med en max damage på 30damage per skott ifrån SCAR-H så krävs de fyra skott för att döda TS där. Men vi ser trots de bara 100->0% hp.
Dessutom har SCAR-H en drop-off som gör att antagligen kan de ta uppemot 5 skott i alla fall för att döda TS i detta fallet.
Inga attachements på vapnet heller, dvs ingen Heavy Barrel som hade kunnat stoppa lite av drop-off i damage.
För referens på en del av siffrorna -> http://symthic.com/charts.php?class=2&sort=Class&adsc=ASC&att...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SoulShatter:

Skillnaden är att TS använder M417, som är ett semi-automatiskt sniper, så hans skott gör väldigt mycket mer skada än en SCAR-H.
SCAR-H är ett Engineer vapen med en relativt låg rate of fire (600RPM), och med en max damage på 30damage per skott ifrån SCAR-H så krävs de fyra skott för att döda TS där. Men vi ser trots de bara 100->0% hp.
Dessutom har SCAR-H en drop-off som gör att antagligen kan de ta uppemot 5 skott i alla fall för att döda TS i detta fallet.
Inga attachements på vapnet heller, dvs ingen Heavy Barrel som hade kunnat stoppa lite av drop-off i damage.
För referens på en del av siffrorna -> http://symthic.com/charts.php?class=2&sort=Class&adsc=ASC&att...

Precis, det ska inte gå att döda på det viset med en scar. Jämför med 0:24, där har ni en autentisk kill.

Permalänk
Medlem

Spelar nästan bara på TOP Nordic Battlegroups servar när jag spelar, trevligt folk där inne!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Sätt någon annan brytpunkt då...., men det är ju uppenbart på hans stats att han inte lirar ärligt.

//Lasse

jag har lagt många dagar åt att få fram ett bra automatiskt system för att banna fuskare, vad man ska gå på osv. I slutändan är det oslagbart med admins som har is i magen och erfarenhet.
Vist han har okej statistik. Under en 2x vecka och med lite lagspel är det dock inget större problem att få upp dom satsen. Han träffar lite bättre än mig och hans Kd sticker ut. Å andra sidan har han inte lirat många timmar. Annars inget jätte konstigt. Han ligger ganska högt på många vapen i både Kpm och träffsäkerhetn. men åter igen, inte så många spel timmar. Något som kanske skulle funka är om man får ex 10hs på en sekund eller likande. Skitsvårt att ha ett system som tar fuskare, som är bra och inte är en person. Tycker iaf jag.

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon183825:

I slutändan är det bara ett spel och det finns värre saker att oroa sig för här i livet än folk som fuskar online.

Men det betyder inte att man ska sitta och le och tycka att det är roligt med fuskare. Det är extremt jobbigt när man spelar och så kommer en annan människa och förstör spelet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers