Skärm, mus och tangentbord startar inte :S

Permalänk

Skärm, mus och tangentbord startar inte :S

Hej!

Jag satt och spelade bf3 när datorn låste sig och fick ett surrande ljud i högtalarna. Andra gången de händer på 2 veckor, innan dess har de inte hänt.
Jag var tvungen att hålla in startknappen för att datorn skulle kunna startas om men när jag skulle starta om den så startar varken skärm, mus eller tangentbord.

Själva datorn startar, lyser och surrar men skärmen, musen och tangentbordet är helt döda, de lyser inte alls.
När jag trycker på strömknappen till skärmen (som står standby) för att försöka starta den står det "ingen signal".

Så problemet verkar vara att datorn inte skickar någon signal till skärm, mus och tangentbord. Vad ska jag göra?

mvh// jocke

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Börja med att göra en CMOS reset/BIOS reset.

Permalänk

Jag tog ut och bytte plats på minnena så funkar den igen!

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Okej, låter som att det kan vara problem med ett av dina minnen. Men funkar det nu så är det ju bara att hålla tummarna.